Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Celoživotní vzdělávání osob s mentálním postižením
Kolomazníková, Hana ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Novotný, Josef (oponent)
Diplomová práce se zabývá specifiky celoživotního vzdělávání osob s mentálním postižením. Práce se skládá z části teoretické a praktické. Vychází především z odborných publikací, zákonů a vyhlášek ČR a internetových zdrojů. První kapitola se zabývá osvětlením pojmu mentální retardace, její klasifikací, etiologií a psychickými zvláštnostmi těchto osob. V kapitole druhé je popsán systém vzdělání mentálně postižených osob v ČR včetně činnosti speciálně pedagogických center a možnosti využití středisek rané péče. V následující kapitole se věnuji celoživotnímu vzdělávání, a to jak obecně, tak i konkrétními možnostmi osob s mentálním postižením. Dále je zde zmíněna stručná historie celoživotního vzdělávání osob s mentálním postižením v rámci ČR, didaktické principy vzdělávání této cílové skupiny i příklad daného vzdělávání. Část empirická se pak věnuje výzkumnému šetření, které zkoumá možnosti vzdělávání dospělých osob s mentálním postižením v krajském městě Liberec
Motivace odsouzených ve výkonu trestu ke změně disociálního životního stylu
Kolomazníková, Hana ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Anotace: Diplomová práce je zaměřena na zkoumání motivačních faktorů odsouzených mužů umístěných ve výkonu trestu, které vedou ke změně jejich disociálního životního stylu. Teoretická část obecně popisuje principy fungování procesu motivace. Představuje výkon trestu odnětí svobody a jeho sociální specifika. Popisuje odborné zacházení s odsouzenými, vysvětluje diferenciaci odsouzených. Popisuje neformální vztahy mezi odsouzenými ve výkonu trestu a vliv na jejich další život. Empirická část se metodou polostrukturovaných rozhovorů zaměřuje na motivační faktory, vedoucí odsouzené ke změně disociálního způsobu života. Zkoumá, zda vůbec chtějí svůj způsob života změnit. V této souvislosti zkoumá význam odborného zacházení a roli rodiny jako jednoho z motivačních faktorů. K hlavním výsledkům výzkumu patří, že jedním z nejdůležitějších motivačních faktorů z pohledu participantů je prostředí věznice, do kterého by se již nechtěli vrátit. Významnou roli v přehodnocení dosavadního života hraje odborné zacházení ve výkonu trestu a přístup odborných zaměstnanců. Podpora a narovnání narušených rodinných vztahů je dalším motivačním prvkem, který přispívá k tomu, že většina participantů chce svůj způsob života změnit.
Celoživotní vzdělávání osob s mentálním postižením
Kolomazníková, Hana ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Novotný, Josef (oponent)
Diplomová práce se zabývá specifiky celoživotního vzdělávání osob s mentálním postižením. Práce se skládá z části teoretické a praktické. Vychází především z odborných publikací, zákonů a vyhlášek ČR a internetových zdrojů. První kapitola se zabývá osvětlením pojmu mentální retardace, její klasifikací, etiologií a psychickými zvláštnostmi těchto osob. V kapitole druhé je popsán systém vzdělání mentálně postižených osob v ČR včetně činnosti speciálně pedagogických center a možnosti využití středisek rané péče. V následující kapitole se věnuji celoživotnímu vzdělávání, a to jak obecně, tak i konkrétními možnostmi osob s mentálním postižením. Dále je zde zmíněna stručná historie celoživotního vzdělávání osob s mentálním postižením v rámci ČR, didaktické principy vzdělávání této cílové skupiny i příklad daného vzdělávání. Část empirická se pak věnuje výzkumnému šetření, které zkoumá možnosti vzdělávání dospělých osob s mentálním postižením v krajském městě Liberec
Netradiční tradičnost pohádek Karla Čapka
Kolomazníková, Hana ; Šmahelová, Hana (vedoucí práce) ; Heczková, Libuše (oponent)
Tato práce je věnována pohádkám Karla Čapka. V úvodní části zmiňujeme historický kontext zájmu o pohádku, včetně bojů o pohádku a zabýváme se souborem Nůše pohádek a jeho významem pro rozvoj moderní pohádky. Dále ukazujeme, jaké místo Čapkovy pohádky zaujímají v kontextu jeho tvorby 20. let 20. století a rozebíráme Čapkovu teorii pohádky, jak ji prezentoval ve svých teoretických statích. V druhé části práce se zabýváme pohádkami Karla Čapka konkrétně, a sice jejich rozborem po motivické a stylistické stránce. Naším cílem je ukázat, v čem spočívá jejich netradičnost.
VÝZNAM KNIHY PRO DÍTĚ PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU
KOLOMAZNÍKOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá stručným psychickým vývojem dítěte předškolního věku ve vztahu ke knize, literatuře a počátkům čtenářství. Teoretická část je tvořena rešerší odborné literatury poslední doby. Vyúsťuje v část praktickou, kde jsem se zabývala výzkumným šetřením z pohledu rodičů a učitelek mateřských škol. Dle závěru výzkumné části jsou součástí bakalářské práce návrhy na řešení a náměty pro práci s knihou.

Viz též: podobná jména autorů
5 Kolomazníková, Hana
2 Kolomazníková, Helena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.