Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Povědomí o rizicích intoxikace paracetamolem v laické a odborné populaci
HAVELKOVÁ, Barbora
Tato bakalářská práce řeší problematiku povědomí o rizicích intoxikace paracetamolem u laické a odborné populace. Paracetamol je velice oblíbený volně prodejný lék. Avšak málokdo si uvědomuje rizika spojená s nesprávným užíváním. Zároveň práce zkoumá znalosti a názory u všeobecných sester v oblasti správného užívání léků s obsahem paracetamolu, edukaci pacientů, a zvyšování kompetencí v preskripci volně prodejných léků. V teoretické části je popsána problematika intoxikace paracetamolem, skupiny léků, ve kterých se paracetamol nachází a v neposlední řadě zvyšování kompetencí již zmíněné preskripce volně prodejných léčiv, a to jak v České republice, tak v zahraničí. Cíle práce byly dosaženy kombinací kvantitativního a kvalitativního výzkumného šetření. Kvantitativní šetření probíhalo formou online dotazníků, které byly určené pro veřejnost. V kvalitativním šetření byl veden polostrukturovaný rozhovor se sestrami pracujícími jak v nemocničním zařízení, tak v ambulatní sféře. Polostrukturovaný rozhovor mapoval znalosti sester v oblasti rizik intoxikace paracetamolem a jejich názory na zvyšování kompetencí v předepisování volně dostupných léků. Výsledky výzkumného šetření ukazují, že odborná populace (sestry) se dobře orientují v problematice rizik intoxikace paracetamolem. Laická populace sice nezná doporučenou maximální denní dávku paracetamolu, ale zná léčiva, která paracetamol obsahují.
Děti a reklama jako oblast teoretického zkoumání
Havelková, Barbora ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Orban, Karol (oponent)
Bakalářská práce se věnuje vlivu reklamy na děti ve věku 6-8 let. Reklama cílená na děti je častým předmětem dlouhodobé diskuze ve společnosti. Nejčastěji se jedná o televizní reklamu, která je stále nejsilnějším médiem na trhu, část práce je věnována také představení jednotlivých media-typů. Nejčastěji se jedná o klasickou televizní reklamu (spoty) ale i další netradiční formy reklamy. Práce se primárně zaměřuje na to, jak televizní reklama ovlivňuje děti, jak jí rozumí nebo naopak nerozumí, od jakého věku jsou schopny kriticky pohlížet na mediální sdělení a od jakého věku jsou schopny pochopit záměr a cíl médií. Děti jako specifická a velmi snadno ovlivnitelná cílová skupina jsou v dnešní době neustále oslovovány skrze média. Studie proto analyzuje mimo jiné i psychický vývoj dítěte a soustředí se na dnešní moderní dobu 21. století. Studie si klade za cíl porozumět problematice a pomoci snazší orientaci v tématu. Na téma děti a reklama bylo provedeno již několik zahraničních ale také českých výzkumů, proto se v empirické části práce zaměřuje na jejich analýzu a porovnání výsledků těchto studií za posledních 10 let. Závěr práce se věnuje shrnutí všechny analyzovaných studií a poznatků spolu s krátkým doporučením.
M-commerce a její využití v ubytovacích službách
Havelková, Barbora ; Vaško, Martin (vedoucí práce) ; Valentová, Jana (oponent)
Hlavním cílem práce je popsat vývoj a rozšíření fenoménu známého jako M-commerce a kriticky zhodnotit jeho dopad na trh ubytovacích služeb. Úvodní kapitoly jsou věnovány zařazení problematiky do kontextu vývoje komerčního internetu a E-commerce, na které navazuje rozebrání odvětví M-commerce ze dvou pohledů, business a technologického. Z těchto dvou pohledů je rozebrán segment M-turismu, využití mobilních aplikací v ubytovacích službách. Po analýze vlivu mobilních technologií na nákupní proces v cestovním ruchu následuje průzkum trendů a konkrétního využití aplikací. V závěrečných kapitolách je srovnáno využití mobilních technologií v jednotlivých business modelech a prozkoumán jejich disruptivní vliv na odvětví ubytovacích služeb.

Viz též: podobná jména autorů
1 Havelková, Barbara
3 Havelková, Barbora
2 Havelková, Blanka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.