Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Optimalizace konzoly brzdících štítů lehkého proudového letounu
Kopecký, Marek ; Maňas, Pavel (oponent) ; Koutný, Daniel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem konzoly brzdícího štítu do lehkého proudového letounu. Tvar konzoly byl navržen pomocí topologické optimalizace a konzola byla vyrobená pomocí technologie výroby Selective Laser Melting z materiálu AlSi10Mg. Topologickou optimalizací se konzola odlehčila o 37 % oproti původní součásti a pomocí metody konečných prvků byla provedena deformačně – napěťová analýza k jejímu ověření. Vyrobený prototyp byl destruktivně testován pro zjištění reálného chování a tento test byl porovnán s MKP simulací. Testováním bylo též ověřeno, že konzola vyhovuje daným stavům zatěžování a má téměř pětkrát větší únosnost, než může nastat při reálném zatěžování. Návrhem nového odlehčeného tvaru konzoly se zvětší dolet letounu a zmenší se uhlíková stopa.
Vývoj hybridní technologie výroby polymerních prutových struktur
Florián, Vojtěch ; Maňas, Pavel (oponent) ; Škaroupka, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vývojem hybridní technologie pro výrobu polymerních prutových struktur z PLA filamentu. Hlavním cílem této technologie je zvýšení produktivity tisku prostřednictvím tváření některých prutů v BCCXYZ struktuře, aniž by docházelo k jejich úplnému tavení. Prvním krokem bylo provést základní výzkum tváření polymeru. Tento proces zahrnoval sérii testů, včetně MKP simulací, tisku samostatných prutů a analýzy morfologie pomocí rentgenové práškové difrakce (XRD). Výsledky potvrdily proveditelnost tváření polymerů, což vedlo k dalšímu vývoji hybridní technologie tisku BCCXYZ struktur. Vyrobené struktury byly podrobeny testům tlakového zatěžování a porovnány s výsledky jiných tiskových technologií, včetně jejich výrobních nákladů. Tímto způsobem byly identifikovány výhody hybridní technologie tisku prutových struktur z filamentů. Pro demonstraci technologie byl vytvořen vzorek simulující formu pro sklolaminátový dílec. Tento výzkum přispívá k pokroku v oblasti tisku polymerních struktur a má potenciál zlepšit efektivitu a ekonomickou životaschopnost tohoto procesu v průmyslových aplikacích.
Konstrukce stavu pro kontrolu odlitku
Kutílek, Tomáš ; Maňas, Pavel (oponent) ; Vaverka, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá konstrukcí kontrolního stavu pro odlitek k napínání rozvodového řemene automobilu. Kontrolní stav je určen ke kontrole funkčních částí odlitku, je ovládán pneumatickými prvky. Stav je určen přímo do výroby konkrétní firmy. Je zkonstruován podle zadaných požadavků a funkčnost byla ověřena na prototypu. Konstrukcí stavu byly vyřešeny problémy manuální kontroly. V práci je proveden všeobecný rozbor kontroly odlitků a rozbor kontroly přímo odlitku k napínání rozvodového řemene automobilu ve firmě zadavatele, dále je zde rozebrána vlastní konstrukce kontrolního stavu, pneumatické ovládání stavu, ekonomické a technologické zhodnocení.
Analýza namáhání vybraných konstrukčních částí bagru při provozu
Busta, Michal ; Maňas, Pavel (oponent) ; Vosynek, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá výpočtovým modelováním nabírání zeminy pomocí kompaktního rýpadla od firmy DOOSAN BOBCAT EMEA s.r.o. Způsob řešení spočívá v sestavení dvou výpočtových modelů v softwarech Rocky DEM a Ansys Mechanical. Program Rocky DEM je použit k řešení rozpojování zeminy konstrukcí bagru pomocí metody diskrétních prvků. Výstupem jsou průběhy sil a momentů v čase v jednotlivých styčnících použitého modelu. Získané průběhy jsou následně, pomocí kinematického modelu v ANSYS Mechanical, aplikovány jako vnější zatížení do styčníku u vybrané konstrukční části analyzovaného modelu. Kinematický model je tvořen zjednodušenými modely geometrie jednotlivých částí ramene bagru a detailnějším modelem geometrie analyzované části ramene. Všechny části jsou navzájem spojeny rotačními vazbami představujícími styčníky. U takto připraveného modelu je v ANSYS Mechanical provedena statická strukturní analýza mechanického namáhání během simulovaného děje. Nakonec je vybraná konstrukční část posouzena vzhledem k meznímu stavu pružnosti a únavové pevnosti.
