Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podmínky pro aplikaci Dlouhodobého záměru vzdělávání MŠMT v segmentu předškolního vzdělávání ve Středočeském kraji
Novosadová, Irena ; Fryč, Jindřich (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Tato diplomová práce se soustředí na oblast předškolního vzdělávání ve Středočeském kraji v souvislosti s aplikací Dlouhodobých záměrů rozvoje vzdělávání v ČR (dále DZ) MŠMT a kraje. Zvláštní pozornost je věnována souvislostem a vývoji aktuálního problému, kterým jsou déledoběji neuspokojené poptávky po umístění v mateřských školách v některých částech regionu. Cílem této práce je zmapovat demografická a socioekonomická specifika zkoumaného regionu a jejich vývoje v posledním desetiletí, jakožto prostředí pro předškolní vzdělávání. V teoretické části práce mapuje srovnání DZ MŠMT 2015-2020 s draftem jemu odpovídajícího dokumentu Středočeského kraje (2016). Přináší diskuse vybraných kapitol Dlouhodobého záměru rozvoje vzdělávání v ČR MŠMT a Středočeského kraje v evropském rámci předškolního vzdělávání. Nastiňuje zhodnocení úspěšnosti aplikace DZ Středočeského kraje v minulém období ve světle statistických údajů. Stěžejní bod výzkumné části tvoří interpretace statistických údajů o počtu přijatých/nepřijatých dětí v předškolním vzdělávání za uplynulých pět let a jejich vztah k Dlouhodobému záměru vzdělávání MŠMT, resp. Středočeského kraje. Závěrečná část práce přináší výsledky šetření, které ilustrují nastolené trendy na případové studii dvou odlišných mateřských škol v okrese Praha-západ: Hostivice...
Srovnání modelů pedagogické přípravy a analýza jejich relevance v získávání a motivaci kvalitních učitelů
Juranková, Miriam ; Fryč, Jindřich (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Kvalitní vzdělávání vyžaduje kvalitní, spokojené a motivované učitele. Česká republika se však, stejně jako řada dalších vyspělých států, potýká s problémy při získávání nových uchazečů o výkon pedagogické profese. Znát je i snížení počtu mladých začínajících učitelů odhodlaných věnovat se učitelství po celou dobu své kariéry. Tato práce má za cíl analyzovat a zhodnotit různé systémy a modely pedagogické přípravy, se zacílením na alternativní krátkodobé kurzy založené na praxi a vyjádřit se k jejich možnému přínosu vzhledem k náboru uchazečů a k jejich celoživotní motivaci pro volbu a udržení profese učitele. Ilustrace různých systémů náboru a vzdělávání pedagogů proběhne srovnáním konkrétních případů Finska a Spojeného království Velké Británie a Severního Irska. Práce analyzuje specifika konkrétních systémů a jejich výsledky a zhodnotí jejich přednosti, možnosti a slabé stránky. KLÍČOVÁ SLOVA pedagogická příprava, nábor, motivace, učitel, další vzdělávání
Strategie řízení a správy školství v ČR - Národní rada vzdělávání
Straková, Eva ; Fryč, Jindřich (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Cílem diplomové práce je analýza a komparace již existujících a fungujících Národních rad vzdělávání v zemích Evropské unie a OECD. Práce dále shrnuje dosavadní poznatky o diskusi a realizaci Rady v České republice. Nabízí vhled do historie vývoje správy a řízení školství v České republice od roku 1918 po současnost s přiblížením změn, které nastaly po listopadových událostech roku 1989. Výstupem je návrh koncepce možné budoucí Národní rady vzdělávání České republiky, který je zpracován na podkladě výsledků provedené analýzy.
Strategie řízení a správy školství v ČR - Národní rada vzdělávání
Straková, Eva ; Fryč, Jindřich (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Cílem diplomové práce je analýza a komparace již existujících a fungujících Národních rad vzdělávání v zemích Evropské unie a OECD. Práce dále shrnuje dosavadní poznatky o diskusi a realizaci Rady v České republice. Nabízí vhled do historie vývoje správy a řízení školství v České republice od roku 1918 po současnost s přiblížením změn, které nastaly po listopadových událostech roku 1989. Výstupem je návrh koncepce možné budoucí Národní rady vzdělávání České republiky, který je zpracován na podkladě výsledků provedené analýzy.
