Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití přírodnin na 1. stupni ZŠ
KLIMEŠOVÁ, Hana
Tato diplomová práce "Využití přírodnin ve výuce na 1. stupni ZŠ" se zabývá využitím přírodního materiálu v hodinách prvouky a přírodovědy, dále využitím přírodnin v mezipředmětových vztazích a zapojením práce s přírodninami v různých předmětech, nejen v přírodovědě a prvouce. Práce je vedena nejen jako pracovní listy pro žáky, ale i zajímavé didaktické listy pro učitele pro zpestření výuky a podpory aktivity u žáků v průběhu osvojování. Přírodní materiál je díky snadné dostupnosti oblíbeným materiálem pro zkoumání a využití ve výuce. Žáci s materiálem rádi experimentují, zjišťují a poznávají. Nenásilně se vzdělávají a vytváří si kladný vztah k přírodě. Experimentování a zkoumání může probíhat formou projektového vyučování, které rozvíjí i vztahy mezi žáky a podporuje samostatné myšlení. Činnosti a aktivity obsažené v práci mohou pedagogové využít právě v projektovém nebo skupinovém vyučování, mohou být podkladem pro projekty zaměřené na využití přírodních materiálů v hodinách přírodovědy a prvouky. Aktivity jsou rozvrženy tak, aby byly využity mezipředmětové vztahy, a vycházejí z očekávaných výstupů Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Diplomová práce je tvořena ze dvou částí. První část se zabývá teoretickými poznatky, druhá část je věnována praktické části.
Postoj vyučujících k genderově atypickým dětem
Klimešová, Hana ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Pavlas Martanová, Veronika (oponent)
Moje diplomová práce se věnuje tomu, jakým způsobem přistupují vyučující na druhém stupni základních škol k dívkám a chlapcům, kteří jsou genderově atypičtí. Tedy k dětem, kteří nesplňují představu "správné" dívky či "správného" chlapce z hlediska genderového řádu společnosti a nějakým způsobem se těmto představám vymykají (v rovině osobnostní, vzhledové či behaviorální). Ve výzkumu se zajímám o zkušenost vyučujících s těmito dětmi, o charakteristiky, jenž jsou podle nich genderově atypické, jak tyto děti podle nich přijímá kolektiv či učitelský sbor, apod., avšak podstatou mého zkoumání je zjistit, jaký postoj vůči těmto dětem učitelé a učitelky zaujímají a co jej ovlivňuje. Z výsledků výzkumu pak vyplývá, že existuje určitá typologie postojů vyučujících k genderově atypickým dětem, přičemž jednotlivé postoje vyučujících jsou ovlivňovány mnoha faktory. Faktor, který se ukázal jako nejdůležitější, protože významně ovlivňuje to, zda se bude jedna spíše o pozitivní či negativní přijetí dítěte, je to, zda projevy atypického dítěte narušují či znesnadňují vyučování a práci vyučujícího, nikoliv pouhá skutečnost, že je dítě genderově atypické. Tato práce je tvořena dvěma částmi: teoretickou a empirickou. V teoretické části se zabývám informacemi, které jsou základem pro můj výzkum a v rámci celé práce z...
Postavení chlapců s nemaskulinními charakteristikami v žákovském kolektivu
Klimešová, Hana ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Kadlecová, Eva (oponent)
Moje bakalářská práce se zabývá postavením chlapců s nemaskulinními charakteristikami (osobnostními, behaviorálními a vzhledovými) v žákovském kolektivu. Konkrétně tím, jak se spolužáci, spolužačky a vyučující chovají k těmto chlapcům, jak jsou kolektivem přijímáni a také jak sami tito chlapci své postavení v kolektivu prožívají. Ve výzkumu jsem zjistila, že žákovské kolektivy vyčleňují chlapce nedodržující genderovou roli, přičemž hodnocení těchto jedinců žáky/žákyněmi je ovlivněno společenskými normami maskulinity a také normami třídními. Nemaskulinní chlapci se vzhledem ke svému vyčlenění ve třídních kolektivech necítí spokojení a šťastní. Práce se skládá ze dvou částí: teoretické a empirické. Teoretická část poskytuje základní informace, jež se týkají genderové problematiky. Konkrétně se jedná o tři kapitoly. V jedné prezentuji poznatky týkající se základních termínů užívaných v genderové literatuře, jakými jsou genderový řád, maskulinita a femininita, a vývoj genderové identity. Další kapitola se věnuje nedodržování genderových rolí ze strany chlapců a možným reakcím ze strany společnosti na tuto situaci. Třetí kapitola se zabývá charakterem školní třídy jako sociální skupiny a vlivem školy na žáky a žákyně z genderového hlediska. V empirické části se věnuji výzkumu, který má podobu...
