Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Úvod do problematiky sociologie divadla
Hlavicová, Lenka ; Duffková, Jana (vedoucí práce) ; Hubáček, Ondřej (oponent)
Sociologie divadla je sociologickou disciplínou, která se začíná samostatně vyvíjet od poloviny 50. let především ve Francii, kdy Georges Gurvitch a Jean Duvignaud píší první sociologické práce o divadle, zejména z oblasti typologie výzkumu v divadle. V dnešní době se systematicky sociologickým výzkumem divadla a v divadle zabývá několik institucí v celé Evropě. Za všechny uveďme mezinárodní organizaci FIRT/IFTR (Fédération Internationale pour la Recherche Théatral/International Federation for Theatre Research) nebo mezinárodní asociaci SIBMAS (Société Internacionale des Bibliotheques et Musees des Arts du Spectacle, International Association of Librairies and Museums of the Performing Arts). Obě instituce sdružují výzkumníky mnoha oborů, jejichž průsečíkem zkoumání je divadlo se všemi svými aspekty. Divadlo je nazíráno z mnoha úhlů pohledu, teatrologického, psychologického, filozofického, antropologického, ale také sociologického. V rámci obou institucí se konají přednášky a workshopy, ve kterých má sociologie divadla své legitimní místo. V českém vědeckém diskursu je však od počátku sociologie divadla opomíjena a marginalizována, ačkoli lze nalézt články a statě českých teatrologů a filozofů, ojediněle i vědců sociálních věd, které se sociologie divadla dotýkají. Takové studie publikuje zejména...
Mediální konstrukce státnosti: programová skladba českých celoplošných televizních stanic během státních svátků po roce 1990
Hlavicová, Lenka ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Kruml, Milan (oponent)
Diplomová práce Mediální konstrukce státnosti: Programová skladba českých celoplošných televizních stanic během státních svátků po roce 1990 analyzuje programovou skladbu českých celoplošných televizních komerčních stanic a veřejnoprávního vysílatele z hlediska toho, jakým způsobem jednotlivé stanice zohledňují význam českých státních svátků a národní identity v programovém schématu počty a typy zařazených pořadů. Pro analytickou část byla vybrána volnější metoda komparace dat v kombinaci s dotazníkovým šetřením mezi televizními diváky. Komparativní analýza tvoří společně s teoretickými částmi podklad pro získání ucelené představy o dané problematice. Výsledky výzkumu a dotazníkového šetření ukázaly, že význam státních svátků pro českou společnost, respektive pro televizní stanice, je téměř úplně opomíjen. Pouze v případě veřejnoprávní České televize byly zařazeny některé tematické pořady reflektující státní svátek ve zvýšené míře, což lze přisoudit její společenské úloze a odpovědnosti.
Analýza prime time programové skladby ČT1 v letech 2003-2008
Hlavicová, Lenka ; Trampota, Tomáš (oponent) ; Jirák, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce " Analýza prime time programové skladby ČT 1 v letech 2003 - 2008" pojednává o veřejnoprávní České televizi a analyzuje programovou skladbu jejího prvního programu v prime timu za období šesti let. V teoretické části jsou uvedena fakta o historickém kontextu televizního vysílání zaměřeném zejména na subjekty poskytující tak zvanou veřejnou službu, což v případě České republiky znamená právě ČT 1. Dalším velkým teoretickým oddílem je typologie programové skladby. V této části definuji typy pořadů, které jsou dále předmětem analýzy. Vymezuji pojem prime time jako základní časovou veličinu v analýze. V praktické části jsou analyzována statistická data vypovídající o četnosti výskytu jednotlivých programových typů ve zvoleném období a jsou řazena do přehledných tabulek a grafů. Současně s těmito daty je vyhodnocována také sledovanost jednotlivých pořadů a tyto jsou vzájemně porovnány a seřazeny. Výsledkem práce je zjištění, že v průběhu zvoleného období došlo ke změně programové skladby. Jsou hledány důvody, které by vedly k případné změně a jaký vliv mohou tyto změny mít na sledovanost jednotlivých pořadů.
Úvod do problematiky sociologie divadla
Hlavicová, Lenka ; Hubáček, Ondřej (oponent) ; Duffková, Jana (vedoucí práce)
Sociologie divadla je sociologickou disciplínou, která se začíná samostatně vyvíjet od poloviny 50. let především ve Francii, kdy Georges Gurvitch a Jean Duvignaud píší první sociologické práce o divadle, zejména z oblasti typologie výzkumu v divadle. V dnešní době se systematicky sociologickým výzkumem divadla a v divadle zabývá několik institucí v celé Evropě. Za všechny uveďme mezinárodní organizaci FIRT/IFTR (Fédération Internationale pour la Recherche Théatral/International Federation for Theatre Research) nebo mezinárodní asociaci SIBMAS (Société Internacionale des Bibliotheques et Musees des Arts du Spectacle, International Association of Librairies and Museums of the Performing Arts). Obě instituce sdružují výzkumníky mnoha oborů, jejichž průsečíkem zkoumání je divadlo se všemi svými aspekty. Divadlo je nazíráno z mnoha úhlů pohledu, teatrologického, psychologického, filozofického, antropologického, ale také sociologického. V rámci obou institucí se konají přednášky a workshopy, ve kterých má sociologie divadla své legitimní místo. V českém vědeckém diskursu je však od počátku sociologie divadla opomíjena a marginalizována, ačkoli lze nalézt články a statě českých teatrologů a filozofů, ojediněle i vědců sociálních věd, které se sociologie divadla dotýkají. Takové studie publikuje zejména...

Viz též: podobná jména autorů
1 Hlavicová, Lucie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.