Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kartografické metody analýzy a prognózy migrace a jejich aplikace
Musilová, Barbora ; Kučera, Tomáš (vedoucí práce) ; Hátle, Jan (oponent)
Práce se věnuje využití kartografických metod pro zobrazení a analýzu migrace. V úvodu je vymezen pojem migrace, je představena problematika jejího popisu a zkoumání. Následně jsou představeny základní kartografické metody. Stěžejní část práce rozlišuje tři přístupy k popisu a analýze migrace - jednorozměrnými ukazateli, vymezením migračních regionů a pomocí migračních proudů přímo. V každé z těchto částí jsou navrženy vhodné kartografické metody pro zobrazení migrace, včetně podrobného popisu použití, rozboru jejich výhod a nevýhod a informací, které jimi mohou být předány. V rámci práce byly vybrané navržené metody použity k zobrazení vybraných migračních ukazatelů na mapách, a výsledky aplikace byly hodnoceny. Závěr práce představuje celkové zhodnocení použitých metod. Hodnocení dílčích map je obsaženo v příloze této práce.
Metody rozvoje mapových dovedností českých žáků
Čížková, Veronika ; Hanus, Martin (vedoucí práce) ; Hátle, Jan (oponent)
Tématem bakalářské práce je rozvoj v oblasti mapových dovedností u žáků v českých školách. Rozvoj mapových dovednosti je nedílnou součástí předmětů vlastivěda, zeměpis a geografie na základních a některých středních školách, avšak způsoby rozvoje těchto dovedností jsou v Česku řešeny jen velmi málo. Teoretická část se zabývá výukou mapových dovedností a jejich zařazením do osnov v českých školách. Dále se zabývá podrobnějším vymezením pojmu mapové dovednosti a následně klasifikací mapových dovedností na jednotlivé složky. Na základě výběru jedné mapové dovednosti (tvorby mapy), jsou navrhnuty komentované pracovní listy pro žáky na konci prvního a na konci druhého stupně základní školy a v posledním ročníku všeobecných gymnázií, to znamená ve věku 11, 15 a 17-19 let. Tyto pracovní listy by měly pomoci motivovat učitele zeměpisu k rozvoji dovednosti tvorby mapy u žáků v Česku. Klíčová slova: zeměpis - kartografie - mapa - mapové dovednosti - tvorba mapy - čtení mapy - analýza mapy - interpretace mapy - dovednost - pracovní list - kurikulární dokument
Zapojení GIS a DPZ ve výuce zeměpisu na středních školách
Kymrová, Hana ; Štych, Přemysl (vedoucí práce) ; Hátle, Jan (oponent)
Tato práce si klade za hlavní cíl ukázat možnosti zapojení GIS a DPZ aplikací do výuky zeměpisu na středních školách. Práce seznamuje se základy GIS a DPZ a navrhuje způsob jejich zapojení do výuky zeměpisu na středních školách ve formě pracovních listů a příručky pro učitele. Pracovní listy jsou vytvořeny k softwaru LeoWorks a ESA School Atlasu. Na základě dotazníkové ankety pro vybraný vzorek učitelů a studentů byla zkoumána uživatelskou vstřícnost SW LeoWorks a schopnosti studentů splnit vytvořené úlohy.
Kartografické metody analýzy a prognózy migrace a jejich aplikace
Musilová, Barbora ; Kučera, Tomáš (vedoucí práce) ; Hátle, Jan (oponent)
Práce se věnuje využití kartografických metod pro zobrazení a analýzu migrace. V úvodu je vymezen pojem migrace, je představena problematika jejího popisu a zkoumání. Následně jsou představeny základní kartografické metody. Stěžejní část práce rozlišuje tři přístupy k popisu a analýze migrace - jednorozměrnými ukazateli, vymezením migračních regionů a pomocí migračních proudů přímo. V každé z těchto částí jsou navrženy vhodné kartografické metody pro zobrazení migrace, včetně podrobného popisu použití, rozboru jejich výhod a nevýhod a informací, které jimi mohou být předány. V rámci práce byly vybrané navržené metody použity k zobrazení vybraných migračních ukazatelů na mapách, a výsledky aplikace byly hodnoceny. Závěr práce představuje celkové zhodnocení použitých metod. Hodnocení dílčích map je obsaženo v příloze této práce.
