Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 228 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výkonová motivace a preference učebního stylu na různých typech středních škol
Necpalová, Kateřina ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Tato práce pojednává o stylech učení a školní výkonové motivaci u žáků středních škol. Na střední škole studenti tráví značnou část svého studijního života a vynakládají nemalé množství energie k dosažení cíle, kterým je úspěšné dokončení vzdělávání. Jejich motivace k tomuto cíli může být různorodá, někteří se řídí rodinnou tradicí, zatímco jiné motivuje obava z neúspěchu. Učení a rozšiřování znalostí jsou klíčovou součástí středoškolského života. Existuje široká škála různých stylů učení, přičemž není každý styl vhodný pro každého studenta. Výzkumu se účastnilo 3 943 respondentů (16-19 let), z toho 884 respondentů ve skupině žáků studujících gymnázia, 2 503 žáků studujících střední odbornou školu, a 556 studujících střední odborné učiliště. Metody: dotazník Školní výkonové motivace a VARK. Analýza výsledků: deskriptivní statistika, Chí-kvadrát, Kolmogorov-Smirnovův test normality, Mann- Whitney U test, dále Cramerovo V a rank-biserialní korelační koeficient pro stanovení věcné významnosti. Z výsledů vyplývá, že dívky na středních školách jsou častěji pozitivně motivovány ke školnímu výkonu a zároveň vykazují vyšší potřebu vyhnout se neúspěchu než chlapci. Dále jsme zjistili, že dívky na středních školách preferují rozdílné učební styly než chlapci. Žáci na různých typech středních škol mají...
Spolupráce asistenta pedagoga a učitele na základní škole
Kosáková, Kateřina ; Skutil, Martin (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
v českém jazyce Funkční spolupráce asistenta pedagoga a učitele neslouží pouze pro kvalitní začleňování žáka se speciálními vzdělávacími potřebami do procesu běžné školy, ale také k harmonickému fungování ve třídě. Tato diplomová práce si proto klade za cíl zjistit, jak na základních školách probíhá spolupráce mezi asistenty pedagoga a pedagogy, u kterých asistenti působí. Dílčím cílem je zjistit, jak tyto spolupráce vnímá vedení škol a zda z jejich pohledu spolupráce na pracovišti funguje. Teoretická část práce se věnuje vymezení asistenta pedagoga a jeho pracovní náplně. V této části je dále popsaná komunikace a vzájemná spolupráce asistenta pedagoga v rámci školy. Výzkumné šetření je navrženo jako kvantitativní studie. Respondenty výzkumu jsou asistenti pedagoga, učitelé, kteří s nimi spolupracují a ředitelé základních škol, na území okresu Benešov. Jako výzkumná metoda byly zvoleny tři dotazníky vlastní konstrukce. Výsledky šetření podaly ucelený obraz o spolupráci asistentů pedagoga s učiteli, na základních školách, na území okresu Benešov. V šetření vyšlo, že spolupráce mezi asistenty pedagoga a učiteli, je na těchto školách na poměrně kvalitní úrovni. Konflikty se ve většině případů objevovaly pouze výjimečně, nebo vůbec. Stejně tak tuto spolupráci vnímali i ředitelé škol. Klíčová slova...
Aktuální otázky bilingvní výchovy v rodině
Horáková, Adéla ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Valášková Vincejová, Eva (oponent)
Tématem této diplomové práce je: ,,Aktuální otázky bilingvní výchovy v rodině". V teoretické části práce blíže seznamuji čtenáře s problematikou bilingvismu. Podrobněji se zaměřuji na vnější a vnitřní podmínky osvojování řečí. Na jazyková i kulturní specifika a druhy bilingvismu. Věnuji se lingvisticky smíšeným rodinám, metodám bilingvní výchovy a možným komunikačním překážkám v druhém jazyce. Na závěr představuji konkrétní organizaci, která podporuje děti v bilingvismu a ve které je prováděn výzkum. Diplomová práce je založena na kvalitativní výzkumné strategii. Praktická část využívá strategii polostrukturovaného rozhovoru. Hlavním cílem empirické části je zjistit, jaké jsou v praxi osvědčené metody bilingvní výchovy v rodině respondentů. Výzkumná část vychází ze zkušeností rodičů, kteří vychovávají děti aktivně k bilingvismu. Práce poukazuje na to, že bilingvismus není automatická záležitost, ale vyžaduje určité podmínky, zejména strategickou výchovu v rodině. V praxi lze práci uplatnit jako inspiraci a podporu rodičům, kteří tvoří lingvisticky smíšenou rodinu, nebo jejím příbuzným. Práce může vést také k zamyšlení pro pedagogické pracovníky v českém školství, zabývající se danou problematikou.
