Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 68 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Elektronický momentový klíč
Juřík, Dominik ; Kubík, Michal (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá zkonstruováním zařízení pro elektronický záznam utahovacího momentu a úhlu dotažení. Záznam procesu utahování se v praxi řeší pomocí elektronických momentových klíčů. Avšak tyto klíče jsou často velmi nákladné a jejich použití za účelem ověření spolehlivosti různých šroubových spojů by bylo značně nepraktické. Je to způsobeno velkými rozdíly potřebných utahovacích momentů pro různě velké šrouby. Tento problém byl v této práci vyřešen tím, že byl zkonstruován adaptér pro elektronický záznam utahování. Jelikož lze toto zařízení připojit pomocí připojovacího čtyřhranu k libovolně dlouhému klíči bez nutnosti další kalibrace. Měření a záznam utahovacího momentu je umožněn použitím tenzometrů, které jsou přilepené na prodlužovací tyči. K určování úhlu dotažení je použit senzor úhlové rychlosti (tzv. elektronický gyroskop). Signály ze senzorů jsou přenášeny do analyzátoru od firmy Dewetron pomocí konektoru na tomto adaptéru. Na základě provedeného experimentu lze říct, že je toto zařízení správně navrženo. Toto zařízení bude používáno v laboratoři Technické diagnostiky ÚK VUT.
Semiaktivně řízený magnetoreologický tlumič vidlice elektromotorky
Blahuta, Jiří ; Vimmr, Jan (oponent) ; Kubík, Michal (vedoucí práce)
Současně používané pasivní tlumiče, které fungují na bázi disipace energie pomocí olejové náplně, umožňují pouze omezené nastavení tlumící síly, které je potřeba nastavit před jízdou. Konstrukčně jsou pasivní tlumiče na svém vrcholu a další posun v komfortu jízdy se neočekává. Zde mají potenciál magnetoreologické tlumiče, které se semiaktivním řízením zvyšují komfort jízdy a zlepšují jízdní vlastnosti. Lepších výkonů dosahují díky rychlé změně tlumící síly, kterou pak lze řídit téměř okamžitě podle aktuálních jízdních podmínek. MR tlumiče se již úspěšně využívají v automotive, zatím se však komerčně neprosadily v segmentu cyklistiky. Hlavním důvodem je jejich vysoká hmotnost oproti současným pasivním tlumičům. Cílem této práce je návrh konstrukce lehkého a rychlého MR tlumiče pro vidlici elektromotorky Kuberg. Pro úspěch produktu je potřeba minimalizovat hmotnost návrhu. Pro správnou funkci tlumiče se semiaktivním řízením, je nutné dosáhnout rychlé časové odezvy tlumící síly, která je nejvíce ovlivněná vznikem vířivých proudů v magnetickém obvodu. Dalším problémem je dosažení dostatečné tlumící síly v aktivovaném stavu, proto je potřeba použít vhodný predikční model. Konstrukci tlumiče je také potřeba vyřešit tak, aby se vmístila do omezeného prostoru dané vidlice a tlumič musí být také osazen senzorikou. Výsledkem této práce jsou návrhy dvou generací MR tlumiče a vyrobený funkční vzorek. MR tlumič I. generace sloužil pro testování a verifikaci modelu. MR tlumič II. generace je pak výsledný návrh se sníženou hmotností. Hmotnost tlumiče II. generace je vyšší jen o 19 % oproti původnímu pasivnímu tlumiči. Celková hmotnost MR tlumiče je 1,6 kg. Nový MR tlumič zachovává původní rozměry a zdvih a má integrovanou senzoriku v konstrukci. Navržený MR tlumič má potenciál prosadit se v segmentu elektrocyklistiky a v dalších elektrických jednostopých vozidlech, kde je jeho implementace nejvýhodnější. Možnost jeho nasazení je však i v běžných horských kolech. Spolu se semiaktivní řídící jednotkou umožňuje dosáhnout lepšího komfortu jízdy a lepších jízdních vlastností.
Aplikace chytrých materiálů v hydraulických systémech
Montag, Jakub ; Klapka, Milan (oponent) ; Kubík, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá aplikací chytrých materiálů v hydraulických systémech. V první části se popisují samotné hydraulické systémy a chytré materiály. Na to navazují konkrétní chytré materiály, u kterých se popisuje princip funkce, v jakých oborech je lze nalézt, aplikace v hydraulických systémech a jejich výhody a nevýhody. Na závěr jsou materiály shrnuty a porovnány mezi sebou.
Studium magnetoreologického hřídelového těsnění
Pavlíček, Dušan ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Kubík, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá studiem magnetoreologického těsnění. Cílem práce je stanovení provozních parametrů rotačního magnetoreologického hřídelového těsnění. V práci je stanoven vliv magnetického pole a otáček na tlakovou únosnost a velikost ztrátového momentu těsnění. Provozní parametry byly měřeny na zkonstruovaném experimentálním zařízením. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že magnetoreologické těsnění se vyznačuje velkou tlakovou únosností. Jeho nevýhody jsou velký brzdný ztrátový moment a prosakování nosného oleje z magnetoreologické kapaliny. Tyto problémy byly vyřešeny novou konstrukcí magnetického obvodu, která byla identifikována jako magnetoreologické gradientní svěrné těsnění (MRGPS).
