Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Self-efficacy u začínajících vyučujících
Vozková, Anna ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Štech, Stanislav (oponent) ; Denglerová, Denisa (oponent)
Disertační práce se věnuje začínajícím vyučujícím, jejich postoji k inkluzi ve vzdělávání a vlivu učitelské self-efficacy. Teoretická část je rozdělena na pět hlavních částí, které se věnují učitelské práci a profesní identitě, především ve smyslu jejího vývoje na začátku profesní dráhy a učitelské self-efficacy a možnostem jejího rozvoje. Poslední dvě kapitoly se zaměřují na koncept inkluze, který je ukotven v rámci českého vzdělávacího systému a jsou shrnuty aktuální výzkumné poznatky o postoji vyučujících k inkluzi. V praktické části je představen výzkum, jehož cílem bylo zjistit, jak vnímají vyučující inkluzi na začátku své profesní dráhy, jak se na ní cítí připraveni a jaké s ní zatím mají zkušenosti. Dále se výzkum zaměřil na možné oblasti, které mohou s postojem k inkluzi souviset nebo ho ovlivňovat, jako je učitelská self-efficacy, sociální prostředí a vnímaná podpora. Design výzkumu byl smíšený a probíhal ve třech fázích, kvůli vysokému snížení počtu respondentů byla však použita pouze data z prvních dvou fází. V práci byly využity tři typy dotazníků a polostrukturovaný rozhovor. Data byla zpracována statisticky a pomocí tematické analýzy. Ve výsledcích výzkumu jsou uvedena důležitá témata a následně navržen nový model vztahu mezi učitelskou self-efficacy a postojem k inkluzi, který je...
Nové metody v diagnostice osobnosti aneb IRT a její přínos k testování osobnosti
Denglerová, Denisa
Tento příspěvek má za cíl informovat o teorii odpovědi na položku (Item Response Theory, dále IRT) a ukázat její výhody se zaměřením na testování osobnosti. IRT je alternativní přístup ke konstrukci (nejen) psychologických testů a k interpretaci jejich výsledků. První část představuje IRT a tři nejznámější modely (Raschův, Birnbaumův a tříparametrový). Další část porovnává IRT s klasickou testovou teorií a upozorňuje na výhody IRT, k nimž patří zejména velká efektivita a přesnost testování. Poslední část je zaměřená na počítačové adaptivní testování, pro něž je IRT základním stavebním kamenem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.