Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Klima školy v kontextu žáků s odlišným mateřským jazykem
Exnerová, Martina ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje klimatu školy v kontextu žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ) a procesu začleňování žáků s OMJ do školy. Praktická část zkoumá konkrétní pražskou základní školu, kterou navštěvuje velké množství žáků s odlišným mateřským jazykem a škola se z tohoto důvodu dlouhodobě věnuje začleňování a vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem. Cílem práce je popsat proces začleňování a sledovat podporu při vzdělávání a adaptaci žáků s odlišným mateřským jazykem. Cílem práce je také zjistit, jaká pomoc je pro tyto žáky přínosná, a jaký je pohled pedagogů, rodičů a žáků konkrétní školy na přítomnost žáků s odlišným mateřským jazykem ve škole. V empirické části práce jsou použity metody kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Metodou rozhovoru byl výzkum prováděn s koordinátorkou žáků s OMJ a vybranými žáky s odlišným mateřským jazykem. Dotazníkové šetření bylo realizováno mezi pedagogy, žáky a rodiči dané školy. Pro rodiče byl dotazník distribuován v českém, čínském a vietnamském jazyce. Na základě výsledků výzkumu byly doporučeny konkrétní návrhy pro danou školu, tzn. jak vhodně podporovat žáky s OMJ při jejich adaptaci a dále návrh plánu jedné třídnické hodiny, která se zaměřuje na zlepšení klimatu školy a vzájemný respekt v kontextu velkého počtu cizinců ve škole. KLÍČOVÁ...

Viz též: podobná jména autorů
2 Exnerová, Marie
2 Exnerová, Markéta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.