Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sebepoškozování v adolescenci
Blažková, Šárka ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Oudová, Drahomíra (oponent)
Diplomová práce "Sebepoškozování v adolescenci" se zabývá problematikou sebepoškozování u adolescentů především s ohledem na Českou republiku. Přináší základní teoretické vymezení sebepoškozování, které je podkladem pro následující praktické části. Přepsané a zpracované rozhovory přináší dva různé pohledy na sebepoškozování adolescentů. Jedná se o rozhovory se sebepoškozující se adolescentní dívkou a psychiatrem, který se se sebepoškozováním setkává ve své praxi. Zpracované šetření, které je předmětem třetí části, bylo provedeno dotazníkem mezi studenty středního stupně vzdělávání v Karlových Varech. Jeho primárním cílem bylo alespoň orientačně zjistit výskyt sebepoškozování mezi adolescenty v Karlových Varech a jeho rozložení mezi pohlaví.
Výuka a učení se cizím jazykům jako prostředek interkulturního vzdělávání dospělých
Blažková Sršňová, Šárka ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent) ; Jakoubek, Marek (oponent)
Předložená disertační práce se zabývá otázkami interkulturního vzdělávání v souvislosti s výukou a učením se cizím jazykům u dospělých. Jazyk a kultura jsou z hlediska jejich osvojení neoddělitelné, kultura je reprezentována jazykem a jazyk mimo kulturu neexistuje. Současné cizojazyčné vyučování-učení upřednostňuje integrativní zprostředkovávání kultury a jazyka, kdy kultura, resp. (inter)kulturní dimenze, se stává stabilním obsahem cizojazyčné edukace a základem rozvoje a formování osobnosti jedince. Ústředním tématem práce je vztah vyučování-učení se cizím jazykům a interkulturního vzdělávání-učení u dospělých. Cílem disertační práce je vysledovat, jakými prostředky disponuje současná cizojazyčná edukace pro uplatňování kulturologického paradimatu. Interkulturní dimenze je implicitně přítomna ve všech složkách procesu řízeného cizojazyčného vyučování-učení. Další část práce odhaluje problematizující či sporné otázky týkající se podstaty interkulturního učení, konkrétně pak ve vztahu k výuce a učení se cizím jazykům. Práce se mimo jiné v ucelené podobě zabývá jazykovým vzděláváním dospělých v České republice.
Výuka a učení se cizím jazykům jako prostředek interkulturního vzdělávání dospělých
Blažková Sršňová, Šárka ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent) ; Jakoubek, Marek (oponent)
Předložená disertační práce se zabývá otázkami interkulturního vzdělávání v souvislosti s výukou a učením se cizím jazykům u dospělých. Jazyk a kultura jsou z hlediska jejich osvojení neoddělitelné, kultura je reprezentována jazykem a jazyk mimo kulturu neexistuje. Současné cizojazyčné vyučování-učení upřednostňuje integrativní zprostředkovávání kultury a jazyka, kdy kultura, resp. (inter)kulturní dimenze, se stává stabilním obsahem cizojazyčné edukace a základem rozvoje a formování osobnosti jedince. Ústředním tématem práce je vztah vyučování-učení se cizím jazykům a interkulturního vzdělávání-učení u dospělých. Cílem disertační práce je vysledovat, jakými prostředky disponuje současná cizojazyčná edukace pro uplatňování kulturologického paradimatu. Interkulturní dimenze je implicitně přítomna ve všech složkách procesu řízeného cizojazyčného vyučování-učení. Další část práce odhaluje problematizující či sporné otázky týkající se podstaty interkulturního učení, konkrétně pak ve vztahu k výuce a učení se cizím jazykům. Práce se mimo jiné v ucelené podobě zabývá jazykovým vzděláváním dospělých v České republice.
