Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Technologie výroby plastového tělesa clony
Dluhoš, Jan ; Kebrle, Ondřej (oponent) ; Kandus, Bohumil (vedoucí práce)
V diplomové práci je řešena problematika výroby plastového tělesa clony metodou vstřikování plastů. Práce obsahuje návrh vstřikovací formy pro zadaný dílec. Nejprve byl zvolen vhodný materiál výlisku, dále byly provedeny nezbytné výpočty vstřikovací formy. Na základě těchto výpočtů byla zkonstruována čtyřnásobná vstřikovací forma s vyhřívanou vtokovou tryskou a výsuvnými jádry. Pří návrhu vstřikovací formy byly voleny stavebnicové komponenty. Další část diplomové práce obsahuje volbu vstřikovacího stroje pro danou formu. V závěru je technicko-ekonomické zhodnocení obsahující odhad ceny vstřikovací formy a odhad ceny jednoho výlisku.
Vliv lidského činitele na nehodovost malých letadel
Dluhoš, Jakub ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
DLUHOŠ, J. Vliv lidského činitele na nehodovost malých letadel. Brno: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta strojního inženýrství, 2013. 90 s. Vedoucí diplomové práce Ing. Jiří Chlebek, Ph.D. Diplomová práce pojednává o bezpečnosti civilního letectví, ve kterém je dle statistik FAA v 80% jako hlavním viníkem vzniku letecké nehody či incidentu označen lidský činitel, lidský faktor, lidská chyba či pouze chyba pilota. Hlavním cílem této diplomové práce je tedy vyhodnocení a posouzení příčin vzniku leteckých nehod letounů všeobecného letectví v civilním leteckém provozu ČR. V praktické části diplomové práce byly analyzovány letecké nehody letounů s maximální vzletovou hmotností do 2250 kg a sportovních létajících zařízení vzniklých na území ČR od roku 2006 do konce roku 2012. V závěru práce jsou vyhodnoceny hlavní příčiny vzniku leteckých nehod a také byly navrženy další možná opatření vedoucí ke snížení nehodovosti způsobené vlivem lidského činitele.
Výroba součásti "Ustavovací základna"
Dluhoš, Jan ; Henzl, David (oponent) ; Žák, Ladislav (vedoucí práce)
Bakalářská práce zpracovaná, na základě bakalářského studia programuB3S-P Strojírenství, oboru B-STG Strojírenská technologie, se zabývá výrobou výlisku pro přepravu kopírovacích zařízení do zámoří. Výlisek slouží pro ustavení zařízení v dřevěné bedně a je umístěn na silentblocích, aby nedošlo k poškození kopírovacího zařízení. Bakalářská práce obsahuje literární studii dané problematiky, návrh střižného nástroje a ohýbacího nástroje s ekonomickým zhodnocením.
APPLICATION OF ELECTRON CHANNELING CONTRAST IMAGING IN STUDY OF POLYCRYSTALLINE MATERIALS AND VISUALIZATION OF CRYSTAL LATTICE DEFECTS
Dluhoš, J. ; Sedláček, L. ; Man, Jiří
The application of electron channeling contrast imaging (ECCI) technique to the study of polycrystalline austenitic steel is presented. \n\nSpecifics of the ECCI technique for near surface defects observation are explained. Practical examples of the use of ECCI for study of dislocation structure of fatigue test samples are shown. \n\nUsage of a 'rocking beam' technique for electron channeling pattern (ECP) and selected area channeling pattern (SACP) acquisition on polycrystalline material is described.
IN-SITU HIGH TEMPERATURE LOW CYCLE FATIGUE STUDY OF SURFACE TOPOGRAPHY EVOLUTION IN NICKEL SUPERALLOY
Petrenec, M. ; Polák, Jaroslav ; Šamořil, T. ; Dluhoš, J. ; Obrtlík, Karel
In-situ Low Cycle Fatigue test (LCF) at temperature 635 degrees C have been performed in Scanning Electron Microscope (SEM) equipped with Electron Backscatter Diffraction analysis (EBSD) on a small dog-bone-shaped specimen of cast Inconel 713LC superalloy. The aim of the work was to study early stage fatigue damage at high temperature by the observations of the characteristic surface relief evolution and crystallographic characterization changes by EBSD. The detail of slip bands shape was checked by FIB and AFM microscopes. The LCF test was conducted on GATAN stage with pre tilted position and constant stress amplitude of total cycle number of 20. The relief produced in the first cycle determines the other locations of the localized cyclic slip to the primary slip planes (111). The relief was modified in the next cycles but without forming additionally new slip traces in the primary system. Based on EBSD analysis before and after LCF, the orientation of two grains was changed which caused activation of second slip system. The damage mechanism evolution is closely connected with the cyclic strain localization to the persistent slip bands where the fatigue cracks were initiated.
