| |
|
Srovnání vitality krytokořenného a prostokořenného sadebního materiálu v měnících se klimatických podmínkách prostředí
Charvát, Zdeněk
Cílem práce je srovnání vitality krytokořenného a prostokořenného sadebního materiálu v měnících se klimatických podmínkách prostředí. Za tímto účelem byly založeny 4 výzkumné plochy na stanovištích souboru lesních typů 6S, 6K, 7S a 7K. Na každé z výzkumných ploch byly rovnoměrně vysázeny dřeviny: smrk ztepilý (Picea abies (L.) Karsten), buk lesní (Fagus sylvatica L.) a douglaska tisolistá (Pseudotsuga menziesii (Mirb.) Franco) v počtu 200 sazenic krytokořenné varianty a 200 sazenic prostokořenné varianty od každé z výše jmenovaných dřevin. Následně, po ukončení vegetační doby, proběhlo měření na 100 jedincích z každé varianty. Při měření se porovnávaly následující parametry a znaky: výška nadzemní části, délka terminálního přírůstu, délka bočního přírůstu, tloušťka kořenového krčku, přímost kmínku, odklon od svislé osy kmínku, šířka koruny, tvar koruny, délka, šířka a zbarvení asimilačního aparátu, výskyt vícečetnosti kmínku, druh poškození. Ve výsledcích bylo zjištěno, že prostokořenný sadební materiál disponuje větší vitalitou než sadební materiál krytokořenný, a to na všech zkoumaných stanovištích souborů lesních typů. Nejmenší rozdíly byly zjištěny u smrkových variant a největší rozdíly byly zjištěny u variant douglasek.
|
| |
|
Marketingové využití Facebooku
Charvát, Zdeněk ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Kalina, Jaroslav (oponent)
Hlavním cílem této práce je zodpovědět otázku, zda je sociální síť Facebook plnohodnotným marketingovým nástrojem. Za tímto účelem popisuje všechny zásadní funkce Facebooku, využitelné v marketingu ziskového i neziskového sektoru, a konkurenční prostředí na trhu sociálních sítí, co by marketingových nástrojů, včetně jeho konkurenčních výhod a slabin. V závěrečné části práce na praktických ukázkách z reálných kampaní poukazuje na situace, ve kterých lze Facebook úspěšně využít k marketingu a jaké existují nástroje pro následné zhodnocení výsledků.
|