Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Peklo Beneš Josefa Nesvadby jako kontrafaktuální fikce. Narativní a tematická analýza
Kulhánková, Anna ; Kubíček, Tomáš (vedoucí práce) ; Peterka, Josef (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na narativní a tematickou analýzu knihy Josefa Nesvadby Peklo Beneš (2002). Bakalářská práce obsahuje úvod, tři kapitoly a závěr. První kapitola se zabývá teorií kontrafaktuální historiografie a kontrafaktuální fikce, druhá kapitola je zaměřena na narativní analýzu Pekla Beneš (příběh, událost, vypravěč, postavy, čas a prostor) a třetí kapitola je zaměřena na tematickou analýzu knihy, a to na hlavní a vedlejší témata, vytvořené protifakty v dějinách Československa v letech 1938-1989 a na vědecko-fantastický vynález Indinet. Tato práce vychází z odborné literatury Lubomíra Doležela, Nialla Fergusona a článku Erika Gilka, která se zabývá kontrafaktuální historiografií a fikcí, a z publikace Naratologie kolektivu Kubíček, Hrabal, Bílek.
Uplatnění francouzké metody analýzy textu ve výuce dějepisu v ČR
Kulhánková, Anna ; Havlůjová, Hana (vedoucí práce) ; Pinkas, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se věnuje uplatnění francouzské metody analýzy textu ve výuce dějepisu v ČR. Cílem této práce je představit francouzskou metodu nejenom teoreticky, ale na jejím základě vytvořit i konkrétní výukové lekce. Terminologicky práce používá pojem metoda pro překlad francouzského pojmu méthode. Podklady pro tuto práci jsou čerpány především z francouzských učebnic dějepisu, rozhovorů s pedagogy a náslechů v hodinách francouzského dějepisu. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se věnuje představení výuky dějepisu ve Francii včetně používaných učebnic jak na základních, tak na středních školách. Dále prezentuje jednotlivé postupy práce v hodinách dějepisu podle francouzské metody. V praktické části pak tato práce představuje jednotlivé přípravy do výuky, které byly realizovány během školního roku 2018/2019 na bilingvní sekci pražského Gymnázia Jana Nerudy. Přípravy do výuky byly tvořeny pro účely této práce na základě francouzské metody nebo byly převážně přeloženy z francouzských učebnic. Přípravy se věnují jak českým, tak světovým dějinám od starověku po dějiny 18. století. Využity jsou prameny písemné a obrazové. Práce ukázala, že i žáci nižších ročníků postupně zvládají práci s historickými prameny, učí se, jak je možné je využít při osvojování historického...
Peklo Beneš Josefa Nesvadby jako kontrafaktuální fikce. Narativní a tematická analýza
Kulhánková, Anna ; Kubíček, Tomáš (vedoucí práce) ; Peterka, Josef (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na narativní a tematickou analýzu knihy Josefa Nesvadby Peklo Beneš (2002). Bakalářská práce obsahuje úvod, tři kapitoly a závěr. První kapitola se zabývá teorií kontrafaktuální historiografie a kontrafaktuální fikce, druhá kapitola je zaměřena na narativní analýzu Pekla Beneš (příběh, událost, vypravěč, postavy, čas a prostor) a třetí kapitola je zaměřena na tematickou analýzu knihy, a to na hlavní a vedlejší témata, vytvořené protifakty v dějinách Československa v letech 1938-1989 a na vědecko-fantastický vynález Indinet. Tato práce vychází z odborné literatury Lubomíra Doležela, Nialla Fergusona a článku Erika Gilka, která se zabývá kontrafaktuální historiografií a fikcí, a z publikace Naratologie kolektivu Kubíček, Hrabal, Bílek.
Role nových médií v politice
Kulhánková, Anna ; Stracený, Josef (vedoucí práce) ; Lánský, Ondřej (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu možného vlivu nových médií na politiku s důrazem na tři nejpopulárnější sociální sítě, a to Facebook, Twitter a YouTube. Hlavní metodou použitou v této práci je analýza a následná komparace získaných poznatků. Tato práce má dvě dílčí témata. Zaprvé se jedná o působení a přístup českých a světových politiků na sociálních sítích. Zadruhé jsou zkoumány události tzv. Arabského jara v letech 2010 a 2011. Tato práce vychází jak z odborné literatury českých i zahraničních autorů, zabývající se masovými médii, masovou komunikaci a novými médii, masovou komunikaci a novými médii, tak ze studií zkoumajících sociální sítě Facebook, Twitter a YouTube, z českých a cizojazyčných novinových článků, televizních pořadů a povolebních studií.
Využití aktivizujících metod ve výuce francouzského jazyka
Kulhánková, Anna ; Müllerová, Eva (oponent) ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce jsou aktivizující metody ve výuce francouzského jazyka. Tato práce popisuje problematiku aktivizujících výukových metod v kontextu ostatních metod výuky. Je zde uvedena definice vyučovací metody, klasifikace vyučovacích metod a charakteristika každé aktivizující metody. V praktické části této práce jsou uvedeny konkrétní formy aktivizujících vyučovacích metod vhodných pro výuku francouzského jazyka.
Jazykově francouzská italika v eggenberské knižní sbírce na zámku v Českém Krumlově
KULHÁNKOVÁ, Anna
Diplomová práce se zabývá jazykově francouzskými italiky eggenberského fondu českokrumlovského zámku, t.j. knihami vztajujícími se ke geografickému území dnešní Itálie, autorskými, překladatelskými a jazykovými italiky. Hlavním cílem je vytvoření katalogu jazykově francouzských italik vydaných do roku 1717. Následně budou tituly charakterizovány z hlediska literárního žánru, obsahu a čtenářského zájmu, zejména Marie Arnošky z Eggenberku (1649-1719). Nedílnou součástí je i otázka případného vlivu předmluv na eggenberského čtenáře, oblíbenost a čtenost knih.

Viz též: podobná jména autorů
3 KULHÁNKOVÁ, Adéla
1 KULHÁNKOVÁ, Alena
3 Kulhánková, Adéla
10 Kulhánková, Anna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.