Posuzování připravenosti předškolního dítěte pro vstup na základní školu
Váchová, Lucie ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Valášková Vincejová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na komplexní analýzu problematiky posuzování školní připravenosti předškolních dětí, na níž se vážou i vysoké počty odkladů školní docházky v České republice. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce popisuje široké spektrum faktorů ovlivňujících školní připravenost. Věnuje se vývoji dítěte v předškolním věku, diagnostice školní připravenosti, funkci zápisu na základní školu, platné legislativě i problematice odkladů školní docházky. Empirická část práce je kvantitativního charakteru a byla provedena pomocí polostrukturovaných dotazníků. Cílem výzkumu bylo porovnat, zda se postoj rodičů ke školní připravenosti dětí shoduje s pohledem pedagogů či nikoliv. Výsledky výzkumu rovněž zobrazují, jak zásadní vliv na udělení odkladu školní docházky má rodina dítěte či jaké oblasti školní připravenosti jsou nejvíce problematické. Klíčová slova: Školní zralost; Odklad školní docházky; Předškolní vzdělávání; Dítě předškolního věku; Školní připravenost
Stavební průzkum a hodnocení stavu konstrukce
Nguyen, Martin ; Komárková, Tereza (oponent) ; Heřmánková, Věra (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá stavebním průzkumem a hodnocením stavu existujících konstrukcí. V teoretické části jsou popsány typy stavebně technických průzkumů a diagnostické metody pro provedení průzkumu železobetonových konstrukcí. Praktická část se zabývá popisem stavebně technického průzkumu výrobní haly v průmyslovém areálu Fatry Napajedla, vyhodnocením pevnosti betonu na stávající konstrukci pomocí odběrů jádrových vývrtů a ověřením dodržení vyztužení dle projektové dokumentace. Poslední část je zaměřena na statický posudek vybraných nosných prvků konstrukce.
Průzkum a hodnocení stavu stavební konstrukce
Balas, Ondřej ; Komárková, Tereza (oponent) ; Heřmánková, Věra (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na popis a zhodnocení stavu stávajících železobetonových a prefabrikovaných převislých konstrukcí. V první části je popsáno řešení převislých konstrukcí, následuje popis vybraných diagnostických metod pro stanovení vlastností betonu v konstrukci a pro zjišťování stupně a míry vyztužení betonu. Hlavním cílem práce je zjištění stavu převislých konstrukcí na konkrétním případě a statické posouzení kritických míst nosné konstrukce za účelem plánované revitalizace objektu.
Využití ultrazvuku pro zkoušení betonu v mostních konstrukcích
Olejková, Sabina ; Komárková, Tereza (oponent) ; Cikrle, Petr (vedoucí práce)
V rámci bakalářské práce jsou rozebrány druhy diagnostických metod, podrobněji metoda ultrazvuková – její principy a možnosti využití na stávajících betonových konstrukcích. Dále jsou zpracovány výsledky měření na zkušebních vzorcích pomocí ultrazvuku, které jsou porovnány s výsledky zkoušek pevnosti v tlaku. V práci jsou také zmíněny kalibrační vztahy popsané v českých technických normách.
Ověření kvality povrchové vrstvy betonu pomocí odtrhové zkoušky
Fujačková, Hedvika ; Komárková, Tereza (oponent) ; Kocáb, Dalibor (vedoucí práce)
Teoretická časť tejto bakalárskej práce definuje základné vlastnosti, delenie a použitie jednotlivých zložiek betónu a zaoberá sa vlastnosťami čerstvého a zatvrdnutého betónu, hlavne pevnosťou v ťahu. Ďalej sa venuje problematike hodnotenia trvanlivosti betónu, ktorá je priamo závislá od kvality povrchovej vrstvy. Experimentálna časť práce sa sústreďuje na realizáciu odtrhovej skúšky a pozorovanie ťahových pevností povrchových vrstiev betónov, ktoré boli zhotovené podľa rôznych receptúr. Práca porovnáva ako namerané výsledky korešpondujú s výsledkami z iných publikovaných meraní.
Diagnostika předepnutých mostních konstrukcí
Konderla, Jiří ; Komárková, Tereza (oponent) ; Láník, Jaromír (vedoucí práce)
Teoretická část této bakalářské práce se zaměřuje na problematiku předpětí a obecně problémů spjatých s aplikací předpjatého betonu v mostním stavitelství a na metody ověřování a kontroly stavu objektů z tohoto materiálu. Ve své praktické části se pak práce zaobírá stavebním průzkumem a diagnostikou konkrétní mostní konstrukce z předpjatého betonu, následnou interpretací a vyhodnocením použitých zkoušek na jednotlivých částech tohoto objektu.
Diagnostics and assessment of the structure of bridge
Lehocký, Peter ; Komárková, Tereza (oponent) ; Kocáb, Dalibor (vedoucí práce)
This diploma thesis focuses on diagnostics of bridge structures. First part of this diploma thesis will focus on theoretical knowledge about bridge structures and common diagnostic techniques suited for examining material priperties of samples taken from structure. Second part of this thesis will focus on practical use of experiments used in diagnostic branch. I will be doing visual observation of concrete structure followed by experiments on core samples. End of thesis will be evaluating structure from global perspective and will deliver specific sugestions for renovation.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 228 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
9 KOMÁRKOVÁ, Tereza
9 Komárková, Tereza
1 Komárková, Támar
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.