| |
| |
|
Měření efektivity pracovních týmů
Kočí, Ondřej ; Pavlica, Karel (vedoucí práce) ; Rymeš, Milan (oponent) ; Bedrnová, Eva (oponent)
Práce pojednává o tématu, které by rádi manažeři společností jistě vyřešili. Hlavním tématem je měření efektivity a potenciálu výkonu u takových týmů, kde se nelze spolehnout na tvrdá data, určující výkon. Absence norem v zásadě přímo implikuje nedostatek objektivně hodnotících kriterií. Metodika, která je v práci použita, pracuje s měřením potenciálu výkonu na základě měkkých faktorů. Autor v práci nastiňuje, jak v jednotlivých fázích vývoje týmu měřit jeho výkonnost. Výzkum je postavený na základě principů sociální interakce a opírá se o empiricky získaná data z vlastního zkoumání. V závěru práce se autor zmiňuje o dalších možných výzkumech na poli efektivity pracovních týmů.
|
|
Psychologie investora na devizových trzích
Obergruber, Petr ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Kočí, Ondřej (oponent)
Předmětem práce "Psychologie investora na devizových trzích" je vysvětlení základních předpokladů pro obchodování na devizových trzích a dosahování zisku. Práce se především zabývá měkkými faktory vstupujícími do rozhodování investora, které jsou charakteristické pro lidské rozhodování, ale často nejsou statisticky ani logicky optimální a tím způsobují chyby a ztráty investora. Pro učinění závěrů jsou nejprve popsány nejdůležitější ekonomické teorie, které vysvětlují chování investora obecně. Nejvýznamnější část práce se již věnuje investorovi jako jednotlivci, popisuje jeho motivace, očekávání, vstup na trh, adaptaci na riziko a v závěru i duševní hygieně. V poslední části jsou vybraná teoretická data podrobena výzkumu, který je založen na dvou rozhodovacích hrách. Závěry jsou pak učiněny jak z výsledků jednotlivých her, tak jejich porovnáním.
|
|
Role benefitů v motivaci zaměstnanců na příkladu společnosti GlaxoSmithKline, s. r. o.
Vízková, Veronika ; Křečková Kroupová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kočí, Ondřej (oponent)
Tato práce pojednává o problematice zaměstnaneckých výhod a jejich roli v motivaci pracovníků. Cílem je zhodnotit, které faktory podněcují člověka k dosažení lepších pracovních výsledků a zda lze mezi ně také zařadit benefity. První část práce je věnována teoretickým poznatkům o motivaci. Podrobněji jsou zde vysvětleny základní principy motivačních teorií. Druhá kapitola se zabývá zaměstnaneckými výhodami, jejich členěním a významem pro společnost i zaměstnance. V rámci praktické části je provedena analýza systému zaměstnaneckých výhod ve společnosti GlaxoSmithKline. Závěr práce vychází z výsledků dotazníkového šetření o motivaci a polostrukturovaných rozhovorů, v rámci nichž byly prověřovány možné souvislosti mezi benefity a motivací.
|
|
Optimalizace prezentace s ohledem na udržení pozornosti posluchače a zapamatování látky
Hrkal, Marek ; Pauknerová, Daniela (vedoucí práce) ; Kočí, Ondřej (oponent)
Prezentace se staly významným komunikačním fenoménem dneška. Jejich rychlý nástup jako komunikačního nástroje zapříčinil, že prezentování bylo a je považováno za dovednost bez teoretických základů. Předkládaná diplomová práce se snaží přesvědčit čtenáře o opaku tím, že propojuje postupy prezentační praxe s teoretickými poznatky čerpanými z literatury zabývající se psychologií a sociální komunikací. Důraz je kladen zejména na aplikaci teorie vnímání, pozornosti a paměti. V aplikační části práce jsou krok za krokem rozebírány jednotlivé fáze přípravy a předvádění prezentací. Součástí empirické části práce je hodnocení prezentátorů, pro jehož účely vznikl ucelený hodnotící arch jako formalizovaný metodický nástroj evaluace. Práce je využitelná všemi komunikátory, kteří mají zájem pochopit teoretické jevy, na kterých je prezentace postavena.
|
| |
| |
|
Systém motivace zaměstnanců v malém podniku
Ziková, Jitka ; Šindelářová, Hana (vedoucí práce) ; Kočí, Ondřej (oponent)
Systém motivace zaměstnanců zaujímá v řízení podniku významnou pozici, neboť úzce souvisí s úrovní využití lidských zdrojů. Tato bakalářská práce se soustředí na tvorbu účinného motivačního systému v malém podniku. Pouze metody a nástroje ?ušité na míru? konkrétnímu podniku mohou působit požadovaným způsobem. Dále se v práci pojednává o významu bezchybné implementace a důsledného dodržování systému. Výhodou malého podniku je jednoduchost a průhlednost motivace zaměstnanců, čehož lze vhodně využít při hodnocení a zlepšování zavedeného motivačního systému.
|
| |