Postoj vyučujících k genderově atypickým dětem
Klimešová, Hana ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Pavlas Martanová, Veronika (oponent)
Moje diplomová práce se věnuje tomu, jakým způsobem přistupují vyučující na druhém stupni základních škol k dívkám a chlapcům, kteří jsou genderově atypičtí. Tedy k dětem, kteří nesplňují představu "správné" dívky či "správného" chlapce z hlediska genderového řádu společnosti a nějakým způsobem se těmto představám vymykají (v rovině osobnostní, vzhledové či behaviorální). Ve výzkumu se zajímám o zkušenost vyučujících s těmito dětmi, o charakteristiky, jenž jsou podle nich genderově atypické, jak tyto děti podle nich přijímá kolektiv či učitelský sbor, apod., avšak podstatou mého zkoumání je zjistit, jaký postoj vůči těmto dětem učitelé a učitelky zaujímají a co jej ovlivňuje. Z výsledků výzkumu pak vyplývá, že existuje určitá typologie postojů vyučujících k genderově atypickým dětem, přičemž jednotlivé postoje vyučujících jsou ovlivňovány mnoha faktory. Faktor, který se ukázal jako nejdůležitější, protože významně ovlivňuje to, zda se bude jedna spíše o pozitivní či negativní přijetí dítěte, je to, zda projevy atypického dítěte narušují či znesnadňují vyučování a práci vyučujícího, nikoliv pouhá skutečnost, že je dítě genderově atypické. Tato práce je tvořena dvěma částmi: teoretickou a empirickou. V teoretické části se zabývám informacemi, které jsou základem pro můj výzkum a v rámci celé práce z...
Sociální identita, hodnotová orientace a životní preference mladých kosovských Albánců a kosovských Srbů z mono-etnických a multi-etnických oblastí
Klimešová, Hana ; Horáková Hoskovcová, Simona (vedoucí práce) ; Boukalová, Hedvika (oponent) ; Kolman, Luděk (oponent)
Předkládaná doktorská práce se zabývá problematikou post-konfliktní socializace mladých kosovských Albánců a kosovských Srbů do před-konfliktních a konfliktních narací a obrazů o druhém, tak jak se odrážejí ve vyjadřovaných etnických vzdálenostech mezi oběma skupinami, v míře relativní důležitosti jednotlivých aspektů identity, v tom, kdy naši mladí lidé předpokládají, že se jim samotným stanou určité důležité vývojové milníky přechodu do dospělosti (markers of adolescence) a kdy si myslí, že se tyto stanou "druhému" (vrstevníkovi z outgroup). Zároveň nás zajímají také osobní hodnoty těchto mladých lidí, u osobních hodnot předpokládáme podobnost napříč etnickými skupinami. V teoretické části naší práce se věnujeme sociálnímu konstruktu občanství a nacionalismu, zajímají nás procesy socializace jedince do společnosti. Věnujeme se historickému přehledu vývoje občanské identity v Kosovu, který je nezbytný pro porozumění širšímu kontextu naší studie. Pokračujeme přehledem důležitých studií a teorií, které se věnují vývojovým specifikům - včetně vývoje identity - vyrůstání ve válečných oblastech či v oblastech zmítaných politickým konfliktem a/nebo v post-konfliktních společnostech, a to zejména u adolescentů. Zvláštní pozornost věnujeme psychologickým procesům, které vstupují do procesů rekonciliace:...
Postavení chlapců s nemaskulinními charakteristikami v žákovském kolektivu
Klimešová, Hana ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Kadlecová, Eva (oponent)
Moje bakalářská práce se zabývá postavením chlapců s nemaskulinními charakteristikami (osobnostními, behaviorálními a vzhledovými) v žákovském kolektivu. Konkrétně tím, jak se spolužáci, spolužačky a vyučující chovají k těmto chlapcům, jak jsou kolektivem přijímáni a také jak sami tito chlapci své postavení v kolektivu prožívají. Ve výzkumu jsem zjistila, že žákovské kolektivy vyčleňují chlapce nedodržující genderovou roli, přičemž hodnocení těchto jedinců žáky/žákyněmi je ovlivněno společenskými normami maskulinity a také normami třídními. Nemaskulinní chlapci se vzhledem ke svému vyčlenění ve třídních kolektivech necítí spokojení a šťastní. Práce se skládá ze dvou částí: teoretické a empirické. Teoretická část poskytuje základní informace, jež se týkají genderové problematiky. Konkrétně se jedná o tři kapitoly. V jedné prezentuji poznatky týkající se základních termínů užívaných v genderové literatuře, jakými jsou genderový řád, maskulinita a femininita, a vývoj genderové identity. Další kapitola se věnuje nedodržování genderových rolí ze strany chlapců a možným reakcím ze strany společnosti na tuto situaci. Třetí kapitola se zabývá charakterem školní třídy jako sociální skupiny a vlivem školy na žáky a žákyně z genderového hlediska. V empirické části se věnuji výzkumu, který má podobu...
Dušená šunka - výroba, složení, kvalita
KLIMEŠOVÁ, Hana
Diplomová práce popisuje problematiku současného trhu masných výrobků, jejich kvality a související legislativy se zaměřením na dušenou šunku. Šunka je podle současné legislativy rozdělena do 3 kategorií podle obsahu čistých svalových bílkovin. Jedná se o šunku nejvyšší jakosti, šunku výběrovou a šunku standard. V šunkách zařazených do třídy nejvyšší jakosti a třídy výběrové je zakázáno použití škrobu, barviv, vlákniny a rostlinných a jiných živočišných bílkovin. V rámci praktické části diplomové práce byl proveden rozbor dvaceti vzorků šunek ze všech jakostních kategorií. Na základě provedených pokusů bylo zjištěno, že škrob nebyl přidán do žádné ze šunek z kategorií výběrová a nejvyšší jakosti. Škrob se vyskytoval pouze o dvou vzorků ze skupiny standard, kde je jeho přídavek legislativou povolen.

Viz též: podobná jména autorů
8 KLIMEŠOVÁ, Hana
1 Klimešová, Helena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.