Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Půdní aplikace hydrogelů s obsahem rhizobakterii
Hlaváčková, Barbora ; Černayová, Diana (oponent) ; Kalina, Michal (vedoucí práce)
Rhizobakterie podporující růst rostlin (PGPR) se řadí do skupiny půdních bakterií, které mohou svými mechanismy ovlivňovat růst rostlin. V posledních letech dochází k nárůstu používání těchto podpůrných látek ve formě biohnojiv s cílem zvýšit výnosy a zlepšit růst plodin v nepříznivých podmínkách ekologicky šetrným způsobem. Cílem této bakalářské práce bylo posoudit vliv externího přídavku PGPR v různých formách na fyzikálně-chemické charakteristiky půdy a na růst modelových rostlin lociky seté v prvním případě bez omezení závlahy a ve druhém případě za podmínek omezené závlahy. Byl vybrán konkrétní kmen bakterie Azotobacter vinelandii CCM 289 pro přípravu čtyř forem ošetření, konkrétně biomasa v PBS, alginátový gel bez bakteriální kultury, gel s bakteriální kulturou a lyofilizovaný gel s bakteriální kulturou. Vliv jednotlivých ošetření byl porovnán s negativní kontrolou bez přídavku PGPR, jelikož různé formy ošetření mohou dosahovat odlišné efektivity kolonizace rhizosféry, což může mít různý vliv na růst rostlin. K posouzení vlivu přídavku PGPR byly v průběhu kultivačních experimentů měřeny fyzikálně-chemické charakteristiky půdy (vlhkost, pH) a růstové charakteristiky lociky seté, jako je počet listů, výška a šířka nadzemních částí těchto modelových rostlin. Po ukončení kultivačních experimentů byly stanoveny základní růstové parametry modelových rostlin z jednotlivých ošetření, jako je celková délka, délka nadzemních částí a kořenů modelových rostlin, dále také celková hmotnost jednotlivých rostlin a hmotnost jejich nadzemních částí a kořenů. Po vysušení byla charakterizována celková hmotnost sušiny jednotlivých rostlin a hmotnost sušiny nadzemních částí rostlin a kořenů. Po vysušení byla analyzována hustota kořenů provedením jejich skenů a porovnána mezi jednotlivými ošetřeními. Na půdních výluzích z jednotlivých ošetření po ukončení kultivačních experimentů byl analyzován vliv přídavku PGPR na mikrobiální aktivitu půdy použité v experimentech pomocí kultivace na Petriho miskách s agarovým mediem a pomocí sady BIOLOG EcoPlate byla stanovena hodnota průměrného vývoje barvy jamky (AWCD) a výsledky byly srovnány s jednotlivými ošetřeními mezi kultivačními experimenty, které probíhaly s odlišnými podmínkami zavlažování. Na půdních výluzích z vysušených půd po ukončení kultivačních experimentů byly provedeny fyzikálně-chemické charakteristiky (pH, vodivost). Na vysušených půdách jednotlivých ošetřeních bylo analyzováno množství organické a anorganické frakce metodou TGA. Výsledky byly mezi sebou porovnány a byl posuzován vliv různých forem externího přídavku PGPR na fyzikálně-chemické charakteristiky zvolené půdy za podmínek bez omezení závlahy a za podmínek s omezením závlahy v průběhu experimentů.
Role asistenta pedagoga u žáka s poruchou autistického spektra
Hlaváčková, Barbora ; Kučerová, Olga (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou asistenta pedagoga u žáků s poruchou autistického spektra. Cílem práce je odhalit specifičnost role asistenta pedagoga u žáků s poruchou autistického spektra a pojmenovat důležité aspekty této profese. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část shrnuje poznatky k tématu. Je zde představena instituce asistenta pedagoga, která je začleněna do systému školského poradenského systému. Dále jsou představeny poruchy autistického spektra. Pozornost je upřena na jejich projevy v rámci školní docházky a možnosti eliminace jejich negativních dopadů. Teoreticky jsou zde pojmenovány vývojové mezníky žáků školního věku a uvedeny základní charakteristiky jednotlivých vývojových období. Praktická část seznamuje čtenáře se zkušenostmi jednotlivých asistentů pedagogů u žáků s poruchou autistického spektra. Je zde uvedena metodologie výzkumu. Výzkumný přístup je kvalitativního rázu. Data jsou sbírána prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s pěti respondentkami. Analýza a interpretace dat je provedena prostřednictvím metody zakotvené teorie. V rámci práce jsou definovány charakteristické oblasti profese asistenta pedagoga. Zkoumají se obecné podobnosti a individuální rozdílnosti. Výsledkem práce je pojmenování rysů společných všem asistentkám u...
Intimita lidí s postižením v kontextu sexuální asistence
Hlaváčková, Barbora ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Intimita lidí s postižením v kontextu sexuální asistence" si klade za cíl přiblížit život lidí na invalidním vozíku zejména v intimní oblasti, jakou je sexualita, a zhodnotit využitelnost služby sexuální asistence jejich perspektivou. V teoretické části se práce zabývá sexualitou a intimními vztahy lidí s postižením. Snaží se překonat mýty panující v této oblasti. Specifikuje sexualitu lidí s mentálním a vrozeným tělesným postižením. Charakterizuje službu sexuální asistence, popisuje průběh jejího rozšíření do českého prostředí, její typy, představuje práci sexuálních asistentek, vyjmenovává problematické aspekty služby a přibližuje instituce působící v oblasti rozšiřování povědomí o ní. V praktické, výzkumné, části práce zpracovává biografii dvou lidí s tělesným postižením - dětskou mozkovou obrnou. Na základě rozhovoru výzkumníka a dotazovaného nad životním příběhem, se snaží přiblížit jeho názor na problematiku vztahů a sexu lidí s postižením. Současně porovnává náhled člověka s postižením a jeho blízkých (rodičů, kamarádů, přátel). Snaží se vyhodnotit, nakolik jsou tyto názory v rovnováze nebo si odporují. Součástí pozorování je i zjištění, jakou podporu a vzájemné vztahy mají dotazovaní mezi sebou, jaký to může mít vliv na realizaci jejich potřeb.

Viz též: podobná jména autorů
2 Hlaváčková, Blanka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.