Využití opakovaně posilovaného učení pro řízení čtyřnohého robotu
Ondroušek, Vít ; Maga,, Dušan (oponent) ; Maňas, Pavel (oponent) ; Singule, Vladislav (oponent) ; Březina, Tomáš (vedoucí práce)
Disertační práce je zaměřena na využití opakovaně posilovaného učení pro řízení chůze čtyřnohého robotu. Hlavním cílem je předložení adaptivního řídicího systému kráčivého robotu, který budem schopen plánovat jeho chůzi pomocí algoritmu Q-učení. Tohoto cíle je dosaženo komplexním návrhem třívrstvé architektury založené na paradigmatu DEDS. Předkládané řešení je vystavěno na návrhu množiny elementárních reaktivních chování. Prostřednictvím simultáních aktivací těchto elementů je vyvozena množina kompozitních řídicích členů. Obě množiny zákonů řízení jsou schopny operovat nejen na rovinném, ale i v členitém terénu. Díky vhodné diskretizaci spojitého stavového prostoru je sestaven model všechn možných chování robotu pod vlivem aktivací uvedených základních i složených řídicích členů. Tento model chování je využit pro nalezení optimálních strategií řízení robotu prostřednictvím schématu Q-učení. Schopnost řídicí jednotky je ukázána na řešení tří komplexních úloh: rotace robotu, chůze robotu v přímém směru a chůze po nakloněné rovině. Tyto úlohy jsou řešeny prostřednictvím prostorových dynamických simulací čtyřnohého kráčivého robotu se třemi stupni volnosti na každou z noh. Výsledné styly chůze jsou vyhodnoceny pomocí kvantitativních standardizovaných ukazatelů. Součástí práce jsou videozáznamy verifikačních experimentů ukazující činnost elementárních a kompozitních řídicích členů a výsledné naučené styly chůze robotu.
Návrh letadlové energetické jednotky
Poledno, Martin ; Maňas, Pavel (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá základním konstrukčním návrhem letadlové pomocné energetické jednotky (LPEJ). Pro požadovaný výkon na hřídeli je navržen tepelný oběh, na základě kterého jsou určeny základní geometrické rozměry kompresoru, turbíny, výstupní soustavy a termodynamické parametry pracovní látky v jednotlivých řezech motoru. Dále je stanovena charakteristika kompresoru, turbíny a výstupní soustavy, na základě kterých je určován užitečný výkon na hřídeli v nevýpočtových režimech práce. Je stanovena výšková charakteristika motoru. Veškeré výpočty jsou prováděny v aplikaci MATLAB. Na závěr je vytvořen zjednodušený řez motoru.
Konstrukce rámu lehokola
Gayer, Tomáš ; Maňas, Pavel (oponent) ; Vrbka, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vývojem nového modelu tříkolky pro malosériovou výrobu. Práce popisuje konstrukční postup od návrhu jednotlivých dílů a samotného rámu v CAD systému Autodesk Inventor, po vytvoření kompletní výkresové dokumentace. Další část práce se věnuje základní deformačně-napěťové analýze užitím metody konečných prvků v systému ANSYS Workbench a určením okrajových podmínek pro tuto analýzu. V závěru práce je provedena vizualizace tříkolky.
Zařízení pro napínání síťoviny na segmenty diskového filtru
Baňoch, Ondřej ; Maňas, Pavel (oponent) ; Brandejs, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá konstrukčním návrhem zařízení určeného pro napínání a upevnění filtrační tkaniny na plastové rámy segmentů diskového filtračního zařízení. Práce je řešena ve spolupráci s firmou IN-EKO Team, zabývající se vývojem a výrobou filtračních jednotek a navazuje na v minulosti již ukončený projekt FR-T13/699 (konec 2013). V úvodní části je problematika filtračních jednotek rozvedena do širších souvislostí spolu s popisem funkce a použitých součástí konstrukce. Následuje konkretizace zadání práce a popis koncepčních variant založených na predikci MKP analýzy chování filtračních tkanin během napínání. Pro nejvhodnější variantu je zpracován konstrukční návrh spolu s návrhem pneumatického systému a systému řízení. Kritická část konstrukce, napínací kleština, je na zkušebním zařízení ověřena vyvinutou experimentální kleštinou. Celá konstrukce je určena pro velkosériovou výrobu diskových segmentů, čemuž odpovídá i stupeň automatizace zařízení.
Vzpřimovací elektrický invalidní vozík
Juříček, Václav ; Maňas, Pavel (oponent) ; Černý, Michal (vedoucí práce)
Práce pojednává o konstrukčním řešení a výrobě prototypu speciálního elektrického invalidního vozíku ve spolupráci s firmou Brano, a.s. Nevšední vlastností tohoto vozíku je schopnost uvést jeho uživatele do vzpřímené polohy, která mu nabízí větší samostatnost, soběstačnost a také z lékařského hlediska pozitivní vliv na tělesné funkce. Obsahem práce je rešeršní část věnovaná současnému stavu poznání v dané problematice, konstrukční rozbor kompletní sestavy vozíku s detailním popisem jednotlivých komponent včetně důležitých výpočtů a analýz, dále pak popis a průběh testování vozíku. V závěru práce je uvedena sumarizace veškerých výsledků z konstrukčního, technologického i ekonomického hlediska.
Konstrukce přípravku pro ověřování parametrů snímačů akustické emise
Charvát, Vlastimil ; Maňas, Pavel (oponent) ; Mazal, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a konstrukcí několika variant přípravku pro ověřování parametrů snímačů akustické emise, výběrem optimální varianty a ověřením její funkčnosti. Dále je popsána metodika měření, která umožní podrobnou analýzu a vyhodnocení získaných dat se zaměřením na vzájemné srovnání parametrů jednotlivých snímačů AE.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Maňas, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.