Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jazykový posun u českého společenství na Daruvarsku
Flídrová, Eva ; Chromý, Jan (vedoucí práce) ; Dittmann, Robert (oponent)
Práce se zabývá jazykovou situaci českého společenství žijícího v oblasti Daruvarska v Chorvatské republice a přibližuje současný jazykový stav komunity etnických Čechů se zaměřením na jazykový posun jako sociolingvistický fenomén. První část práce představuje základní sociolingvistické termíny a principy vycházející z výzkumů bilingvních společenství. V rámci faktorů ovlivňujících etnolingvistickou vitalitu je představena česká menšina v Chorvatsku, od osídlení území až po organizaci současného života české menšiny a institucionální výuku češtiny jako menšinového jazyka. Druhá část práce se věnuje analýze dat z dotazníků sesbíraných v průběhu pobytu v oblasti. Dotazník zkoumá kromě demografických údajů užívání českého jazyka v komunikaci s ostatními členy společenství. Otázky v druhé části dotazníku slouží k posouzení bilingvní dominance. Na základě formulovaných hypotéz je zjišťován postoj k českému jazyku a jazyková volba napříč třemi generacemi mluvčích. Cílem výzkumu je podat průběžnou zprávu o průběhu jazykového posunu v oblasti Daruvarska a zaznamenat současný stav jazyka české menšiny. Klíčová slova Jazykový posun, jazykový kontakt, sociolingvistika, přepínání jazykových kódů, menšinový jazyk, bilingvismus, bilingvní dominance, Češi, Chorvatsko
Obraz otce v současné reklamě a jeho reflexe muži
Flídrová, Eva ; Saicová Římalová, Lucie (vedoucí práce) ; Chromý, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá obrazem otce v současné reklamě a jeho percepcí muži. V teoretické části jsou vysvětlovány základní pojmy ze studia médií, lingvistiky, kognitivní lingvistiky a sociologie. Praktická část se zabývá metodikou výzkumu, formulaci hypotézy a analytických otázek. Závěr práce patří popisu pěti vybraných reklam na nápoje a potraviny, které se objevily na českých obrazovkách v letech 2016 a 2017. Použití metody nestrukturovaného rozhovoru ukázalo, že vybraní muži se neztotožňují s rolí otce vyobrazenou v reklamě. Klíčová slova: reklama, média, gender, jazykový obraz světa, jazykový obraz otce
Fiskální politika a její vliv na vývoj ekonomiky
Flídrová, Eva ; Brčák, Josef (vedoucí práce) ; Miroslava, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem fiskální politiky a jejím vlivem na vývoj ekonomiky. První část práce obsahuje teoretická východiska vztahující se k uvedenému tématu, druhou část práce tvoří analýza. V rámci teorie jsou v první řadě objasněny makroekonomické ukazatele výkonnosti ekonomiky, jejichž pomocí bude následně vývoj zaznamenáván. Dále je v této části práce rozebrán princip hospodářské politiky státu jako takové. Prostor je rovněž věnován tématu hospodářského cyklu, jeho fázím a příčinám. V další části jsou rozebrány pojmy týkající se přímo provádění rozpočtové politiky, její typy, nástroje a problémy související s jejím vykonáváním. Rovněž jsou zde nastíněny principy tvorby státního rozpočtu a problematika týkající se veřejného zadlužení a řízení státního dluhu. V rámci analytické části práce je v první řadě sledován vývoj hrubého domácího produktu, míry nezaměstnanosti a míry inflace v rámci zkoumaného období. Následující část je věnována rozboru státního rozpočtu a veřejného dluhu ČR, zejména v souvislosti s vývojem rozpočtového salda a struktury výdajové a příjmové stránky rozpočtu. Analyzované téma je dáváno do souvztažnosti s uskutečněnými fiskálními opatřeními. S ohledem na rozšíření pohledu na danou problematiku je provedena komparace tuzemského vývoje s vývojem v sousedních státech a průměrem EU. Závěrem je provedena syntéza zjištěných výsledků.

Viz též: podobná jména autorů
5 Flídrová, Eliška
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.