Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vladimír Rula a ti druzí
Všetečková, Helena ; VACHEK, Karel (vedoucí práce) ; HENDRICH, Vladimír (oponent)
Práce o tvorbě, životě, smrti a nesmrtelnosti insitního filmového tvůrce Vladimíra Ruly a o některých dalších, kteří byli součástí amatérského hnutí v České republice a v Českoslovesku.
OBRAZ DISIDENTA V ČESKÉ DOKUMENTÁRNÍ TVORBĚ PO ROCE 1989
Kohout, Martin ; VACHEK, Karel (vedoucí práce) ; HENDRICH, Vladimír (oponent)
Práce se snaží popsat mentální obraz disidenta tak, jak byl předkládán v porevoluční době u nás nejčastěji - tedy ve filmech veřejnosti známých, nebo běžně se objevující na televizních obrazovkách. Pro tento účel bylo vybráno 53 filmů, které byly rozděleny podle jejich celkové interpretace a vyznění. Následně byly analyzovány střihové postupy a stavební prvky, které se používají v těchto společnosti nejčastěji předkládaných filmech. Interpretace a obsahy filmů byly srovnány s výsledky společensko-vědního bádání o povaze normalizace a disentu, a také byly srovnány s díly, stojícími mimo hlavní proud dokumentární tvorby o disidentech či o minulém režimu obecně. Práce se tedy dotýká problémů interpretace minulého režimu, normalizace a role disentu v české společnosti.
Program otevřeného filmového vzdělávání Iniciační materiál pro zájemce o tvůrčí rozvoj filmově-výchovného programu
Forejt, Jiří ; Lipovská, Ivana (vedoucí práce) ; HENDRICH, Vladimír (oponent)
Text svým charakterem náleží do okruhu odborných prací, které se zabývají tematikou filmové výchovy a vzdělávání mladých lidí respektive širší populace. Nesnaží se o formulování čistě teoretické koncepce či strategie. Naopak. Prostřednictvím reflexe a analýzou sebraných dat pojmenovává ustanovení a vývojovou strategii unikátního vzdělávacího programu (?Program otevřeného filmového vzdělávání?), který vzniká ve spolupráci Filmové a televizní fakulty AMU (FAMU) a Národního filmového archivu (NFA). Diplomová práce zasadí projekt do rámce daného oboru, nastíní genezi vývoje vzdělávací programu, formuluje základy metodiky výuky, a nastíní další rozvoj projektu s celonárodní působností. Jedním z hlavních cílů textu je, aby posloužil jako informační zdroj dalším zájemcům z řad studentů či pedagogů FAMU, kteří by měli zájem participovat na rozvoji projektu.
Preskripce norem filmového vyprávění a dramatické stavby v konfrontaci s odchylkami od těchto struktur dílech vybraných evropských filmařů
Janáček, Tomáš ; HENDRICH, Vladimír (vedoucí práce) ; BOUDA, Marek (oponent)
Tato práce se zabývá literaturou, která pojednává o stavbě filmového dramatu a často se užívá v souvislosti se psaním scénáře i procesem dramaturgie. Modely a poučky, ke kterým taková literatura dochází, jsou zde konfrontovány s významnými díly evropské kinematografie. Nesoulad mezi dramatickými konvencemi a předem vybranými autorskými filmy je dále interpretován. Cílem této práce je nabídnout širší perspektivu v nazírání na možnosti filmového vyprávění a porozumět tomu, jakým způsobem mohou takové odchylky od narativních konvencí obohacovat kinematografii.
Kritická práce Andreje Stankoviče
Hendrich, Vladimír ; ŠERÝ, Ladislav (vedoucí práce) ; VACHEK, Karel (oponent)
Největší pozornost věnuji kritické a umělecké práci a osobnímu naturelu Andreje Stankoviče v konotacích na jeho rodinné a kulturní zázemí a na specifický kriticismus Stankovičova "domovského" časopisu Tvář. Tématem je Stankovičova kritická práce vcelku s důrazem na etické a společensko-kritické vazby.
Jak se nám Lolita vybarvila
Matoušková, Lenka ; Řezníček, Martin (vedoucí práce) ; Hendrich, Vladimír (oponent)
Vliv médií na obraz Lolity. Knižní charakteristika postavy, vliv doby na vydání knihy a vnímání příběhu. Vliv doby na filmovou adaptaci S.Kubricka a jeho uchopení postavy Lolity. Počátek pokrouceného fenoménu lolita. Vliv doby na filmovou adaptaci A.Lyne, zpracování příběhu a vizualizace Lolity v jeho filmu. Dopad filmových zpracování na obraz Lolity. Dnešní vnímání fenoménu Lolita- móda, erotika, pornografie, aspekty, které změnu zapřičiňují.
Film - skutečnost a fikce
Hlaváčková, Hedvika ; Adler, Rudolf (vedoucí práce) ; Hendrich, Vladimír (oponent)
Cílem mé teoretické práce je prozkoumat alternativní způsoby přístupu k tak zv. ?objektivní? realitě v dokumenárním filmu. Jinak řečeno: jde mi o zkoumání filmového přepisu na pomezí dokumantace a fikce. Jak se tyto dva postupy dají spojit a co se tím či oním získává a naopak co ztrácí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.