Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hmatové vnímání dětí s těžkým postižením zraku s použitím testu STIP
Kramosilová, Zuzana ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Cílem této rigorózní práce je vytvoření uceleného souhrnu získaných poznatků a statistických výsledků při ověřování hmatových schopností u dětí se zrakovým postižením v předškolním věku (5 - 8 let), v mladším školním věku (9 - 12 let) a starším školním věku (13 - 17 let) s použitím testu STIP I. - III. (Speed of Tactile Information Processing). Test STIP, který je převzatý z anglického originálu, je převeden do Braillova bodového písma a prověřuje čtení čísel. Test hodnotí přesnost - chybovost v řádcích, rychlost, soustředěnost.
Speciálně pedagogická péče o dětí s funkčními poruchami zraku
Prucková, Kateřina ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Kramosilová, Zuzana (oponent)
0 NÁZEV: Speciálně pedagogická péče o děti s funkčními poruchami zraku AUTOR: Kateřina Prucková, DiS. KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D. ABSTRAKT: Práce se zabývá speciálně pedagogickou péčí o děti předškolního věku, trpícími funkčními poruchami zraku. První část práce je věnována dítěti předškolního věku, jeho ontogenetickému vývoji a fyziologickému vývoji vidění. Další kapitoly popisují funkční poruchy zraku, mezi které patří strabismus a amblyopie. Hlavní část práce je věnována nápravě poruch binokulárního vidění, speciálnímu ortopticko-pleoptickému cvičení. Tato část práce současně funguje jako zásobník činností a námětů pro práci s dětmi v domácím a školním prostředí. KLÍČOVÁ SLOVA: Strabismus, amblyopie, ortoptika, pleoptika, dítě předškolního věku, speciálně- pedagogická péče
Kvalita života a rehabilitace u lidí s progresivní zrakovou vadou
Odehnalová, Eva ; Kramosilová, Zuzana (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Tématem práce je kvalita života a rehabilitace lidí s progresivní zrakovou vadou. Toto téma je v práci rozčleněno do čtyř kapitol, které se postupně věnují definicím zrakových postižení a jejich diagnózám, příslušným rehabilitacím a jejich typům, vymezení kvality života a strategiím vyrovnávání se se zrakovým handicapem, a nakonec je uvedeno výzkumné šetření kvality života a případové studie vybraných jedinců s progresivní zrakovou vadou. Text dále obsahuje představení organizací, které se v České republice zabývají poskytováním podpory zrakově postiženým, a v závěru práce je z výzkumu vyvozen souhrn doporučení vedoucí ke zlepšení podmínek pro vyrovnávání se s progresivním zrakovým postižením.
Hmatové vnímání u dětí s těžkým postižením zraku ve starším školním věku (13 - 17 let)
Kramosilová, Zuzana ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Cílem této diplomové práce bude ověření hmatových schopností u dětí se zrakovým postižením ve věkovém rozhraní 13-17 let s použitím testu STIP. Test STIP, který je převzatý z anglického originálu, je převeden do bodového Braillova písma a prověřuje čtení čísel. Hodnotit se bude přesnost - chybovost v řádcích, rychlost, soustředěnost. Na základě vyhodnocení testu dle příslušného manuálu dojde k porovnání výkonů s dětmi ve stejné věkové kategorii z Velké Británie. Po porovnání výkonů bude následovat celkové zhodnocení tohoto výzkumu.
Speciálně pedagogická podpora žáků se zrakovým postižením ve výuce anglického jazyka v základních školách hlavního vzdělávacího proudu
Malotová, Martina ; Kramosilová, Zuzana (oponent) ; Květoňová, Lea (oponent)
Výzkumná práce je zaměřená na způsoby realizace speciálně pedagogické podpory žákům se zrakovým postižením při výuce anglického jazyka v běžných základních školách a popisuje nejčastější problémy, které se při výuce objevují. Práce mapuje využívání didaktických a technických kompenzačních pomůcek učiteli i žáky, úpravu prostředí a analyzuje nejčastěji volené pedagogické přístupy a metody práce. Žáci i učitelé hodnotí jednotlivé jazykové oblasti podle očekávaných výstupů RVP ZV (platných ve školním roce 2012/2013). Cílovou skupinou jsou žáci se zrakovým postižením (ZP) běžných základních škol a jejich učitelé. Současná doporučení, např. ze speciálně pedagogických center popisují a navrhují jak vzdělávat žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Uvádí metody, postupy a formy práce s těmito žáky, doporučují speciální pomůcky za účelem zvládnutí výstupních kompetencí žáka. Pro dosažení cíle výzkumu byly použity následující metody: kritická analýza odborné literatury, dotazníková šetření pro učitele a žáky, porovnání výstupů z dotazníkového šetření skupin učitelé - žáci. Výzkumu se účastnilo 50 žáků se ZP integrovaných v ZŠ v ČR a 47 učitelů. Výzkum z části potvrdil hypotézu, že žáci se ZP hůře zvládají anglický jazyk, než žáci intaktní. Bylo zjištěno, že žáci se ZP mají problémy i v jiných...
