Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sociálně pedagogická práce s minoritami
Matuštíková, Hana ; Poláčková, Věra (vedoucí práce) ; Janebová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou sociálně pedagogické práce s minoritami. Vstupní teoretické kapitoly mají za úkol vymezit základní teoretické pojmy, přinášejí základní informace o vybraných národnostních menšinách. Těžiště teoretické části práce spočívá v popisu postupů a konkrétních aktivit, které mohou napomoci k začlenění žáků etnických menšin do systému školy. Do poslední kapitoly diplomové práce je zařazena empirická sonda, která je zaměřena na problematiku profesní orientace a volby povolání romských žáků Základní školy v Obrnicích. Pozornost je zaměřena na vliv rodiny, roli školy a dalších institucí v této oblasti.
Adaptace romského dítěte na základní škole
Kloudová, Veronika ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Janebová, Eva (oponent)
Práce se věnuje problematice adaptace romských dětí na české základní škole. Tyto děti se složitě sžívají s prostředím české školy díky odlišnostem v sociální a kulturní sféře. Česká škola často nebere v úvahu tyto odlišnosti, není adekvátně připravena pro kvalitní práci s nimi. Projevuje se nedostatečná školní připravenost romských dětí, odlišnost v jazykovém vybavení, kulturně sociálních návycích a v rodinném zázemí. První část práce je nastíněním historického kontextu. Dále se věnuje popisu vztahu adaptace romských dětí na ZŠ a jazykové vybaveností, sociálního zázemím a výchovy v romských rodinách i přístupu ke vzdělávání v těchto rodinách. Samostatná kapitola je věnována sociální exkluzi a jejímu vlivu na vzdělávání romksých dětí. Na závěr práce přichází seznámení s dnes již zavedenými strategiemi, které vzdělávání romských dětí usnadňují. Jsou jimi multikulturní výchova, přípravné ročníky a asistent pedagoga.
Problematika celoživotního vzdělávání všeobecných zdravotních sester
Gačová Urbánková, Věra ; Janebová, Eva (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Celoživotní vzdělávání všeobecných zdravotních sester je stále velmi aktuálním a diskutovaným tématem, a to zvláště v souvislosti s nutností zavedení nových standardů vzdělávání nelékařských zdravotnických pracovníků po vstupu České republiky do Evropské unie, v souvislosti s uzákoněním zákona č. 96/2004 Sb., o podmínkách získávání a uznávání způsobilosti k výkonu nelékařských zdravotnických povolání, v souvislosti s novelami tohoto zákona, které přinesly nejen další změny do způsobu celoživotního vzdělávání, ale zvýšily i kompetence zdravotních sester, ale i v souvislosti s přípravou nového zákona, který má nahradit zákon č. 96/2004 sb., o nelékařských zdravotnických povoláních a má, z důvodu nespokojenosti se stávajícím systémem, opět zcela změnit koncepci kvalifikačního, ale i celoživotního vzdělávání. Tato diplomová práce se zabývá problematikou celoživotního vzdělávání všeobecných zdravotních sester. Hlavním cílem je zmapování problematiky celoživotního vzdělávání všeobecných zdravotních sester a stanovení míry spokojenosti s celoživotním vzděláváním všeobecných zdravotních sester a to především u všeobecných sester pracujících v nemocnicích Karlovarského kraje. Teoretická část práce poskytuje obecné informace o celoživotním vzdělávání a o specifikách celoživotního vzdělávání všeobecných...
Adaptace romského dítěte na základní škole
Kloudová, Veronika ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Janebová, Eva (oponent)
Práce se věnuje problematice adaptace romských dětí na české základní škole. Tyto děti se složitě sžívají s prostředím české školy díky odlišnostem v sociální a kulturní sféře. Česká škola často nebere v úvahu tyto odlišnosti, není adekvátně připravena pro kvalitní práci s nimi. Projevuje se nedostatečná školní připravenost romských dětí, odlišnost v jazykovém vybavení, kulturně sociálních návycích a v rodinném zázemí. První část práce je nastíněním historického kontextu. Dále se věnuje popisu vztahu adaptace romských dětí na ZŠ a jazykové vybaveností, sociálního zázemím a výchovy v romských rodinách i přístupu ke vzdělávání v těchto rodinách. Samostatná kapitola je věnována sociální exkluzi a jejímu vlivu na vzdělávání romksých dětí. Na závěr práce přichází seznámení s dnes již zavedenými strategiemi, které vzdělávání romských dětí usnadňují. Jsou jimi multikulturní výchova, přípravné ročníky a asistent pedagoga.
Možnosti využití symbolického rámce v projektovém vyučování
Hořavová, Kateřina ; Janebová, Eva (vedoucí práce) ; Dvořáková, Markéta (oponent)
Prace zkouma moznosti propojeni symbolickych ramcu a projektove metody do funkcniho celku, ktery by obohatil vyuku. Smysl propojeni naleza v predevsim v posileni vnitrni motivace zaku. Take prinasi do vyuky temata vychazejici primo ze sveta deti.Prace zkouma moznosti propojeni symbolickych ramcu a projektove metody do funkcniho celku, ktery by obohatil vyuku. Smysl propojeni naleza v predevsim v posileni vnitrni motivace zaku. Take prinasi do vyuky temata vychazejici primo ze sveta deti.Prace zkouma moznosti propojeni symbolickych ramcu a projektove metody do funkcniho celku, ktery by obohatil vyuku. Smysl propojeni naleza v predevsim v posileni vnitrni motivace zaku. Take prinasi do vyuky temata vychazejici primo ze sveta deti.
