Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh metodiky a hodnocení vhodných nastavení pro zkoušení kompozitních vrtulí ultrazvukovou defektoskopií
Běhal, Antonín ; Horák, Marek (oponent) ; Katrňák, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na nedestruktivní ultrazvukové testování kompozitních leteckých vrtulí. Teoretická část obsahuje přehled výrobních technologií laminátových vrtulí a jejich konstrukční řešení. Praktická část práce obsahuje návrh metodiky ultrazvukového testování. Pro testování je použito zařízení Dolphicam 2+. Tvorba vhodných nastavení ultrazvukového zařízení, pro různé tloušťky laminátu, je provedena na kalibračních vzorcích, obsahujících uměle vytvořené vady. Porovnáním defaultního a upravených nastavení bylo zjištěno, že pomocí upravených nastavení je značně zlepšena rozlišitelnost vad od bezchybného laminátu. Potvrzení funkčnosti upraveného nastavení je provedeno pomocí testu na reálné vrtuli. Práce slouží jako vzorový postup testu laminátové vrtule ultrazvukovou defektoskopií.
Zlepšování vlastností dřeva v letectví
Novosád, Matěj ; Katrňák, Tomáš (oponent) ; Löffelmann, František (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na zlepšování užitných vlastností dřeva v letectví pomocí známých metod jeho modifikace. Souhrnně jsou popsány strukturní a mechanické vlastnosti dřevin společně se základním přehledem některých leteckých konstrukcí využívající dřevo. Podstatnou část práce tvoří popis jednotlivých metod modifikace včetně jejich dopadů na mechanické vlastnosti dřeva. Práce je zakončena souhrnem některých dodavatelů dřeva coby materiálu pro konstrukci letadel a dále také popisem některých nových metod modifikace.
Studie vlivu geometrie zastavovačů růstu trhliny na stabilitu integrálního panelu křídla pomocí metody konečných prvků
Moštěk, Daniel ; Augustin, Petr (oponent) ; Katrňák, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje posouzení vlivu čtyř rozměrových parametrů specifického typu zastavovače růstu trhliny na zlepšení únosnosti integrálního panelu křídla v tlaku metodou konečných prvků. Zlepšení únosnosti bylo zejména posuzováno z hlediska přidané hmotnosti zastavovačů růstu trhliny. Zastavovače růstu trhliny se skládají z tzv. terminálu a tzv. postranních větví. Součástí práce je rešerše problematiky ztráty stability vyztužených panelů v tlaku a přehled typů zastavovačů růstu trhliny. V praktické části práce popisuje vytvořené MKP modely zkoumaných variant a dosažené výsledky, které následně zhodnocuje. Bylo dosaženo závěru, že zkoumané parametry související s terminálem mají významný vliv na zvýšení únosnosti a jsou efektivní z hlediska přidané hmotnosti. Zkoumané parametry ovlivňující postranní větve se naopak ukázaly jako relativně málo významné a hmotnostně neefektivní.
Comparison of characteristics of pre-impregnated and conventional carbon fibre epoxy laminates
Jones, Phillip ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Katrňák, Tomáš (vedoucí práce)
The focus of this thesis is a comparison of pre-impregnated and conventional carbon fibre laminates. The first part focuses on the production process of carbon fibre composites from the process of converting PAN to carbon fibres to the lay-up and curing process of completed parts. The second section includes numerical comparisons of different types of carbon fibre. The data is set up in a fashion to demonstrate the improvements in carbon fibre mechanical properties by comparing outdated carbon fibre to the newest fibre on the market. The included tables aid in the process of choosing the right type of carbon fibre for each specific application.
Stress analysis and modelling of adhesive bonded joints with the use of Finite Element Method
Trubíniová, Karolína ; Horák, Marek (oponent) ; Katrňák, Tomáš (vedoucí práce)
This bachelor’s thesis deals with the analysis of adhesive joints used in the aerospace industry by numerical solution using finite element method. The research section is focused on introduction to the topic of adhesive joints, the advantages and disadvantages they bring and their use in aerospace industry. The shear strength test using analytical approach is also part of this work. The practical part is focused on creation of 2D and 3D models of single lap joint test specimen and the subsequent strength analysis in MSC.Patran and MSC.Nastran. The output of this work consists of linear analysis of 2D and 3D problems, a non-linear analysis of 3D problem and comparison of results obtained by these methods.
