|
Sémióza sebeprezentace sportovních klubů AC Sparta Praha a HC Sparta Praha v sezoně 2013/2014
Drobná, Šárka ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce se zabývá sémiotikou mediálních kampaní sportovních klubů AC Sparta Praha a HC Sparta Praha v sezoně 2013/2014. Tato sezona byla pro oba kluby výroční, AC Sparta v ní oslavila 120 let své existence a HC Sparta 110 let. Z toho důvodu byly mediální kampaně obou klubů poměrně intenzivní, obě se také obracely do minulosti. Práce zkoumá významy zakódované do mediálních kampaní, pokouší se zjistit, jaké verbální a neverbální znaky jsou příznačné pro pojem "Sparta" na české sportovní scéně, a také zda kluby vycházejí v kampaních ze stejného sémiotického základu, který je daný jejich stejným názvem a klubovými barvami. Práce se snaží definovat novodobý "mýtus Sparty". Teoretická část přibližuje současné postavení sportu ve společnosti, výzkumná část zkoumá mediální kampaně obou klubů ze sémiotického hlediska.
|
|
Sémióza sebeprezentace sportovních klubů AC Sparta Praha a HC Sparta Praha v sezoně 2013/2014
Drobná, Šárka ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce se zabývá sémiotikou mediálních kampaní sportovních klubů AC Sparta Praha a HC Sparta Praha v sezoně 2013/2014. Tato sezona byla pro oba kluby výroční, AC Sparta v ní oslavila 120 let své existence a HC Sparta 110 let. Z toho důvodu byly mediální kampaně obou klubů poměrně intenzivní, obě se také obracely do minulosti. Práce zkoumá významy zakódované do mediálních kampaní, pokouší se zjistit, jaké verbální a neverbální znaky jsou příznačné pro pojem "Sparta" na české sportovní scéně, a také zda kluby vycházejí v kampaních ze stejného sémiotického základu, který je daný jejich stejným názvem a klubovými barvami. Práce se snaží definovat novodobý "mýtus Sparty". Teoretická část přibližuje současné postavení sportu ve společnosti, výzkumná část zkoumá mediální kampaně obou klubů ze sémiotického hlediska.
|
|
Specifika rozhlasového vysílání pro posluchače ve věkové kategorii 30 až 50 let.
Drobná, Šárka ; Maršík, Josef (vedoucí práce) ; Moravec, Václav (oponent)
Bakalářská práce pojednává o rozhlasovém vysílání v České republice, které je zaměřeno na skupinu posluchačů ve věku od 30 do 50 let. Zabývá se zejména veřejnoprávními a soukromými stanicemi s celostátním pokrytím. Dále zjišťuje, jaké formáty stanic a pořadů ve vysílání pro cílovou skupinu dominují a co od vysílání očekávají sami posluchači cílové skupiny. Práce je rozdělena do kapitol a podkapitol. První kapitola je zaměřena na vývoj veřejnoprávního a soukromého rozhlasového vysílání po roce 1989. Je zde popsán proces demonopolizace Československého rozhlasu a vzniku konkurenčního prostředí privátních stanic, dále zánik Československého rozhlasu a vznik Českého rozhlasu, který nyní funguje jako veřejnoprávní instituce. Druhá kapitola se věnuje počátkům prvních soukromých rozhlasových stanic s celostátním významem. Třetí kapitola popisuje formáty, které se v rozhlasovém vysílání vyskytují v současné době, a to jak formáty rozhlasových stanic, tak formáty pořadů. Ve čtvrté kapitole je stručně charakterizován program tří nejoblíbenějších stanic cílové skupiny. V poslední kapitole práce je shrnutí výzkumné části. Pomocí dotazníkového šetření bylo zjištěno, jaké jsou ve vysílání rozhlasových stanic poslechové preference lidí v produktivním věku, kterým stanicím dávají přednost a jakou náplň vysílání...
|