Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zdrojová původnost a zacházení s fotografiemi v tištěných denících MF DNES a Lidové noviny
Boháčová, Anna ; Lábová, Sandra (vedoucí práce) ; Součková, Barbora (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem proměny fotožurnalismu v oblasti práce se zdroji fotografií na titulních stranách tištěných deníků ve vztahu k současnému postavení médií u nás i ve světě. Teoretická část představuje klíčové koncepty jako je gatekeeping, agenda- setting či zpravodajské hodnoty, které během redakčních rutin ovlivňují selekci mediálních obsahů. Následně se zaměřuje na samotnou oblast fotožurnalismu a fenoménů, které díky nástupu internetu a digitalizace mění zavedené postupy. Specifikuje, jak vzestup participativní žurnalistiky a multiskillingu může pozměnit práci fotožurnalistů a ve výsledku i výběr zdroje fotografií na titulních stranách. Posléze je popsán předmět výzkumu, tedy tištěné deníky Mladá fronta a Lidové noviny. V praktické části práce využívá dvou výzkumných metod k dosažení validních zjištění. Je tak použita kvantitativní obsahová analýza výzkumného vzorku fotografií na titulních stranách deníků ve třech sledovaných obdobích 2000, 2010, 2019. Data jsou následně popsána a vyobrazena pomocí grafů. Tyto informace jsou dále doplněny o výpovědi tří fotožurnalistů skrze kvalitativní polostrukturované rozhovory. Mezi hlavní zjištění analýzy patří pozitivní přístup fotožurnalistů k projevům participativní žurnalistiky a vyvrácení tak domněnky o novodobé hrozbě pro tradiční...
Subkultury ve fotografii: K-popoví fanoušci
Svobodová, Markéta ; Géla, František (vedoucí práce) ; Lábová, Sandra (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na zkoumání fenoménu subkultur ve fotografii, přičemž klade zvláštní důraz na subkulturu fanoušků K-popu. K-pop, významný představitel moderní populární hudby a kultury Jižní Koreje, se stal globálním fenoménem, jehož vliv přesahuje kulturní a geografické hranice a formuje unikátní komunitu svých příznivců. Práce analyzuje, jak fotografie jako médium zachycuje dynamiku a estetiku subkultur a zároveň slouží jako dokumentace jejich sociálních a kulturních aspektů. Výstupem teoretické části je vymezení pojmu subkultura a zasazení K-popu do této definice. Dále také představuje způsoby a žánry, prostřednictvím kterých se subkultury nejčastěji zachycují a techniky, které se při spolupráci s uzavřenými skupinami ukazují jako funkční.
Diverzita zdrojů v ekonomickém zpravodajství
Krýžová, Sofie ; Klimeš, David (vedoucí práce) ; Lábová, Sandra (oponent)
Práce Diverzita zdrojů v ekonomickém zpravodajství shrnuje součastné znalosti o oborech sociologie zpravodajství a zdrojů a pohled na vztahy mezi novináři a jejich zdroji. Tyto koncepty pak aplikuje v kvantitativním výzkumu, který se zaměřuje na zdroje citované v ekonomických rubrikách pěti vybraných českých zpravodajských online serverech (Seznam Zprávy, Novinky.cz, iDnes.cz, TN.cz a iPrima.cz). Obdobný výzkum zaměřený na ekonomické zpravodajství v České republice zatím nevznikl. Výzkum potvrdil, že se novináři při své práci obracejí zejména na skupinu zdrojů z prostředí financí, soukromých firem a politiky. Výzkum potvrdil, že jednotlivá média využívají stejné zdroje, a to opakovaně.
Rave - fotografický dokument zachycující komunitu techna
Kozáková, Ivana ; Lábová, Sandra (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
V praktické bakalářské práci ukazuji pomocí dokumentární fotografie aktuální pražskou techno scénu s důrazem na prožívání účastníků, kteří mohou prostor vnímat jako svůj safe space. Teoretická část reflektuje bezpečnostní postupy, komunitu a techno jako hudební žánr. Nadále se věnuje dokumentární fotografii a práci dvou hudebních fotografů, kteří se na techno zaměřují.
Život na venkově v dokumentární fotografii
Hamerníková, Aneta ; Géla, František (vedoucí práce) ; Lábová, Sandra (oponent)
Bakalářská práce se věnuje tématu života na venkově v dokumentární fotografii. V rámci praktické části bakalářské práce se proto autorka vydala do západních Sudet a dokumentovala lyrično tamějšího venkovského prostředí. Výsledkem roční práce je fotokniha s názvem "Cizincem v rodném kraji." Teoretická část bakalářské práce zasazuje téma do kontextu a ukazuje na jeho významné zastoupení v dějinách české a slovenské fotografie. Poslední kapitola teoretické části věnuje pozornost problematice vymezení pojmu "venkov" a aspektům, které ovlivňují kvalitu života na venkově. V neposlední řadě se krátce zmiňuje také o městu Žlutice, v jehož okolí byla fotokniha realizována. V závěru práce je na několika stranách zpracována také část metodologická, která blíže popisuje proces tvorby fotoknihy. Teorie je doplněna o rozhovor se žlutickým fotografem Jánem Boreckým.