Seznamování přes internet: Dopad online seznamek na hledání partnera
Mazáková Šetinová, Markéta ; Hamplová, Dana (vedoucí práce) ; Katrňák, Tomáš (oponent) ; Fafejta, Martin (oponent)
Markéta Mazáková Šetinová 13 Feb 2024 Seznamování přes internet: Dopad online seznamek na hledání partnera Seznamování se za poslední generaci výrazně změnilo, a to jak ve světě, tak v České republice. Asi nejvýznamnější změnou je vliv internetu a technologií na způsob seznamování. Tato disertační práce zkoumá měnící se prostředí výběru partnera v digitální době se zaměřením na vliv online seznamek. Na základě českých i zahraničních výzkumů zkoumá vzorce výběrového párování, partnerské preference s ohledem na věk a kognitivní schopnosti a postoje k online seznamování. Práce využívá kvantitativní i kvalitativní přístup a zahrnuje analýzu dat ze seznamek, dotazníkových průzkumů a kvalitativních rozhovorů. Výsledky ukazují konzistentní tendenci k výběrovému párování napříč různými demografickými skupinami již od prvních fází výběru partnera. Zjištění naznačují, že online seznamování sice rozšiřuje možnosti výběru potenciálního partnera, ale zároveň posiluje preference pro podobnost a proměňuje dynamiku seznamování. Studie přibližuje komplexitu moderního seznamování a zdůrazňuje vzájemné působení individuálních preferencí, společenských norem a technologií na výběr partnera.
Wing design of competition aircraft
Jurda, Martin ; Navrátil, Jan (oponent) ; Katrňák, Tomáš (vedoucí práce)
This bachelor thesis deals with wing design of the new competition aircraft for the SAE Aero Design East 2020 competition. Introduction of the thesis is focused on explanation and analysis of the rules taking into account wing design with the following analysis of the scoring equation. Following chapter deals with a research study on the concept of wing and the design of conceptual wing possibilities. Thesis continues with computational chapters containing calculations of the characteristics of designed wing and flight envelope load together with the wing load. The last part is a chapter including structural design of the wing and attachment of the wing to the aircraft.
Hmotnostní optimalizace dolního integrálního panelu křídla velkého dopravního letounu dle předpisu CS-25
Bohýl, Tomáš ; Katrňák, Tomáš (oponent) ; Vlček, Dalibor (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá optimalizací vyztuženého integrálního panelu křídla letounu L-610 vzhledem k jeho únavové životnosti. Analýza byla provedena pomocí MKP, programu AFGROW a jazyka PYTHON.
Konstrukční uspořádání křídla soutěžního letounu
Mahdal, Vít ; Hájek, Tomáš (oponent) ; Katrňák, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukčním uspořádáním křídla soutěžního letounu. Práce se skládá z pěti hlavních částí. První část popisuje soutěž Air Cargo Challenge, pro kterou je daný letoun navrhován. Dále je proveden výpočet letových obálek a zatížení, které působí na letadlo. V navazující kapitole je provedena pevnostní kontrola stávajícího modelu FabricK. Následující část bakalářské práce je věnována návrhu nového uspořádání nosníků. Poslední část porovnává výhody a nevýhody se starší verzí.
Konstrukční návrh a pevnostní kontrola podvozku s lyžemi pro letoun s krátkým vzletem a přistáním
Hostinský, Vladimír ; Vaněk, František (oponent) ; Katrňák, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh podvozku s lyžemi pro letoun STOL Cruiser a pevnostní kontrola tohoto podvozku s přihlédnutím k předpisům UL-2 a CS-LSA. První část práce sleduje postup návrhu od konceptu po konstrukční návrh. Jsou v ní rozvedena rozhodnutí a důvody, které vedly k finální podobě návrhu. V druhé části je určeno zatížení podvozku vyplývající z předpisů a provedena kontrola zatížení kritických bodů konstrukce. Detailněji je popsána analýza zatížení těla lyže pomocí MKP a následné úpravy skladby kompozitu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.