Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komparativní analýza české a španělské úpravy náhradní rodinné péče a rozbor příslušné španělské právní terminologie s glosářem
MORAVCOVÁ, Barbora
Tato bakalářská práce si klade za cíl porovnat jednotlivé formy náhradní rodinné péče v České republice a ve Španělsku a kriticky vyhodnotit výhody a nevýhody těchto forem v obou zemích. Hlavním cílem je srovnávací analýza jednotlivých forem náhradní rodinné péče v české a španělské právní úpravě s důrazem na hledání rozdílnosti a podobnosti. Práce obsahuje resumé ve španělštině a dvojjazyčný terminologický glosář.
Koncepce předmětů etická výchova/ náboženství v Norsku a v ČR
Moravcová, Barbora ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Janošová, Pavlína (oponent)
Diplomová práce Koncepce předmětů etická výchova/ náboženství v Norsku a v ČR se zabývá problematikou přístupu k výuce náboženství a etické výchovy v norském a českém školském systému. Křesťanství a etika, která z ní pramení, jsou bezpochyby důležitou součástí evropské tradice a vždy měli své místo i ve vzdělávání. Tato práce se zamýšlí nad změnou pojetí a chápáním náboženské a etické výchovy v dnešní společnosti, především v dnešním školství. Práce se snaží zmapovat rozmanité způsoby zařazení jednotlivých předmětů do školského systému, poukázat z čeho pramení právě daná koncepce a přístup k předmětům a také, zda koncepce daného předmětu směřuje k vytyčenému cíli, který má naplnit. Na pozadí jednotlivých školských koncepcí, kulturních souvislostí a přístupů k problematice budou vysvětleny shody a rozdílnosti koncepcí předmětů etická výchova a náboženství v Norsku a České republice.
Výukové objekty pro interaktivní tabuli se zaměřením na matematiku
Moravcová, Barbora ; Lapeš, Jakub (vedoucí práce) ; Vaňková, Petra (oponent)
Cílem bakalářské práce na téma "Výukové objekty pro interaktivní tabuli se zaměřením na matematiku" je zmapovat teoretické aspekty interaktivní výuky a principy využití interaktivní tabule při výuce matematiky na střední škole. Dalším cílem je vytvoření interaktivních prezentací různých tematických celků z osnov matematiky pro střední školy, a to zároveň s pedagogickou dokumentací k těmto prezentacím. Popis teoretických aspektů se věnuje jednak samotnému pojmu interaktivita a dále pojmům výukový objekt a interaktivní tabule. V práci je zdůrazněna nutnost dbát při výuce pomocí interaktivní tabule tradičních didaktických zásad a tyto zásady jsou vysvětleny ve vazbě na interaktivní výuku. Praktická část práce je věnována tvorbě výukových objektů v prostředí programu GeoGebra a programu SMART Notebook pro tvorbu prezentací. Výsledkem práce je osm prezentací vytvořených pro druhý a třetí ročník SŠ tak, aby plně využívaly možností, které daný program nabízí.
Náhrada újmy při ublížení na zdraví a usmrcení v českém a francouzském právu
Moravcová, Barbora ; Šustek, Petr (vedoucí práce) ; Salač, Josef (oponent)
Cílem této práce je přiblížit úpravu náhrady újmy při ublížení na zdraví a usmrcení v české a francouzské právní úpravě, zejména jednotlivých dílčích nároků a jejich aspektů, které jsou předmětem náhrady, a kritéria jejich náhrady. To vše především v kontextu subjektivní odpovědnosti při poskytování zdravotní péče. Úvodní kapitoly jsou věnovány obecným otázkám ochrany zdraví jako jednoho ze základních přirozených práv člověka, a dále obecným otázkám odpovědnosti, zejména subjektivní. Vzhledem k nové koncepci úpravy náhrady újmy při ublížení na zdraví a usmrcení, zakotvené v novém občanském zákoníku, č. 89/2012 Sb., se práce věnuje především porovnání kritérií těchto náhrad s kritérii náhrady těchto nároků předvídaných předchozí právní úpravou, zejména pak změnám v případě náhrady nemajetkové újmy na zdraví a při usmrcení. Způsoby a výše náhrady těchto nároků vycházely dle předchozí české právní úpravy z vyhlášky Ministerstva zdravotnictví č. 440/2011 Sb., ve znění pozdějších předpisů, či ustanovení § 444 odst. 3 zákona č. 40/1964 Sb., ve znění pozdějších předpisů. Vzhledem k tomu, že tyto principy stanovení výše náhrad byly důvodovou zprávou k novému občanskému zákoníku shledány jako neadekvátní, byly novým občanským zákoníkem zrušeny, a nahrazeny principem plného odčinění těchto újem a dle zásad...
Výukové objekty pro interaktivní tabuli se zaměřením na matematiku
Moravcová, Barbora ; Lapeš, Jakub (vedoucí práce) ; Vaňková, Petra (oponent)
Cílem bakalářské práce na téma "Výukové objekty pro interaktivní tabuli se zaměřením na matematiku" je zmapovat teoretické aspekty interaktivní výuky a principy využití interaktivní tabule při výuce matematiky na střední škole. Dalším cílem je vytvoření interaktivních prezentací různých tematických celků z osnov matematiky pro střední školy, a to zároveň s pedagogickou dokumentací k těmto prezentacím. Popis teoretických aspektů se věnuje jednak samotnému pojmu interaktivita a dále pojmům výukový objekt a interaktivní tabule. V práci je zdůrazněna nutnost dbát při výuce pomocí interaktivní tabule tradičních didaktických zásad a tyto zásady jsou vysvětleny ve vazbě na interaktivní výuku. Praktická část práce je věnována tvorbě výukových objektů v prostředí programu GeoGebra a programu SMART Notebook pro tvorbu prezentací. Výsledkem práce je osm prezentací vytvořených pro druhý a třetí ročník SŠ tak, aby plně využívaly možností, které daný program nabízí.
Koncepce předmětů etická výchova/ náboženství v Norsku a v ČR
Moravcová, Barbora ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Janošová, Pavlína (oponent)
Diplomová práce Koncepce předmětů etická výchova/ náboženství v Norsku a v ČR se zabývá problematikou přístupu k výuce náboženství a etické výchovy v norském a českém školském systému. Křesťanství a etika, která z ní pramení, jsou bezpochyby důležitou součástí evropské tradice a vždy měli své místo i ve vzdělávání. Tato práce se zamýšlí nad změnou pojetí a chápáním náboženské a etické výchovy v dnešní společnosti, především v dnešním školství. Práce se snaží zmapovat rozmanité způsoby zařazení jednotlivých předmětů do školského systému, poukázat z čeho pramení právě daná koncepce a přístup k předmětům a také, zda koncepce daného předmětu směřuje k vytyčenému cíli, který má naplnit. Na pozadí jednotlivých školských koncepcí, kulturních souvislostí a přístupů k problematice budou vysvětleny shody a rozdílnosti koncepcí předmětů etická výchova a náboženství v Norsku a České republice.

Viz též: podobná jména autorů
6 Moravcová, Barbora
1 Moravcová, Blanka
1 Moravcová, Bohumila
2 Moravcová, Běla
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.