Pomoc dětem přistěhovalců v jejich náročné životní situaci
Kyselová, Veronika ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Janebová, Eva (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku pomoci dětem přistěhovalců při jejich integraci do vzdělávacích systémů a vůbec do života v nové vlasti. Cílem práce je v teoretické a praktické rovině propojit otázku pomoci dětem přistěhovalců v jejich náročné životní situaci. Teoretická část zahrnuje teoretický výklad pojmu náročná životní situace ve vztahu k dětem přistěhovalců jakožto cílové skupině a jejich roli v budoucnosti v nové vlasti. Rozebírá problematiku migrace obyvatelstva, vznik národnostních menšin a vliv těchto situací na život dětí přistěhovalců. Práce zdůrazňuje potřebu co nejrychlejší výuky jazyka nové vlasti a seznamuje s programy České republiky a ostatních evropských států v oblasti vzdělávání dětí přistěhovalců. Empirická část se skládá z výpovědí dětí přistěhovalců získaných terénním výzkumem a dotazováním formou dotazníku. Praktickým výstupem práce je použití výsledků při tvorbě projektu zaměřených na pomoc dětem přistěhovalců.
Sociálně pedagogická práce s minoritami
Matuštíková, Hana ; Poláčková, Věra (vedoucí práce) ; Janebová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou sociálně pedagogické práce s minoritami. Vstupní teoretické kapitoly mají za úkol vymezit základní teoretické pojmy, přinášejí základní informace o vybraných národnostních menšinách. Těžiště teoretické části práce spočívá v popisu postupů a konkrétních aktivit, které mohou napomoci k začlenění žáků etnických menšin do systému školy. Do poslední kapitoly diplomové práce je zařazena empirická sonda, která je zaměřena na problematiku profesní orientace a volby povolání romských žáků Základní školy v Obrnicích. Pozornost je zaměřena na vliv rodiny, roli školy a dalších institucí v této oblasti.
Děti a mládež ze sociálně vyloučených lokalit a jejich selhávání v neformálním vzdělávání
Podlogarová, Lenka ; Janebová, Eva (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Autorka se v diplomové práci s názvem Děti a mládež ze sociálně vyloučených lokalit a jejich selhávání v neformálním vzdělávání se zabývá příčinami selhávání dětí a mládeže ze sociálně vyloučených lokalit v procesu neformálního vzdělávání. Neformální vzdělávání je v současné době pojímáno jako skupinový, institucionalizovaný, plánovaný proces, který se uskutečňuje mimo či nad rámec formálního vzdělávacího kurikula, tj. ve volném, "nepovinném" či mimoškolním čase. Pro zjištění příčin selhávání dětí a mládeže v procesu neformálního vzdělávání byla zvolena metoda individuálních rozhovorů. Výzkumný vzorek byl tvořen pěti klienty nízkoprahového zařízení společnosti Člověk v tísni v Bílině, kteří selhali či selhávají v procesu neformálního vzdělávání v institucionalizovaných zařízení. V závěru práce se nacházejí doporučení pro práci s tímto segmentem klientů. Klíčová slova: Rom, etnické menšiny, sociální vyloučení, sociálně vyloučené lokality, komunita, neformální vzdělávání
Možnosti a rizika inkluze na Zš: případová studie na Zš Horní Stakory
Matesová, Radka ; Janebová, Eva (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent) ; Šubrová, Anežka (oponent)
Diplomová práce zaměřená na zjištění podmínek úspěšného inkluzivního vzdělávání na konkrétní základní škole. V teoretické části vymezuje pojmy související s inkluzivním vzděláváním, srov-nává principy inkluzivní různých autorů, nahlíží na inkluzivní vzdělávání ve světě a v České re-publice. Dále zmiňuje klima školy, které je jednou z nejdůležitějších podmínek úspěšné inkluze. Porovnává pro a proti inkluzivního vzdělávání, jeho přínos pro školy a všechny účastníky peda-gogického procesu. Výzkumná část je zaměřena na připravenost konkrétní základní školy k in-kluzivnímu vzdělávání.
Možnosti rozvoje interkulturních kompetencí u dětí cizinců ve vybrané třídě z pohledu vyučující
Witzová, Dita ; Janebová, Eva (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomové práce se zabývá sledováním možností začlenění žáka - cizince do výchovně vzdělávacího procesu z pohledu učitele rozvojem interkulturních kompetencí. Vlastním cílem této práce bylo sledovat proces rozvíjení interkulturních kompetencí a rovněž sledovat a pojmenovat faktory, které tento proces ovlivňují v průběhu výchovně vzdělávacích aktivit v základní škole. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a na část praktickou. Teoretická část je členěna do pěti kapitol na základě analýzy odborné literatury, vztahující se k této problematice. První kapitola práci uvádí. Druhá kapitola blíže vymezuje základní pojmy spojené s migrací a interkulturním vzděláváním žáků - cizinců. Třetí kapitola definuje pojem kultura a pojmy, které s ní souvisejí-akulturace, kulturní identita, kulturní šok, interkulturní senzitivita, předsudky a stereotypy. Následující kapitola má za úkol vymezit pojmy interkulturní komunikace, bilingvizmus, interkulturní konflikt a interkulturní přátelství. Pátá kapitola se věnuje učiteli jako faktoru, který se významně podílí na edukačním a integračním procesu žáků - cizinců. Dále se tato kapitola zabývá interkulturními kompetencemi a možností jejich rozvíjení, vhodnými výukovými metodami podporujícími integraci žáků - cizinců a klimatem školy a třídy. Ve výzkumné části jsem...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.