Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 134 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Lidové tance v hodinách HV pro 2. stupeň ZŠ
Horáková, Eliška ; Jiřičková, Jiřina (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Práce se zabývá výběrem lidových tanců pro druhý stupeň základních škol. Nabízí výběr publikací, které lze při výuce využít. Konkrétně přibližuje díla Františka Sedláka, Boženy Viskupové a Františka Drdáckého. Dále jsou zde popsány základní taneční kroky lidového tance. Součástí je výběr tanců, jež by byly vhodné k nácviku ve vybrané třídě druhého stupně základní školy. KLÍČOVÁ SLOVA František Drdácký, Božena Viskupová, lidový tanec, tanec na základní škole, etnografie České republiky
Housle a jejich využití při výuce hudební výchovy na druhém stupni ZŠ
Hamplová, Veronika ; Kubátová, Gabriela (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Práce se zabývá využitím houslí na 2. stupni ZŠ. Vychází z historické tradice tohoto nástroje na školách a zkoumá jeho využití v různých souvislostech. Práce přináší konkrétní návrhy aktivit, které se dají využít ve výuce. KLÍČOVÁ SLOVA Housle, hudební výchova, druhý stupeň
Vybrané výukové metody houslové hry v online prostředí
Gojdová, Eliška ; Kubátová, Gabriela (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Cílem této práce je nastínit problematiku výuky houslové hry v online prostředí, stejně tak jako nabídnout pohled na vybrané výukové metody v oblasti houslové hry prezentované na současných online platformách. Práce je zaměřena nejen na renomované houslisty, jako je Nicola Benedetti, Yehudi Menuhin, Itzhak Perlman či Augustin Hadelich, ale rovněž na méně známé hráče s bohatou pedagogickou a interpretační zkušeností. Kromě výukových postupů Nicoly Benedetti a Yehudi Menuhina tato práce nabízí též bližší pohled na jejich život a uměleckou kariéru. Dílčím cílem této práce je rovněž vyhodnocení dotazníkového šetření zaměřeného na využívání online platforem při výuce houslové hry či v rámci (samo)studia. KLÍČOVÁ SLOVA Houslová pedagogika, online prostředí, distanční formy výuky, výukový obsah, výukové metody houslové hry, masterclass, tutoriál, Nicola Benedetti, Yehudi Menuhin
S houslemi na cestě za tvořivostí
Mišáková, Veronika ; Kubátová, Gabriela (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce přibližuje téma hudební tvořivosti a možnost jejího rozvoje. Komentuje situaci českých houslových škol s ohledem na rozvíjení tvořivosti. Uvádí příklady instruktivní literatury jiných hudebních nástrojů, které mohou sloužit jako příklad a inspirace pro rozvoj hudební tvořivosti. V praktické části představuje jedenáct tvořilistů, které mají podporovat tvořivost v houslistech v době začátku i v průběhu jejich studia hry na housle. Praktická část obsahuje i tvořikartičky, což je univerzální pomůcka pro práci s hudebním výrazem. KLÍČOVÁ SLOVA tvořivost, výuka hry na housle, rozvoj tvořivosti, tvořilisty, tvořikartičky
Výuka hry na niněru v ZUŠ
Moravcová, Lenka ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na hru na niněru a materiály zpracovávající tuto tematiku. Práce nejdříve představuje historické pozadí tohoto hudebního nástroje, jeho vývoj, mechaniku a možnosti nástroje. Dále zpracovává a porovnává pro hráče dostupnou literaturu zabývající se tématem hry na niněru. Hlavní náplní práce je tvorba metodického materiálu pro hru na niněru využitelného jako pomůcku jak při výuce v prostředí ZUŠ, tak i jako studijního materiálu v rukou samouků. Tento materiál obsahuje potřebné informace, které hráč v začátcích hry na niněru potřebuje znát, tj. informace počínaje funkcemi jednotlivých částí nástroje, přes seřízení a údržbu niněry, až po vysvětlení hry samotné zvlášť pro techniku pravé a levé ruky. Součástí je i notový materiál s repertoárem skladeb na niněru hojně hraných. Přínosem metodiky je také český jazyk, ve kterém je napsána, čímž může doplnit potřebné, ale momentálně chybějící informace o hře na tento nástroj právě v českém prostředí. Materiál byl využit při výuce hry na niněru v základní umělecké škole, součástí práce je tedy i návrh školního vzdělávacího programu pro tento obor. Vhodnost materiálu byla ozkoušena v průběhu jednoho pololetí školního roku 2022/2023 v prostředí ZUŠ a taktéž v rukou několika samouků. V poslední části je poté popsána zpětná vazba a...
Slovní hodnocení a jeho využití v hudebně pedagogické praxi na 1. st. ZŠ
Veithová, Vendula ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá slovním hodnocením v hodinách hudební výchovy na prvním stupni základních škol. Teoretická část vymezuje pojem hodnocení žáků na prvním stupni ZŠ a různé typy hodnocení. Dále se zabývá hudební psychologií, hudebními schopnostmi a dovednostmi. Jedna kapitola je věnována analýze Rámcového vzdělávacího programu základního vzdělávání z hlediska požadovaných výstupů v hudební výchově. Teoretická část je uzavřena vymezením slovního hodnocení a hodnocení v hudební výchově. Praktickou část práce tvoří dotazník zkoumající slovní hodnocení v hudební výchově na prvním stupni základních škol. Dotazník zjišťuje, jakou formou je slovní hodnocení prováděno a s jakou četností. Zda ho školy využívají k hodnocení v hudební výchově a jak jejich slovní hodnocení koresponduje s výstupy RVP ZV v hudební výchově. KLÍČOVÁ SLOVA hudební pedagogika, hudební psychologie, hudební schopnosti a dovednosti, hodnocení žáka, slovní hodnocení, slovní hodnocení v hudební výchově
Intonační a hlasová výchova a její význam v praxi pro studenty flétny.
Vaníčková, Veronika ; Saláková, Magdalena (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Práce si klade za cíl shrnout vliv intonační a hlasové výchovy na hudební vnímání a intonační schopnosti hudebníků a prozkoumat její přínos flétnistům. Například popíše, jak tato výchova pomáhá při ladění, správném dýchání, tvoření tónu a schopnosti lepších hudebních představ. Výzkum také nastíní, jak tato disciplína může zkvalitnit veřejné vystupování. Krátce se zmíní i o flétnové metodice, aby čtenář pochopil, proč hlas s tvorbou tónu na flétnu úzce souvisí. Po celou dobu se bude práce zabývat paralelami a odlišnostmi mezi obory zpěvu a hry na flétnu a jejich propojení s intonační výchovou. Pro výzkumnou část bude použito dotazníkové šetření polostrukturované formy a výtahy z rozhovorů. V šetření budou osloveni studenti a pedagogové flétny a na tomto vzorku bude zkoumáno, jak k celkové problematice přistupují, zda se nad propojením těchto oborů zamýšlejí a praktikují poučky z těchto oborů ve výuce. V rozhovorech nalezneme zase osobnější a podrobnější pohled vybraných korespondentů a přinesou nám náhled do zákulisí výuky hry na flétnu. Podle odpovědí bude posouzeno, zda by na hlasovou výchovu na konzervatořích a základních uměleckých školách měl být brán větší ohled a k jakým novým pohledům na výuku by tato zjištění mohla vést.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 134 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Hurníková, Klára
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.