Vliv lidského činitele na nehodovost malých letadel
Dluhoš, Jakub ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
DLUHOŠ, J. Vliv lidského činitele na nehodovost malých letadel. Brno: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta strojního inženýrství, 2013. 90 s. Vedoucí diplomové práce Ing. Jiří Chlebek, Ph.D. Diplomová práce pojednává o bezpečnosti civilního letectví, ve kterém je dle statistik FAA v 80% jako hlavním viníkem vzniku letecké nehody či incidentu označen lidský činitel, lidský faktor, lidská chyba či pouze chyba pilota. Hlavním cílem této diplomové práce je tedy vyhodnocení a posouzení příčin vzniku leteckých nehod letounů všeobecného letectví v civilním leteckém provozu ČR. V praktické části diplomové práce byly analyzovány letecké nehody letounů s maximální vzletovou hmotností do 2250 kg a sportovních létajících zařízení vzniklých na území ČR od roku 2006 do konce roku 2012. V závěru práce jsou vyhodnoceny hlavní příčiny vzniku leteckých nehod a také byly navrženy další možná opatření vedoucí ke snížení nehodovosti způsobené vlivem lidského činitele.
Technologie výroby plastového tělesa clony
Dluhoš, Jan ; Kebrle, Ondřej (oponent) ; Kandus, Bohumil (vedoucí práce)
V diplomové práci je řešena problematika výroby plastového tělesa clony metodou vstřikování plastů. Práce obsahuje návrh vstřikovací formy pro zadaný dílec. Nejprve byl zvolen vhodný materiál výlisku, dále byly provedeny nezbytné výpočty vstřikovací formy. Na základě těchto výpočtů byla zkonstruována čtyřnásobná vstřikovací forma s vyhřívanou vtokovou tryskou a výsuvnými jádry. Pří návrhu vstřikovací formy byly voleny stavebnicové komponenty. Další část diplomové práce obsahuje volbu vstřikovacího stroje pro danou formu. V závěru je technicko-ekonomické zhodnocení obsahující odhad ceny vstřikovací formy a odhad ceny jednoho výlisku.
Výroba součásti "Ustavovací základna"
Dluhoš, Jan ; Henzl, David (oponent) ; Žák, Ladislav (vedoucí práce)
Bakalářská práce zpracovaná, na základě bakalářského studia programuB3S-P Strojírenství, oboru B-STG Strojírenská technologie, se zabývá výrobou výlisku pro přepravu kopírovacích zařízení do zámoří. Výlisek slouží pro ustavení zařízení v dřevěné bedně a je umístěn na silentblocích, aby nedošlo k poškození kopírovacího zařízení. Bakalářská práce obsahuje literární studii dané problematiky, návrh střižného nástroje a ohýbacího nástroje s ekonomickým zhodnocením.
IN-SITU HIGH TEMPERATURE LOW CYCLE FATIGUE STUDY
Petrenec, M. ; Polák, Jaroslav ; Šamořil, T. ; Dluhoš, J. ; Obrtlík, Karel
In-situ Low Cycle Fatigue test (LCF) at temperature 635 °C have been performed in Scanning Electron Microscope (SEM) equipped with Electron Backscatter Diffraction analysis (EBSD) on a small dog-bone-shaped specimen of cast Inconel 713LC superalloy. The aim of the work was to study early stage fatigue damage at high temperature by the observations of the characteristic surface relief evolution and crystallographic characterization changes by EBSD. The detail of slip bands shape was checked by FIB and AFM microscopes. The LCF test was conducted on GATAN stage with pre tilted position and constant stress amplitude of total cycle number of 20. The relief produced in the first cycle determines the other locations of the localized cyclic slip to the primary slip planes (111). The relief was modified in the next cycles but without forming additionally new slip traces in the primary system. Based on EBSD analysis before and after LCF, the orientation of two grains was changed which caused activation of second slip system. The damage mechanism evolution is closely connected with the cyclic strain localization to the persistent slip bands where the fatigue cracks were initiated.

Viz též: podobná jména autorů
2 Dluhoš, Jakub
4 Dluhoš, Jan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.