Inovace dopravníku třísek pro obráběcí stroj
Kočica, Martin ; Kubík, Michal (oponent) ; Brandejs, Jan (vedoucí práce)
Cílem práce je konstrukční návrh úpravy stávajícího dosluhujícího dopravníku třísek pro soustruh SPT 32 NC firmy Slovácké strojírny a.s. závodu 1 strojírny Uherský Brod. Práce se člení na seznámení s problematikou dopravníku třísek a na požadavky, které jsou na dopravník kladeny. V práci jsou shrnuta možná konstrukční řešení, z nich je vybráno nejlepší konstrukční řešení. Následují výpočty rozměrů, volba materiálů a polotovarů pro tvorbu výkresové dokumentace. Primárním vstupem pro práci je rám stávajícího dopravníku. Všechny rozměry a funkční členy byly voleny s ohledem na parametry rámu dopravníku, který se bude upravovat minimálně. Výstupem je kompletní výkresová dokumentace a průvodní zpráva.
Návrh čištění odpadních plynů
Kubík, Michal ; Lisá, Hana (oponent) ; Baláš, Marek (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problémem nečistot v odpadních a generovaných plynech. Tyto plyny jsou obvykle nízko výhřevné s poměrně vysokými obsahy nejrůznějších nečistot, které jsou hlavním problémem těchto plynných paliv. Po správné úpravě však mohou ve spalovacích zařízeních nahrazovat zemní plyn. První část práce je rešeršní a teoretická. Základem je stručně charakterizována biomasa a samotný proces zplyňování. Poté jsou popsány nejčastější odpadní plyny – jejich původ a přibližné složení. Další část je věnována jednotlivým typům nečistot, na kterou navazují způsoby jejich odstraňování. Metodou, která může buď současně nebo po určité modifikaci odstraňovat více typů nečistot, je mokrá vypírka, na kterou se proto zaměřuje samostatná kapitola. Existují ale i jiné možnosti čištění, které jsou proto také popsány. V druhé části je navržena a poté experimentálně ověřena a zhodnocena funkce jednoduché mokré pračky odstraňující dehet z plynu generovaného na experimentálním zařízení Biofluid. Při vypírání se zkoumá účinnost odloučení dehtu v závislosti na teplotě prací vody.
Logické síťové hry pro Android
Kubík, Michal ; Škoda, Petr (oponent) ; Kouřil, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce byla implementace aplikace pro hraní logických her, která bude spustitelná na zařízeních se systémem android. Práce zabývá systémem Android a možnostmi tvorby a publikace aplikací pro tento systém. Popsány jsou také známé algoritmy, používané pro implementaci umělé inteligence pro hraní logických her. Řeší se zde i způsoby bezdrátové komunikace mezi přenosnými zařízeními. V implementační části této práce je popsáno grafické uživatelské rozhraní aplikace, řešení umělé inteligence a síťové komunikace.
Magnetoreologický tlumič s krátkou časovou odezvou pro podvozek kolejového vozidla
Šebesta, Karel ; Špalek, Petr (oponent) ; Kubík, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zbývá návrhem magnetoreologického tlumiče s krátkou časovou odezvou tlumící síly pro podvozek kolejového vozidla. Největší složkou, která zpomaluje odezvu, jsou vzniklé vířivé proudy v pístové skupině MR tlumiče. Rychlého náběhu tlumící síly je dosáhnuto použitím tvarového přístupu u návrhu magnetického obvodu. Tvarový přístup navyšuje vzdálenost, kterou vířivé proudy musí urazit, a tím dosahuje jejich snížení. Navýšení vzdálenosti je realizováno drážkováním jádra i pláště MR tlumiče. Navrhnutá rychlá verze MR tlumiče je měřena na hydraulickém pulsátoru a její výsledky prokazují dostatečnou časovou odezvu síly pro tlumení. Tato odezva nepřesahuje 8 ms pro primární náběh tlumící síly. Nová rychlá konstrukce MR tlumiče spojuje největší výhody technologie a umožnuje splnit nové požadavky na tlumící prvky do podvozku kolejových vozidel.
Studium MR kapaliny pro kosmické aplikace
Macejka, Andrej ; Macháček, Ondřej (oponent) ; Kubík, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaobírá studiem reologických vlastností magnetoreologických (MR) kapalin v neaktivovaném stavu. Cílem téhle práce je určení metodiky měření a vyhodnocení základních reologických vlastností MR kapalin v širokém rozsahu teplot.
Návrh testovacího standu pro stanovení provozních parametrů magnetického hřídelového těsnění
Kubík, Michal ; Čížek, Petr (oponent) ; Roupec, Jakub (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem testovacího standu pro stanovení provozních parametrů magnetického hřídelového těsnění. V rámci této práce byla provedena rešerše konstrukcí magnetického obvodu a také rešerše dostupných provozních stavů. Práce z velké části obsahuje MKP analýzu navrhnutého magnetického uzlu a její experimentální odladění. Výsledky z této analýzy budou použity při dimenzování a geometrické citlivostní analýze magnetického obvodu v testovacím standu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 68 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
14 KUBÍK, Michal
8 Kubik, Martin
8 Kubík, Martin
3 Kubík, Matej
2 Kubík, Michael
6 Kubík, Milan
2 Kubík, Miroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.