Fotoesej, příběhy žen z Mayotte žijících na ostrově Réunion
Slámečková, Anna ; Lábová, Sandra (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Cílem bakalářské práce bylo zachytit život žen z ostrova Mayotte příchozích na ostrov Réunion. Praktickou částí práce je fotokniha s názvem Holky jako já. Na příbězích pěti dívek ve věku autorky sleduje tento fotoesej okolnosti jejich expatriace v mladém věku. K vyprávění jsou použity portréty, úryvky z rozhovorů s dívkami, jejich fotografie z dětství a snímky prostředí ostrova Réunion. Teoretická část práce vymezuje fotoesej jako žánr, popisuje jeho počátky a jeho postavení vedle fotoreportáže a dokumentární fotografie, dále nastiňuje geopolitické danosti ovlivňující migraci mezi zmíněnými ostrovy. Teoretická část je doplněna metodologií a rozhovorem s fotografem Petrem Topičem.
Okroužkovaný vrabec v hrsti: značkování ptactva pomocí kroužků jako fotodokument
Dušková, Valentýna ; Lábová, Sandra (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
Bakalářská práce se věnuje tématu kroužkování, tedy vědeckému značení ptactva, a v praktické části ho zpracovává do podoby fotoknihy s názvem Okroužkovaný vrabec v hrsti. Blíže pak téma vysvětluje teoretická část práce. Ta se zároveň snaží uvést fotoknihu do kontextu stanovených rovin fotografie přírody - soutěžní, magazínové a komerční; konceptuální a fotografie přírody s přesahem do fotožurnalismu. Odlišuje je od sebe prostřednictvím charakteristik, které podkládá příkladem fotografie či tvorby příslušného fotografa. Diskutuje v nich také otázku klišé. Nakonec reflektuje vznik a zařazování minoritních témat do médií na základě rozhovoru vedeného pro tuto bakalářskou práci s fotoreportérem Petrem Topičem, který sám téma kroužkování novinářsky zpracovával. Klíčová slova Kroužkování, fotografie přírody, ptactvo, minoritní téma, ornitologie, fotokniha
Behind the Lens of a Conflict Zone: Male and Female Photojournalists in the Russia and Ukraine Wa
Chakraborty, Shirsha ; Součková, Barbora (vedoucí práce) ; Lábová, Sandra (oponent)
Od začátku rusko-ukrajinské války v roce 2022 se objevují fotografie, které zaznamenávají tragédii způsobenou ruskou okupací. Výzkumy se v tomto směru zabývají hlavně zpravodajskými obsahy z válečných oblastí, ale jen malá pozornost je věnována válečnému fotožurnalismu a jeho genderovým aspektům. V odvětví totiž existuje řada genderových nerovností, očekávání, násilí, obtěžování (fyzické i slovní) nebo stereotypů, které se promítají i do způsobu, jakým vznikají vizuální reprezentace konfliktu. Proto se tato práce zabývá konkrétními podmínkami, se kterými se fotožurnalisti a fotožurnalistky během své práce ve válečných zónách setkávají a které jsou genderově zatížené. Zároveň zjišťuje, jestli a jak se může gender propisovat i do toho, jak fotografie z válečného konfliktu vznikají. S využitím teorie sociálních rolí tato práce porovnává postupy 14 fotoreportérů a fotoreportérek v konfliktních zónách se zaměřením na rusko-ukrajinskou válku, a to za pomoci kvalitativních polostrukturovaných rozhovorů. Tato práce se zabývá tématy jako je motivace, faktory ovlivňující vznik snímků, komunikace se zdroji, efekt skleněného stropu, autonomie a pracovní podmínky. Zkoumá hlavně binární (mužské a ženské) genderové rozdíly mezi fotoreportéry. Zjištění naznačují, že gender je jedním z mnoha faktorů, které regulují...
Vizuální sebeprezentace uživatelů na seznamovací aplikace Tinder
Krkoška, David ; Hrůzová, Andrea (vedoucí práce) ; Lábová, Sandra (oponent)
Diplomová práce zkoumá vizuální sebeprezentaci uživatelů seznamovací aplikace Tinder a vyhodnocuje, jak se tato prezentace liší v závislosti na genderu a kultuře. V teoretické části se věnuje fenoménu online seznamování a jeho společenskému významu. Dává ho také to kontextu společenských změn a transformace partnerských vztahů. V druhé části potom podrobněji rozebírá teorie managementu dojmů a jejich aplikaci na online prostředí. Shrnuje také, jakou roli ve vizuální prezentaci hraje gender a dává toto téma do kontextu teorie male gaze a teorie sebeobjektifikace. V neposlední řadě se pak věnuje teoretickým konceptům souvisejícím s analýzou vizuální prezentace. Praktická část práce následně využívá kvantitativní obsahovou analýzu k zodpovězení stanovených otázek. Výzkum odhalil odlišnosti v prezentaci sledovaných skupin a inklinaci mužů a žen k prezentaci skrze tradiční genderové role. Byl ale například vysledován i typ uživatelek, jejichž prezentace tomuto stereotypnímu zobrazování neodpovídala.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.