Speciálně pedagogická podpora žáků se zrakovým postižením ve výuce anglického jazyka v základních školách hlavního vzdělávacího proudu
Malotová, Martina ; Kramosilová, Zuzana (oponent) ; Květoňová, Lea (oponent)
Výzkumná práce je zaměřená na způsoby realizace speciálně pedagogické podpory žákům se zrakovým postižením při výuce anglického jazyka v běžných základních školách a popisuje nejčastější problémy, které se při výuce objevují. Práce mapuje využívání didaktických a technických kompenzačních pomůcek učiteli i žáky, úpravu prostředí a analyzuje nejčastěji volené pedagogické přístupy a metody práce. Žáci i učitelé hodnotí jednotlivé jazykové oblasti podle očekávaných výstupů RVP ZV (platných ve školním roce 2012/2013). Cílovou skupinou jsou žáci se zrakovým postižením (ZP) běžných základních škol a jejich učitelé. Současná doporučení, např. ze speciálně pedagogických center popisují a navrhují jak vzdělávat žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Uvádí metody, postupy a formy práce s těmito žáky, doporučují speciální pomůcky za účelem zvládnutí výstupních kompetencí žáka. Pro dosažení cíle výzkumu byly použity následující metody: kritická analýza odborné literatury, dotazníková šetření pro učitele a žáky, porovnání výstupů z dotazníkového šetření skupin učitelé - žáci. Výzkumu se účastnilo 50 žáků se ZP integrovaných v ZŠ v ČR a 47 učitelů. Výzkum z části potvrdil hypotézu, že žáci se ZP hůře zvládají anglický jazyk, než žáci intaktní. Bylo zjištěno, že žáci se ZP mají problémy i v jiných...
Kvalita života a rehabilitace u lidí s progresivní zrakovou vadou
Odehnalová, Eva ; Kramosilová, Zuzana (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Tématem práce je kvalita života a rehabilitace lidí s progresivní zrakovou vadou. Toto téma je v práci rozčleněno do čtyř kapitol, které se postupně věnují definicím zrakových postižení a jejich diagnózám, příslušným rehabilitacím a jejich typům, vymezení kvality života a strategiím vyrovnávání se se zrakovým handicapem, a nakonec je uvedeno výzkumné šetření kvality života a případové studie vybraných jedinců s progresivní zrakovou vadou. Text dále obsahuje představení organizací, které se v České republice zabývají poskytováním podpory zrakově postiženým, a v závěru práce je z výzkumu vyvozen souhrn doporučení vedoucí ke zlepšení podmínek pro vyrovnávání se s progresivním zrakovým postižením.
Speciálně pedagogická péče o dětí s funkčními poruchami zraku
Prucková, Kateřina ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Kramosilová, Zuzana (oponent)
0 NÁZEV: Speciálně pedagogická péče o děti s funkčními poruchami zraku AUTOR: Kateřina Prucková, DiS. KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D. ABSTRAKT: Práce se zabývá speciálně pedagogickou péčí o děti předškolního věku, trpícími funkčními poruchami zraku. První část práce je věnována dítěti předškolního věku, jeho ontogenetickému vývoji a fyziologickému vývoji vidění. Další kapitoly popisují funkční poruchy zraku, mezi které patří strabismus a amblyopie. Hlavní část práce je věnována nápravě poruch binokulárního vidění, speciálnímu ortopticko-pleoptickému cvičení. Tato část práce současně funguje jako zásobník činností a námětů pro práci s dětmi v domácím a školním prostředí. KLÍČOVÁ SLOVA: Strabismus, amblyopie, ortoptika, pleoptika, dítě předškolního věku, speciálně- pedagogická péče
Hmatové vnímání dětí s těžkým postižením zraku s použitím testu STIP
Kramosilová, Zuzana ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Cílem této rigorózní práce je vytvoření uceleného souhrnu získaných poznatků a statistických výsledků při ověřování hmatových schopností u dětí se zrakovým postižením v předškolním věku (5 - 8 let), v mladším školním věku (9 - 12 let) a starším školním věku (13 - 17 let) s použitím testu STIP I. - III. (Speed of Tactile Information Processing). Test STIP, který je převzatý z anglického originálu, je převeden do Braillova bodového písma a prověřuje čtení čísel. Test hodnotí přesnost - chybovost v řádcích, rychlost, soustředěnost.
Hmatové vnímání u dětí s těžkým postižením zraku ve starším školním věku (13 - 17 let)
Kramosilová, Zuzana ; Šumníková, Pavlína (oponent) ; Květoňová, Lea (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bude ověření hmatových schopností u dětí se zrakovým postižením ve věkovém rozhraní 13-17 let s použitím testu STIP. Test STIP, který je převzatý z anglického originálu, je převeden do bodového Braillova písma a prověřuje čtení čísel. Hodnotit se bude přesnost - chybovost v řádcích, rychlost, soustředěnost. Na základě vyhodnocení testu dle příslušného manuálu dojde k porovnání výkonů s dětmi ve stejné věkové kategorii z Velké Británie. Po porovnání výkonů bude následovat celkové zhodnocení tohoto výzkumu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.