Název:
Psychologie investora na devizových trzích
Překlad názvu:
Investor´s psychology on Foreign Exchange market
Autoři:
Obergruber, Petr ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Kočí, Ondřej (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Předmětem práce "Psychologie investora na devizových trzích" je vysvětlení základních předpokladů pro obchodování na devizových trzích a dosahování zisku. Práce se především zabývá měkkými faktory vstupujícími do rozhodování investora, které jsou charakteristické pro lidské rozhodování, ale často nejsou statisticky ani logicky optimální a tím způsobují chyby a ztráty investora. Pro učinění závěrů jsou nejprve popsány nejdůležitější ekonomické teorie, které vysvětlují chování investora obecně. Nejvýznamnější část práce se již věnuje investorovi jako jednotlivci, popisuje jeho motivace, očekávání, vstup na trh, adaptaci na riziko a v závěru i duševní hygieně. V poslední části jsou vybraná teoretická data podrobena výzkumu, který je založen na dvou rozhodovacích hrách. Závěry jsou pak učiněny jak z výsledků jednotlivých her, tak jejich porovnáním.The topic of work "Investor's psychology on Foreign Exchange market" is to explain basic assumption for business on the Foreign Exchange markets and also methods how to profit on them. Work focus on soft factors, which are important in investor's decisions making process. These factors are typical for human's decisions, which are not always optimal from statistical and logical side, and may cause mistakes and investor's lost. The most important economic theories of client's behavior are used for conclusions. The major part of work foces on client as individual, describes his motivation, expectation, trade joining and risk adaptation. Theoretical data are participants of the research, which is based in two decision's making games. Conclutions are created from results of games and their comparison.
Klíčová slova:
analýza trhu; devizový trh; efekt rámce; Forex; investor; obchodní systém; teorie vyhlídek; Foreigh exchange market; Forex; investor; market analysis; prospect theory; the framing efect; trading system
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/36083