Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
České teenagerovské komedie nultých let
Hezinová, Sandra ; Bláhová, Jindřiška (vedoucí práce) ; Szczepanik, Petr (oponent)
Předkládaná diplomová práce si klade za cíl postihnout české teenagerovské komedie vzniklé v nultých letech a produkční praxi s nimi spojenou. Za teenagerovský snímek text považuje dílo, které dospívání ve svém obsahu nejen tematizuje, ale primárně na dospívající publikum cílí, jinými slovy jeho tvůrci vědomě pracovali s oslovením adolescentů. Základním konceptuálním rámcem, který k vymezení skupiny filmů využívá, je kategorie filmového cyklu, chápaná jako série typologicky spřízněných filmů, které jsou produkovány během omezeného časového úseku, hlásí se přitom svými žánrovými konvencemi k jednomu dominantnímu trendu. Vybrané snímky jsou nahlíženy v konkrétním historickém okamžiku, s důrazem kladeným na kontext dobového filmového a mediálního průmyslu. Metodologicky se studie opírá o industriálně orientovanou žánrovou teorii, která žánr pojímá v prvé řadě jako průmyslový koncept a zkoumá ho ve vztahu k filmovému obchodu. Práce současně vychází z produkčních studií a skrze vedené rozhovory s tvůrci zkoumá praxi uplatněnou při výrobě teenagerovských komedií. Zajímá se o to, jak jednotliví producenti dobové možnosti ke své práci využívali, jak se průmyslové podmínky propisovaly do jejich činnosti a jak sami o žánru, popřípadě cyklu uvažovali.
První české queer filmy z pohledu queer teorie a recepčních studií
Hezinová, Sandra ; Hanáková, Petra (vedoucí práce) ; Svatoňová, Kateřina (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na queer tematiku v současném českém hraném filmu. Detailně analyzuje dva snímky - Venkovského učitele a Pusinky, jejichž hlavní postavy byly poprvé v historii české kinematografie otevřeně homosexuální. První část prozkoumává filmy v kontextu tradice filmového zpracování homosexuální problematiky a popisuje principy, na nichž pracuje filmová reprezentace gayů a leseb. Hlavní část práce analyzuje Venkovského učitele a Pusinky z ideologického hlediska a snaží se rozkrýt práci heterosexuálního diskurzu. Za využití metodologie queer teorie popisuje, jak jsou ve snímcích organizovány informace o genderové identitě a sexualitě. V následující kapitole práce zkoumá filmy v rámci širšího celku kinematografické instituce a zajímá se na jedné straně o jejich PR strategie a reklamní kampaně, na straně druhé pak o kritické ohlasy v dobovém tisku. Závěrečnou část práce tvoří recepční studie queer publika, která postihuje nejen diváckou zkušenost vybraných snímků, ale i obecnější recepčními módy a čtenářské strategie divácké skupiny.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.