Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Integrace sluchově postiženého dítěte
Gábrišová, Monika ; Frývaldská, Markéta (vedoucí práce) ; Krahulcová, Beáta (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice začlenění dětí se sluchovým postižením do běžných základních škol. Toto téma zkoumá jak z teoretické, tak i z praktické stránky. Odborný text je doplněn daty z Českého statistického úřadu. V rámci výzkumu, který se zaměřil na integraci dětí se sluchovým postižením do škol, byli osloveni pedagogové, rodiče a děti. Ukázalo se, že uskutečněná integrace byla úspěšná a pozitivně byla hodnocena všemi zúčastněnými.
Mateřství ženy se sluchovým postižením-těhotenství, porod a péče o dítě
Horváthová, Kateřina ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Frývaldská-Betinská, Markéta (oponent)
Diplomová práce je věnována problematice mateřství ženy se sluchovým postižením. Cílem diplomové práce bylo pojmenovat problémy matek se sluchovým postižením v oblasti mateřství (v opodstatněných případech pracuji s pojmem rodičovství, aby nebyla opomenuta role otců) a popsat způsoby řešení těchto problémů. Diplomová práce se také snaží o zmapování projektů, které jsou matkám se sluchovým postižením nabízeny. První kapitoly se zabývají obecnou problematikou osob se sluchovým postižením, další kapitoly jsou věnovány ústřední tématice diplomové práce - mateřství žen se sluchovým postižením - tedy konkrétním problémům matek se sluchovým postižením a projektům, které se této problematice věnují. Poslední část obsahuje vybrané případové studie matek se sluchovým postižením a také rozhovory s tlumočnicí do znakového jazyka a s dcerou neslyšících rodičů. V přílohách jsou uvedeny kontakty na organizace a sdružení, které se zabývají danou problematikou a jsou v práci zmíněny.
Průběh těhotenství ženy se sluchovým postižením a raná péče o dítě z pohledu komunikačních schopností
Typltová, Petra ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Frývaldská-Betinská, Markéta (oponent)
Tato diplomová práce se snaží poskytnout základní informace týkající se tématu těhotenství ženy se sluchovým postižením. První část práce se zabývá základními informacemi o druzích a typech sluchového postižení. Další část práce se věnuje popisu vhodných forem komunikace mezi lékařem a pacientem se sluchovým postižením a jejich využití. V následujících částech je ústředním tématem období těhotenství, dále průběh porodu a následná péče o novorozence. Ve všech těchto kapitolách se tato diplomová práce snaží poukázat na problémy, které mohou nastat při samotné komunikaci mezi těhotnou ženou a lékaři. Poslední část je věnována vyhodnocení dotazníkového šetření, kterým jsem zjišťovala, zda se u neslyšících maminek vyskytly komunikační problémy právě v období těhotenství, a dále jsem hledala odpovědi na některé otázky týkající se informovanosti maminek.
Modifikace některých psychodiagnostických metod zjišťování školní zralosti použitelné u sluchově postižených dětí
Frývaldská-Betinská, Markéta
Sluchové postižení obsahuje sociální a kulturní hodnoty přesahující fyzickou absenci slyšení. Proto porozumění sluchově postiženým znamená především porozumění charakteru prostředí, ve kterém vyrůstají, mechanismům sluchového postižení a příčinám sluchového postižení. Sluchově postižení nemají snížený intelekt, ale mají jazykové nedostatky či jsou jazykově ochuzeni. Přesto sluchově postižení vykazují vysokou míru nezaměstnanosti a z hlediska sociální struktury mají nízký socioekonomický status. Navzdory mnoha cílům a aspiracím rodičů, pedagogů a dalších odborníků tito lidé zůstávají mnohdy handicapovanými (tím není myšleno sluchové postižení) po celý život ve srovnání s jejich slyšícími protějšky. Oblast výuky sluchově postižených dětí zaznamenala od svých počátků obrovské změny. V posledních dekádách se vzdělávání sluchově postižených dětí dramaticky měnilo, prošlo řadou proudů a názorů. Od 90. let 20. stol. začínají být uváděny do škol bilingvální programy (předávání všech informací ve dvou jazykových kódech, ve znakovém jazyku a mluveném jazyku). Tento přístup zvyšuje šance dětí na integraci do běžných škol pro slyšící děti a narůstá i počet sluchově postižených dětí, která jsou v běžných školských zařízeních integrována. Šance na zvýšení jejich socio-ekonomického statusu se zvyšují. Rodiče těchto dětí...
Průběh těhotenství ženy se sluchovým postižením a raná péče o dítě z pohledu komunikačních schopností
Typltová, Petra ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Frývaldská-Betinská, Markéta (oponent)
Tato diplomová práce se snaží poskytnout základní informace týkající se tématu těhotenství ženy se sluchovým postižením. První část práce se zabývá základními informacemi o druzích a typech sluchového postižení. Další část práce se věnuje popisu vhodných forem komunikace mezi lékařem a pacientem se sluchovým postižením a jejich využití. V následujících částech je ústředním tématem období těhotenství, dále průběh porodu a následná péče o novorozence. Ve všech těchto kapitolách se tato diplomová práce snaží poukázat na problémy, které mohou nastat při samotné komunikaci mezi těhotnou ženou a lékaři. Poslední část je věnována vyhodnocení dotazníkového šetření, kterým jsem zjišťovala, zda se u neslyšících maminek vyskytly komunikační problémy právě v období těhotenství, a dále jsem hledala odpovědi na některé otázky týkající se informovanosti maminek.
