Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Psychologické aspekty soucitu
Bouberlová, Sabina ; Šípek, Jiří (vedoucí práce) ; Loneková, Katarína (oponent)
Cílem této práce je představit fenomén soucitu z psychologického hlediska. V teoretické části diplomové práce jsou prezentovány dosavadní snahy o vymezení a definování soucitu z psychologického hlediska. Dále je zde vyhrazen prostor pro popis soucitu z hlediska evoluční psychologie, sociální psychologie a neurověd. Z důvodu teoretického předpokladu o vzájemné provázanosti mezi vztahem jedince k vlastní osobě a k druhým lidem je dále v práci popsán psychologický konstrukt soucit k sobě. Empirická část diplomové práce je věnována překladu nové sebeposuzovací škály soucitu z USA zvané Multidimenzionální škála soucitu, ověření jejích psychometrických charakteristik konvergentní a diskriminační validity. Pro ověření validity dotazníku je použita Torontská škála alexithymie (TAS-20), Index interpersonální reaktivity (IRI), dimenze Soucitné reagování na vlastní prožitky ze škály sebesoucitu (SCS-26-CZ) a dimenze Nehodnocení intrapsychických prožitků z Dotazníku pěti aspektů všímavosti (DPAV). Z položkové analýzy dotazníku byly nalezeny položky s nízkou obtížností. Dotazník vykazoval dobrou reliabilitu. Z výsledků faktorové analýzy se připouští čtyřfaktorový model, některé položky ale sytí více faktorů současně. Byla nalezena statisticky významná středně silná pozitivní korelace mezi MCS-CZ a IRI,...
Vývoj pohlavní identity v předškolním věku
Bouberlová, Sabina ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Šírová, Eva (oponent)
Tématem bakalářské práce je vývoj pohlavní identity v předškolním věku. Teoretická část se věnuje významu rodiny, vrstevnické skupiny a předškolní instituce ve vztahu k vývoji pohlavní identity dítěte. V práci se zohledňuje význam mateřské i otcovské role a sourozenecké konstelace v kontextu vývoje pohlavní identity. Zohledňuje se také význam mateřské školy, kde popisujeme vrstevnickou skupinu a učitele. Teoretická část se dále věnuje neúplné rodině s ohledem na riziko ve vývoji pohlavní identity dítěte. Návrhem výzkumného projektu je kvaziexperiment s chlapci v předškolním věku. Svým obsahem navazuje na závěry teoretické části práce v oblasti sourozeneckých a vrstevnických vztahů. Klíčová slova: Pohlavní identita, předškolní věk, vývoj pohlavní identity

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.