Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití Povídek malostranských ve výuce literatury na ZŠ
Kalátová, Anna ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
První část diplomové práce předkládá didakticky transformovaný výklad o Janu Nerudovi, jeho životě a tvorbě, a o Povídkách malostranských jako komplexním díle. Jsou zde obecné informace o cyklu povídek, nastíněn je proces vzniku tohoto díla a v neposlední řadě náměty (výrazné rysy Povídek malostranských), které by se daly využít ve škole. Vyučovací hodiny mohou být zaměřeny na postavy, vypravěčský styl nebo časoprostor. V následujících kapitolách jsou základní údaje o českých pubescentních čtenářích, nachází se zde vyhodnocení řízených rozhovorů s učiteli základních škol o jejich zkušenostech a způsobu práce s Povídkami malostranskými a jsou zde shrnuty poznatky o tom, jak téma Povídek malostranských zpracovávají autoři čítanek. Důležitou součástí práce jsou tři vzorové hodiny založené na práci s texty Povídek malostranských (každá zaměřena na jeden z výrazných rysů tohoto díla). Tyto hodiny byly odučeny na základní škole, jsou proto opatřeny hodnocením.
Didaktické hry ve výuce a v učebnicích českého jazyka na prvním stupni ZŠ
Kalátová, Anna ; Pišlová, Simona (vedoucí práce) ; Janovec, Ladislav (oponent)
Předmětem diplomové práce je zjištění používání didaktických her ve výuce českého jazyka na prvním stupni základních škol a ověření jejich efektivity v porovnání s jinými výukovými metodami. Práce je rozdělena do čtyř částí. První část je věnována vymezení základních pojmů, jako je hra, didaktická hra, výukové a aktivizační metody. Druhá část pojednává o výskytu didaktických her v učebnicích českého jazyka se zaměřením na látku o stavbě slova. Třetí část vyhodnocuje výsledky dotazníkového šetření mezi učiteli českého jazyka na prvním stupni základních škol z hlediska začlenění do fáze vyučovací hodiny, plnění výukových cílů, četnosti používání her apod. Čtvrtá část zkoumá na základě experimentu provedeného v paralelních třídách čtvrtého ročníku při výuce nauky o stavbě slova efektivitu použití didaktických her ve srovnání s jinými výukovými metodami.

Viz též: podobná jména autorů
1 KALÁTOVÁ, Alena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.