Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Statistická gramotnost studentů učitelství přírodopisu/biologie v České republice
Hybšová, Aneta ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Švecová, Milada (oponent) ; Molnár, Josef (oponent)
Přírodovědná gramotnost je v současné době diskutována zejména v souvislosti s výsledky výzkumu PISA. V nich se ukazuje, že čeští žáci mají v porovnání s žáky dalších států nižší procedurální znalosti a mají potíže s vyhodnocováním a navrhováním přírodovědného výzkumu. Aby mohli učitelé přírodopisu/biologie využít synergický efekt mezi přírodovědnou a statistickou gramotností, je nezbytné, aby byli sami statisticky gramotní. Předkládaná disertační práce se věnuje problematice statistické gramotnosti a jejímu významu pro studenty učitelství přírodopisu, resp. biologie. Cílem této práce je popsat současný stav statistické gramotnosti studentů učitelství přírodopisu/biologie. Vzhledem ke komplexnosti tohoto cíle byly navrženy a realizovány dílčí cíle/studie, které nejprve analyzují úroveň statistických znalostí studentů prvních ročníků na vysokých školách, metodou obsahové analýzy rámcových vzdělávacích programů pro základní školy a gymnázia. Z této analýzy vyplývá, jaké statistické znalosti studenti učitelství přírodopisu/biologie mají mít podle kurikulárních dokumentů. Úroveň osvojení těchto znalostí je ověřena pomocí testu, resp. dotazníku, který byl studentům učitelství přírodopisu/biologie (n = 295) předložen. Dále je pomocí obsahové analýzy sylabů zkoumáno, jaké předměty rozvíjející statistickou...
Význam celoživotního vzdělávání učitelů ekonomických předmětů
Hybšová, Aneta ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Klvaňa, Libor (oponent)
Cílem práce je představit problematiku jednotlivých částí celoživotního vzdělávání učitelů ekonomických předmětů. V teoretické části je popsáno profesní i další vzdělávání učitelů včetně aktuálně diskutovaných blízkých témat. Na teoretickou část navazuje diskuse výsledků realizovaného dotazníkového šetření mezi učiteli ekonomických předmětů a na jehož základě bylo ověřeno, že přístup ke vzdělávání učitelů ekonomických předmětů není jednotný, neboť mezi učiteli v praxi jsou jak aprobovaní učitelé v daném oboru, tak i neaprobovaní. Dále bylo zjištěno, že v oblasti dalšího vzdělávání mají učitelé nestejné možnosti dalšího vzdělávání. Ačkoliv chuť učitelů ekonomických předmětů dále se vzdělávat je veliká, velmi se liší témata, která učitele zajímají.
Délka doktorského studia na Fakultě informatiky a statistiky
Hybšová, Aneta ; Malá, Ivana (vedoucí práce) ; Čabla, Adam (oponent)
Předkládaná práce se zabývá analýzou přežití, přesněji Kaplanovým-Meierovým odhadem doby přežití. Podstatná část práce se věnuje problému cenzorovaných dat, která jsou charakteristickým rysem analýzy přežití. Empirická část práce popisuje dobu doktorského studia studentů Fakulty informatiky a statistiky a jejich "přežívání" ve studiu. Pro názornost jsou analyzována nejprve necenzorovaná data a následně celý soubor dat (cenzorovaná i necenzorovaná data).
Srovnání různých statistických softwarů pro analýzu dat
Hybšová, Aneta ; Löster, Tomáš (vedoucí práce) ; Vrabec, Michal (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá porovnáváním statistických programů z pohledu uživatele, zhodnocením různých nástrojů, které jednotlivé aplikace používají a celkovým hodnocením komplexnosti těchto statistických paketů. První část teoreticky popisuje vybrané tématické části statistiky. Ve druhé části jsou porovnávány programy SAS Learning Edition 4.1, SPSS 18 (PASW Statistics 18), StatXact 6 a Minitab 15. Komparace systémů bude zaměřena především na tvorbu statistik a metod, na výstupy a uživatelská rozhraní, které jednotlivé softwary nabízí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.