Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Antropologie umění. Etnoestetická studie s důrazem na preliterární a mimoevropské kultury
Rychlík, Martin ; Soukup, Václav (vedoucí práce) ; Jiroušková, Jana (oponent) ; Ebelová, Kateřina (oponent)
Pojem tzv. primitivního umění býval užíván k označení kmenového "umění" lidí žijících v Africe, Americe, Asii, Austrálii a Oceánii, kteří byli v hledáčku etnologie a antropologie. Jako takový se vztahuje k oblasti umění, které se často (a nevhodně) nazývalo nejen primitivním, ale i kmenovým, tradičním, původním, nativním nebo náležejícím přírodním národům. Tato práce nabízí obecný úvod k některým antropologickým pohledům na umění a ukazuje řadu přístupů k nejistému konceptu umění, jak je definován v naší kultuře. Ve třech kazuistikách si všímá hraničních témat, která lze nahlížet etnoestetickým pohledem (pravěkého skalního umění, afrických účesů a také tradičního tetování těla v Polynésii).
Magie masek
Dvořáková, Kateřina ; Fulková, Marie (oponent) ; Ebelová, Kateřina (vedoucí práce)
Dvořáková, K. Magie masek. /Diplomová práce/ Praha 2008. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy 114 s. Tato práce pojednává o psychologické podstatě vzniku a používáni masek. Pokouši se ozřejmit lidské pohnutky vedouc! k používáni masek. Popisuje funkce masek a jejich vliv na lidskou psychiku a chováni. Reflektuje mýty, rituály a kulturní fenomény současnosti i minulosti. Důraz klade na současné oblasti výskytu masek a jejich přinos pro výtvarnou edukaci.
Loutka jako výtvarný artefakt v kontextu dobra a zla
Přibylová, Barbora ; Ebelová, Kateřina (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Svoji DP jsem rozdělila na tři části: teoretickou, didaktickou a autorskou. V teoretické části hledám metaforické pojetí loutky a možnosti jejího oživení. Dále se zabývám fenoménem dobra a zla z různých hledisek, tato ústřední problematika se objevuje i v didaktické a autorské části. V didaktické částí zpracovávám téma "Loutka dobro a zlo" prostřednictvím dramatických postav a autorských textů, které byly později zdramatizovány. Projekt jsem realizovala s žáky šesté třídy z Mezinárodní školy v Praze - Nebušicích. V autorské části DP vyjadřuji fenomén dobra a zla líčením svého obličeje, mimikou a gesty, dále tvorbou masek a dramatické postavy - loutky. Výtvarně dramatický proces dokumentuji textem i fotografiemi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.