Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Strašilky jako modelová skupina ve výuce přírodopisu
Libnarová, Helena ; Hanel, Lubomír (vedoucí práce) ; Říhová, Dagmar (oponent)
Předložená diplomová práce navazuje na mou bakalářskou práci, která se zabývala mimetickými jevy v přírodě. V úvodní části práce jsou položeny hypotézy, zda jsou strašilky vhodnou didaktickou skupinou využitelnou ve výuce biologie a ekologie, zda existují snadno chovatelné druhy strašilek, které by bylo možné doporučit do školních insektárií a zda se školní učebnice pro základní a střední školy tématem mimetismu a chovem strašilek vůbec zabývají. Tyto hypotézy jsou vyvráceny či potvrzeny na konci práce. Další část práce vychází z podrobného studia mnoha druhů řádu strašilek, kde jsou jednotlivé druhy popsány a podrobně rozebrány. Další část práce se zabývá chovem několika málo druhů tohoto řádu, možností zřízení chovu ve školním prostředí s radami a zkušenostmi z praxe, jakým způsobem lze insektárium a samotný chov zařídit a zda mohou být obecně strašilky použity jako vhodná didaktická skupina ve výuce biologie a ekologie. Na tuto část navazují konkrétní náměty na pozorování a pokusy ve škole, je tedy brán ohled na didaktické využití především pro pedagogy základních a středních škol. Obě výše uvedené části práce jsou pro přehlednost doplněny vhodně zařazenými obrázky a fotografiemi, některými zdokumentovanými i z vlastního chovu. Závěrečná část práce je věnována analýze učebnic pro základní a...
Strašilky jako modelová skupina ve výuce přírodopisu
Libnarová, Helena ; Hanel, Lubomír (vedoucí práce) ; Říhová, Dagmar (oponent)
Předložená diplomová práce navazuje na mou bakalářskou práci, která se zabývala mimetickými jevy v přírodě. V úvodní části práce jsou položeny hypotézy, zda jsou strašilky vhodnou didaktickou skupinou využitelnou ve výuce biologie a ekologie, zda existují snadno chovatelné druhy strašilek, které by bylo možné doporučit do školních insektárií a zda se školní učebnice pro základní a střední školy tématem mimetismu a chovem strašilek vůbec zabývají. Tyto hypotézy jsou vyvráceny či potvrzeny na konci práce. Další část práce vychází z podrobného studia mnoha druhů řádu strašilek, kde jsou jednotlivé druhy popsány a podrobně rozebrány. Další část práce se zabývá chovem několika málo druhů tohoto řádu, možností zřízení chovu ve školním prostředí s radami a zkušenostmi z praxe, jakým způsobem lze insektárium a samotný chov zařídit a zda mohou být obecně strašilky použity jako vhodná didaktická skupina ve výuce biologie a ekologie. Na tuto část navazují konkrétní náměty na pozorování a pokusy ve škole, je tedy brán ohled na didaktické využití především pro pedagogy základních a středních škol. Obě výše uvedené části práce jsou pro přehlednost doplněny vhodně zařazenými obrázky a fotografiemi, některými zdokumentovanými i z vlastního chovu. Závěrečná část práce je věnována analýze učebnic pro základní a...
Mimetické jevy v přírodě
Libnarová, Helena ; Hanel, Lubomír (vedoucí práce) ; Andreska, Jan (oponent)
Předložená bakalářská práce vychází z obecných souvislostí v evolučním vývoji a zabývá se úlohou mimetických jevů v přírodě. Vlastní zpracování tématu vychází ze zaměření absolvovaného vysokoškolského oboru, čemuž je podřízen obsah a třídění. Je brán zřetel na eventuální didaktické využití jako podkladů pro studenty, kteří se zabývají studiem biologie. Úvodní část práce stručně shrnuje dějiny pozorování mimetických jevů. Jsou zde uvedeny stěžejní osobnosti zabývající se pozorováním těchto jevů, i jejich odlišné pohledy na tuto problematiku. Dále pak jsou zde předloženy stěžejní body v postupně se prohlubujícím poznávání mimetických jevů, od druhové jedinečnosti organismů, vymezení terminologie až po vznik teorií popisujících přizpůsobení organismů dlouhodobým změnám prostředí. Nejobsáhlejší část práce obsahuje základní vysvětlení předmětné terminologie, dále pak výčet konkrétních příkladů mimetických jevů pozorovaných u zvířat i rostlin, který je schématicky tříděn podle vnějších mimetických znakových charakteristik. Tento výčet je doplněn obrazovou dokumentací. V závěru práce jsou uvedeny typické příklady mimetických jevů, které je možno pozorovat v naší přírodě, a to konkrétně například při školních exkurzích. Práce by se tak mohla stát eventuální pomůckou rozšiřující výuku biologie.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.