Srovnání modelů pedagogické přípravy a analýza jejich relevance v získávání a motivaci kvalitních učitelů
Juranková, Miriam ; Fryč, Jindřich (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Kvalitní vzdělávání vyžaduje kvalitní, spokojené a motivované učitele. Česká republika se však, stejně jako řada dalších vyspělých států, potýká s problémy při získávání nových uchazečů o výkon pedagogické profese. Znát je i snížení počtu mladých začínajících učitelů odhodlaných věnovat se učitelství po celou dobu své kariéry. Tato práce má za cíl analyzovat a zhodnotit různé systémy a modely pedagogické přípravy, se zacílením na alternativní krátkodobé kurzy založené na praxi a vyjádřit se k jejich možnému přínosu vzhledem k náboru uchazečů a k jejich celoživotní motivaci pro volbu a udržení profese učitele. Ilustrace různých systémů náboru a vzdělávání pedagogů proběhne srovnáním konkrétních případů Finska a Spojeného království Velké Británie a Severního Irska. Práce analyzuje specifika konkrétních systémů a jejich výsledky a zhodnotí jejich přednosti, možnosti a slabé stránky. KLÍČOVÁ SLOVA pedagogická příprava, nábor, motivace, učitel, další vzdělávání
Podmínky pro aplikaci Dlouhodobého záměru vzdělávání MŠMT v segmentu předškolního vzdělávání ve Středočeském kraji
Novosadová, Irena ; Fryč, Jindřich (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Tato diplomová práce se soustředí na oblast předškolního vzdělávání ve Středočeském kraji v souvislosti s aplikací Dlouhodobých záměrů rozvoje vzdělávání v ČR (dále DZ) MŠMT a kraje. Zvláštní pozornost je věnována souvislostem a vývoji aktuálního problému, kterým jsou déledoběji neuspokojené poptávky po umístění v mateřských školách v některých částech regionu. Cílem této práce je zmapovat demografická a socioekonomická specifika zkoumaného regionu a jejich vývoje v posledním desetiletí, jakožto prostředí pro předškolní vzdělávání. V teoretické části práce mapuje srovnání DZ MŠMT 2015-2020 s draftem jemu odpovídajícího dokumentu Středočeského kraje (2016). Přináší diskuse vybraných kapitol Dlouhodobého záměru rozvoje vzdělávání v ČR MŠMT a Středočeského kraje v evropském rámci předškolního vzdělávání. Nastiňuje zhodnocení úspěšnosti aplikace DZ Středočeského kraje v minulém období ve světle statistických údajů. Stěžejní bod výzkumné části tvoří interpretace statistických údajů o počtu přijatých/nepřijatých dětí v předškolním vzdělávání za uplynulých pět let a jejich vztah k Dlouhodobému záměru vzdělávání MŠMT, resp. Středočeského kraje. Závěrečná část práce přináší výsledky šetření, které ilustrují nastolené trendy na případové studii dvou odlišných mateřských škol v okrese Praha-západ: Hostivice...
Didaktické možnosti hypermediálního prostředí ve vzdělání
Fryč, Jindřich ; Leipert, Jiří (oponent)
Cílem rigorózní práce je popsat vývojové trendy technických didaktických prostředků využívaných ve vzdělávání s důrazem na období po roce 1990, posoudit didaktické předpoklady hypermédií, resp. možnosti jejich aplikace ve výchovně vzdělávacím procesu. Práce se cíleně rovněž věnuje posouzení vlivu médií a mediálního prostředí na vzdělávání. Rigorózní práce sleduje vývoj technických didaktických prostředků od nejstaršího období až po informační a komunikační technologie, které představují klíčový didaktický prostředek ve vyučování pro 21. století a jsou potřebnou bází pro využití hypermédií ve vzdělávání. Proto je v práci také věnována pozornost aspektům zavádění informačních a komunikačních technologií do škol stejně jako psychologickým a pedagogickým aspektům vzdělávání v hypermediálním prostředí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Viz též: podobná jména autorů
3 Fryč, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.