|
Výuka hry geocaching v rámci volnočasových aktivit žáků na základních školách
Kittler, Jan ; Frainšic, Michal (vedoucí práce) ; Šafránek, Jiří (oponent)
Název: Výuka hry geocaching v rámci volnočasových aktivit na základních školách Cíle: Cílem práce je prosadit hru geocaching jako organizovanou zájmovou činnost pro žáky druhého stupně základních škol. Nabídnout účastníkům aktivitu, kterou se naučí využívat ve svém volném čase. Metody: Výzkumným souborem bylo celkem 32 žáků druhého stupně základních škol Prahy 4 a Prahy 9. S každou skupinou byl přítomen pedagogický pracovník, který provázel žáky ve čtyřech teoretických i praktických lekcích po dobu jednoho měsíce. Metodou pro získávání dat bylo použito dotazníkové šetření a rozhovor s pedagogickými pracovníky. Dotazník byl účastníkům předložen před zahájením projektu a pak znovu měsíc po jeho ukončení. Rozhovor s učiteli byl uskutečněn pouze po intervenci. . Výsledky: Výsledky práce poukazují na to, že účastníci projektu by se v budoucnu rádi zúčastnili zájmového kroužku s náplní hry geocaching. Celkově se ve volném čase této aktivitě věnuje asi čtvrtina dotazovaných, ale pouze 6 % z nich se jí věnovalo po intervenci. Vlivem působení intervenčního programu nenastala průkazná změna naměřených hodnot získaných od účastníků po ukončení projektu. Klíčová slova: GPS, hra, zájmová činnost, volný čas, geocaching
|
| |
|
Výuka hry geocaching v rámci volnočasových aktivit žáků na základních školách
Kittler, Jan ; Frainšic, Michal (vedoucí práce) ; Šafránek, Jiří (oponent)
Název: Výuka hry geocaching v rámci volnočasových aktivit na základních školách Cíle: Cílem práce je prosadit hru geocaching jako organizovanou zájmovou činnost pro žáky druhého stupně základních škol. Nabídnout účastníkům aktivitu, kterou se naučí využívat ve svém volném čase. Metody: Výzkumným souborem bylo celkem 32 žáků druhého stupně základních škol Prahy 4 a Prahy 9. S každou skupinou byl přítomen pedagogický pracovník, který provázel žáky ve čtyřech teoretických i praktických lekcích po dobu jednoho měsíce. Metodou pro získávání dat bylo použito dotazníkové šetření a rozhovor s pedagogickými pracovníky. Dotazník byl účastníkům předložen před zahájením projektu a pak znovu měsíc po jeho ukončení. Rozhovor s učiteli byl uskutečněn pouze po intervenci. . Výsledky: Výsledky práce poukazují na to, že účastníci projektu by se v budoucnu rádi zúčastnili zájmového kroužku s náplní hry geocaching. Celkově se ve volném čase této aktivitě věnuje asi čtvrtina dotazovaných, ale pouze 6 % z nich se jí věnovalo po intervenci. Vlivem působení intervenčního programu nenastala průkazná změna naměřených hodnot získaných od účastníků po ukončení projektu. Klíčová slova: GPS, hra, zájmová činnost, volný čas, geocaching
|
| |
|
Vektorová analýza v GIS systémech
Kittler, Jan ; Chmelař, Petr (oponent) ; Burget, Radek (vedoucí práce)
Hlavním předmětem diplomové práce bylo prostudovat dostupné geografické informační systémy, zjistit jakým způsobem jsou koncipovány a jakou poskytují funkcionalitu. Pozornost je zde zaměřena především na reprezentaci dat a vybrané analýzy, které dají s vektorovými daty provádět. Jako vzor posloužily již zavedené systémy, jako jsou GRASS a ArcGIS. Výsledkem této práce byl pak návrh pro načítání, editaci a ukládání vektorových mapových vrstev. Dále byl navržen modul pro analytické operace s načtenými objekty. Jedná se především o vzájemné vztahy mezi prvky, překrytí objektů a vzdálenostní analýzy. Tento návrh pak byl realizován a integrován do geografického informačního systému od firmy DELINFO, spol. s r.o. Tato práce by mohla sloužit jako vzor pro možná řešení vektorových operací a práci s GIS.
|