Mateřství ženy se sluchovým postižením-těhotenství, porod a péče o dítě
Horváthová, Kateřina ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Frývaldská-Betinská, Markéta (oponent)
Diplomová práce je věnována problematice mateřství ženy se sluchovým postižením. Cílem diplomové práce bylo pojmenovat problémy matek se sluchovým postižením v oblasti mateřství (v opodstatněných případech pracuji s pojmem rodičovství, aby nebyla opomenuta role otců) a popsat způsoby řešení těchto problémů. Diplomová práce se také snaží o zmapování projektů, které jsou matkám se sluchovým postižením nabízeny. První kapitoly se zabývají obecnou problematikou osob se sluchovým postižením, další kapitoly jsou věnovány ústřední tématice diplomové práce - mateřství žen se sluchovým postižením - tedy konkrétním problémům matek se sluchovým postižením a projektům, které se této problematice věnují. Poslední část obsahuje vybrané případové studie matek se sluchovým postižením a také rozhovory s tlumočnicí do znakového jazyka a s dcerou neslyšících rodičů. V přílohách jsou uvedeny kontakty na organizace a sdružení, které se zabývají danou problematikou a jsou v práci zmíněny.
Modifikace některých psychodiagnostických metod zjišťování školní zralosti použitelné u sluchově postižených dětí
Frývaldská-Betinská, Markéta
Sluchové postižení obsahuje sociální a kulturní hodnoty přesahující fyzickou absenci slyšení. Proto porozumění sluchově postiženým znamená především porozumění charakteru prostředí, ve kterém vyrůstají, mechanismům sluchového postižení a příčinám sluchového postižení. Sluchově postižení nemají snížený intelekt, ale mají jazykové nedostatky či jsou jazykově ochuzeni. Přesto sluchově postižení vykazují vysokou míru nezaměstnanosti a z hlediska sociální struktury mají nízký socioekonomický status. Navzdory mnoha cílům a aspiracím rodičů, pedagogů a dalších odborníků tito lidé zůstávají mnohdy handicapovanými (tím není myšleno sluchové postižení) po celý život ve srovnání s jejich slyšícími protějšky. Oblast výuky sluchově postižených dětí zaznamenala od svých počátků obrovské změny. V posledních dekádách se vzdělávání sluchově postižených dětí dramaticky měnilo, prošlo řadou proudů a názorů. Od 90. let 20. stol. začínají být uváděny do škol bilingvální programy (předávání všech informací ve dvou jazykových kódech, ve znakovém jazyku a mluveném jazyku). Tento přístup zvyšuje šance dětí na integraci do běžných škol pro slyšící děti a narůstá i počet sluchově postižených dětí, která jsou v běžných školských zařízeních integrována. Šance na zvýšení jejich socio-ekonomického statusu se zvyšují. Rodiče těchto dětí...
Modifikace některých psychodiagnostických metod zjišťování školní zralosti použitelné u sluchově postižených dětí
Frývaldská-Betinská, Markéta ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Jesenský, Ján (oponent) ; Souralová, Eva (oponent)
Sluchové postižení obsahuje sociální a kulturní hodnoty přesahující fyzickou absenci slyšení. Proto porozumění sluchově postiženým znamená především porozumění charakteru prostředí, ve kterém vyrůstají, mechanismům sluchového postižení a příčinám sluchového postižení. Sluchově postižení nemají snížený intelekt, ale mají jazykové nedostatky či jsou jazykově ochuzeni. Přesto sluchově postižení vykazují vysokou míru nezaměstnanosti a z hlediska sociální struktury mají nízký socioekonomický status. Navzdory mnoha cílům a aspiracím rodičů, pedagogů a dalších odborníků tito lidé zůstávají mnohdy handicapovanými (tím není myšleno sluchové postižení) po celý život ve srovnání s jejich slyšícími protějšky. Oblast výuky sluchově postižených dětí zaznamenala od svých počátků obrovské změny. V posledních dekádách se vzdělávání sluchově postižených dětí dramaticky měnilo, prošlo řadou proudů a názorů. Od 90. let 20. stol. začínají být uváděny do škol bilingvální programy (předávání všech informací ve dvou jazykových kódech, ve znakovém jazyku a mluveném jazyku). Tento přístup zvyšuje šance dětí na integraci do běžných škol pro slyšící děti a narůstá i počet sluchově postižených dětí, která jsou v běžných školských zařízeních integrována. Šance na zvýšení jejich socio-ekonomického statusu se zvyšují. Rodiče těchto dětí...
Integrace sluchově postiženého dítěte
Gábrišová, Monika ; Frývaldská, Markéta (vedoucí práce) ; Krahulcová, Beáta (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice začlenění dětí se sluchovým postižením do běžných základních škol. Toto téma zkoumá jak z teoretické, tak i z praktické stránky. Odborný text je doplněn daty z Českého statistického úřadu. V rámci výzkumu, který se zaměřil na integraci dětí se sluchovým postižením do škol, byli osloveni pedagogové, rodiče a děti. Ukázalo se, že uskutečněná integrace byla úspěšná a pozitivně byla hodnocena všemi zúčastněnými.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.