Metody rozvoje mapových dovedností českých žáků
Čížková, Veronika ; Hanus, Martin (vedoucí práce) ; Hátle, Jan (oponent)
Tématem bakalářské práce je rozvoj v oblasti mapových dovedností u žáků v českých školách. Rozvoj mapových dovednosti je nedílnou součástí předmětů vlastivěda, zeměpis a geografie na základních a některých středních školách, avšak způsoby rozvoje těchto dovedností jsou v Česku řešeny jen velmi málo. Teoretická část se zabývá výukou mapových dovedností a jejich zařazením do osnov v českých školách. Dále se zabývá podrobnějším vymezením pojmu mapové dovednosti a následně klasifikací mapových dovedností na jednotlivé složky. Na základě výběru jedné mapové dovednosti (tvorby mapy), jsou navrhnuty komentované pracovní listy pro žáky na konci prvního a na konci druhého stupně základní školy a v posledním ročníku všeobecných gymnázií, to znamená ve věku 11, 15 a 17-19 let. Tyto pracovní listy by měly pomoci motivovat učitele zeměpisu k rozvoji dovednosti tvorby mapy u žáků v Česku. Klíčová slova: zeměpis - kartografie - mapa - mapové dovednosti - tvorba mapy - čtení mapy - analýza mapy - interpretace mapy - dovednost - pracovní list - kurikulární dokument
Místopisné pojmy na různých stupních škol
Aronová, Magdaléna ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Hátle, Jan (oponent)
Místopisné pojmy na různých stupních škol Klíčová slova: místopisné pojmy, výuka místopisných pojmů, regionální geografie, mentální mapy žáků, kvantitativní výzkum - dotazníkové šetření, kvalitativní výzkum -strukturované rozhovory. Cílem této práce je porovnat znalosti místopisných pojmů žáků na různých stupních škol, konkrétně jde o základní školy a nižší a vyšší stupně gymnázií v Karlovarském kraji. První část práce je věnována krátkému exkurzu do historie regionální geografie jako vědy. Následuje rozsáhlá kapitola zabývající se obecně pojmy, dále pak místopisnými pojmy, jejich výběrem a uplatněním při výuce. V praktické části diplomové práce byl použit jak kvantitativní výzkum, tj. dotazníkové šetření mezi žáky jednotlivých škol, tak i kvalitativní výzkum formou strukturovaných rozhovorů, který byl zaměřen na učitele zeměpisu a budoucí učitele s aprobací zeměpis. Výsledkem kvantitativního výzkumu je soubor šesti agregovaných mentálních map žáků z jednotlivých stupňů škol. V závěru práce jsou zhodnoceny výsledky z dotazníkového šetření a porovnány s názory jednotlivých učitelů zeměpisu.
Zapojení GIS a DPZ ve výuce zeměpisu na středních školách
Kymrová, Hana ; Štych, Přemysl (vedoucí práce) ; Hátle, Jan (oponent)
Tato práce si klade za hlavní cíl ukázat možnosti zapojení GIS a DPZ aplikací do výuky zeměpisu na středních školách. Práce seznamuje se základy GIS a DPZ a navrhuje způsob jejich zapojení do výuky zeměpisu na středních školách ve formě pracovních listů a příručky pro učitele. Pracovní listy jsou vytvořeny k softwaru LeoWorks a ESA School Atlasu. Na základě dotazníkové ankety pro vybraný vzorek učitelů a studentů byla zkoumána uživatelskou vstřícnost SW LeoWorks a schopnosti studentů splnit vytvořené úlohy.
Klimatické změny ve výuce zeměpisu
Štros, Martin ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Hátle, Jan (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice klimatických změn a jejich postavení ve výuce zeměpisu na gymnáziích a na vyšším stupni základních škol. Úvodní část popisuje aktuální stav poznání tohoto globální problému s ohledem na potřeby učitelů zeměpisu a zahrnuje odkazy na zdroje, z nichž mohou učitelé čerpat odborné informace. Klíčovou částí práce je převážně kvalitativní formou prováděný výzkum na středních a v menší míře i základních školách zahrnující dotazování žáků, rozhovory s učiteli i analýzu vzdělávacích dokumentů a učebnic zeměpisu. Závěrečnou část práce pak tvoří návrhy na aplikaci problematiky změn klimatu do geografického vzdělávání včetně konkrétních výukových metod, navržených na základě výsledků výzkumu i jejich praktického vyzkoušení během hodin zeměpisu. Celá práce by měla analyzovat současný stav a také sloužit vyučujícím geografie při jejich snaze o integraci problematiky klimatických změn do výuky.
Výuka věd o atmosféře v rámci zeměpisu
Trtková, Jana ; Müller, Miloslav (vedoucí práce) ; Hátle, Jan (oponent)
Výuka věd o atmosféře v rámci zeměpisu Abstrakt Tématika meteorologie a klimatologie je pro spoustu lidí v dnešní době velmi populární. Popularita pravděpodobně vyplývá z každodenních zkušeností s počasím, podnebím a diskuzemi o klimatických změnách a udržitelném rozvoji, které ovlivňují naše životy. To je jeden z hlavních důvodů, proč by tématika meteorologie a klimatologie měla být zahrnuta i do vzdělávání. V práci je nastíněna situace z hlediska výuky meteorologie a klimatologie v kurikulárních dokumentech, ze kterých jsou vypsány konkrétní očekávané výstupy týkající se meteorologie a klimatologie. Na tuto část navazuje dotazníkové šetření, z jehož výsledků vyplývá, že 78% dotazovaných nemá tuto tématiku zpracovanou ve svém ŠVP a 48% je spíše nebo zcela nespokojeno se systémem RVP a ŠVP. Hodinová dotace, kterou si na výuku meteorologických a klimatologických témat jednotlivé školy zvolily je průměrně 8 vyučovacích hodin. V těchto hodinách se pedagogové nejčastěji věnují pojmům skleníkový efekt, atmosféra a ozon. Ve výuce chybí praktické pojetí tématiky, které je důležité pro vytvoření dovedností v budoucím životě žáků. V další části práce jsou shrnuty některé zdroje informací, ze kterých by pedagog ve své výuce mohl vycházet. Poslední část je věnovaná didaktickým aspektům výuky. Je zdůrazněna důležitost...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.