Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Klima školní třídy a edukační styl učitele na základní škole se sportovním zaměřením
Hyklová, Barbora ; Kollerová, Lenka (oponent)
Rigorózní práce si klade za cíl zmapovat problematiku klimatu školní třídy a edukačního stylu učitele na druhém stupni základní školy se sportovním zaměřením. Cílem teoretické části práce je seznámit čtenáře s fenomény klima školní třídy a edukační styl učitele. U klimatu školní třídy je pozornost věnována faktorům, které mají na něj vliv, aktérům a diagnostice klimatu školní třídy, dále výzkumům, které se klimatem školní třídy zabývají, školní třídě jako sociální skupině a vývojovému období žáků druhého stupně základní školy. Další kapitola pojednává o edukačním stylu učitele, zaměřuje se na interakci mezi učiteli a žáky, na různá pojetí edukačních stylů učitele, na možnosti zjišťování edukačních stylů, a na výsledky výzkumů na toto téma. Na teoretickou část navazuje realizovaný výzkum, který si klade za cíl zmapovat klima školní třídy a edukační styly třídních učitelů na základní škole se sportovním zaměřením, dále změnu ve vnímání těchto fenoménů při změně třídní učitelky, vliv věku na klima školní třídy, porovnání hodnocení edukačního stylu žáky a jednotlivými učiteli a v neposlední řadě se zaměřuje na souvislost mezi klimatem ve školní třídě a edukačním stylem učitele. V závěru práce jsou diskutovány výsledky výzkumné části a shrnuty poznatky výzkumného šetření. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Klima školní třídy a edukační styl učitele
Hyklová, Barbora ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Čáp, David (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice klimatu školní třídy a edukačního stylu učitele. Hlavním cílem je prozkoumání psychologických souvislostí mezi edukačním stylem učitele a sociálním klimatem školní třídy. Práce je rozdělena na část teoretickou a výzkumnou. Teoretickou část tvoří dvě kapitoly. První kapitola pojednává o psychosociálním klimatu školní třídy, zaměřuje se na školní třídu jako sociální skupinu, zabývá se také vývojovým obdobím žáků druhého stupně a dále samotnou problematikou klimatu školní třídy. V druhé kapitole je věnována pozornost edukačnímu stylu učitele. Ve výzkumné části jsou uvedeny výsledky kvantitativního výzkumu. U žáků druhého stupně sportovní základní školy a prvního stupně víceletého gymnázia bylo zjišťováno, jaké je klima ve školních třídách, dále jak na těchto školách žáci posuzují edukační styly třídních učitelů a následně vtahy mezi těmito fenomény, tedy mezi klimatem školní třídy a edukačním stylem učitele. V závěru práce jsou diskutovány výsledky výzkumné části a shrnuty poznatky výzkumného šetření. Klíčová slova Klima školní třídy, školní třída, žák, učitel, edukační styl učitele, edukační vztah a řízení učitele
Layered Transition Metal Hydroxides: Delamination and Properties
Hyklová, Barbora ; Lang, Kamil (vedoucí práce) ; Zima, Vítězslav (oponent) ; Bujdák, Juraj (oponent)
Karlova Univerzita Přírodovědecká fakulta Studijní program: Anorganická chemie Mgr. Barbora Hyklová Vrstevnaté hydroxidy přechodných kovů, jejich delaminace a vlastnosti Rozšířený abstrakt Školitel: Ing. Kamil Lang CSc., DSc. Školitel-Konzultant: RNDr. Jan Demel PhD. Praha, 2017 Vrstevnaté hydroxidy přechodných kovů jsou známé jako elektrodové materiály použitelné pro konstrukci baterií a superkapacitorů. Mezi jejich hlavní přednosti patří snadná příprava a následné modifikace, vysoká elektrická kapacita, rychlé elektrochemické děje a nízká cena. Většina publikovaných elektrochemických studií o vrstevnatých hydroxidech přechodných kovů se zabývá pouze objemovými materiály, naopak elektrochemické vlastnosti příslušných nanomateriálů jsou mnohem méně prozkoumané. Obrázek 1. Schéma delaminace a následného nanesení nanodestiček na vodivý povrch. Tato dizertační práce se zabývá charakterizací a elektrochemickými vlastnostmi nanodestiček vrstevnatých hydroxidů niklu a kobaltu připravených levnou a k životnímu prostředí šetrnou metodou založenou na delaminaci vrstevnatých hydroxidů ve vodě (Obrázek 1). Tyto vrstevnaté hydroxidy, interkalované laktátovými a dusičnanovými anionty, byly připraveny dvěma odlišnými metodami, a to přímým srážením (Rovnice 1) a iontovou výměnou z dodecylsulfátem interkalovaného...

Viz též: podobná jména autorů
2 Hyklová, Bronislava
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.