Management osteoporózy na úrovni primární péče v ČR
Blažková, Šárka ; Vlček, Jiří (vedoucí práce) ; Šmahelová, Alena (oponent) ; Živný, Pavel (oponent)
Univerzita Karlova v Praze, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra Sociální a klinická farmacie Kandidát Šárka Blažková Školitel Jiří Vlček Název disertační práce Management osteoporózy na úrovni primární péče v ČR Úvod: osteoporóza (OP) je systémové onemocnění skeletu charakterizované sníženým množstvím kostní hmoty a zhoršením mikroarchitektury kostní tkáně, s výsledným zvýšením lomivosti a rizika vzniku zlomeniny. OP a její důsledky jsou významným zdravotním, sociálním a ekonomickým problémem, který narůstá se stárnutím obyvatelstva. Většina pacientů není v současné době řádně diagnostikována a léčena. Primární péče, představovaná v ČR praktickými lékaři (PL), gynekology a lékárníky, by měla sehrávat klíčovou roli v identifikaci nemocných s OP. Praktickým lékařům v ČR i ve světě jsou dostupná doporučení, která chápou PL jako plně kompetentního k managementu OP. Je od něj očekáváno aktivní hodnocení rizika i iniciace prevence a léčby. V ČR existuje omezení preskripce specifických antiosteoporotik, která může PL předepisovat jen formou delegované preskripce. Vzhledem k systému rozdělení primární péče v ČR lze očekávat zapojení do managementu osteoporózy u žen od gynekologů. Na rozdíl od PL mohou gynekologové předepisovat antiosteoporotika a mohou tak v managementu OP postupovat samostatně....
Výuka a učení se cizím jazykům jako prostředek interkulturního vzdělávání dospělých
Blažková Sršňová, Šárka ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent) ; Jakoubek, Marek (oponent)
Předložená disertační práce se zabývá otázkami interkulturního vzdělávání v souvislosti s výukou a učením se cizím jazykům u dospělých. Jazyk a kultura jsou z hlediska jejich osvojení neoddělitelné, kultura je reprezentována jazykem a jazyk mimo kulturu neexistuje. Současné cizojazyčné vyučování-učení upřednostňuje integrativní zprostředkovávání kultury a jazyka, kdy kultura, resp. (inter)kulturní dimenze, se stává stabilním obsahem cizojazyčné edukace a základem rozvoje a formování osobnosti jedince. Ústředním tématem práce je vztah vyučování-učení se cizím jazykům a interkulturního vzdělávání-učení u dospělých. Cílem disertační práce je vysledovat, jakými prostředky disponuje současná cizojazyčná edukace pro uplatňování kulturologického paradimatu. Interkulturní dimenze je implicitně přítomna ve všech složkách procesu řízeného cizojazyčného vyučování-učení. Další část práce odhaluje problematizující či sporné otázky týkající se podstaty interkulturního učení, konkrétně pak ve vztahu k výuce a učení se cizím jazykům. Práce se mimo jiné v ucelené podobě zabývá jazykovým vzděláváním dospělých v České republice.
Výuka a učení se cizím jazykům jako prostředek interkulturního vzdělávání dospělých
Blažková Sršňová, Šárka ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent) ; Jakoubek, Marek (oponent)
Předložená disertační práce se zabývá otázkami interkulturního vzdělávání v souvislosti s výukou a učením se cizím jazykům u dospělých. Jazyk a kultura jsou z hlediska jejich osvojení neoddělitelné, kultura je reprezentována jazykem a jazyk mimo kulturu neexistuje. Současné cizojazyčné vyučování-učení upřednostňuje integrativní zprostředkovávání kultury a jazyka, kdy kultura, resp. (inter)kulturní dimenze, se stává stabilním obsahem cizojazyčné edukace a základem rozvoje a formování osobnosti jedince. Ústředním tématem práce je vztah vyučování-učení se cizím jazykům a interkulturního vzdělávání-učení u dospělých. Cílem disertační práce je vysledovat, jakými prostředky disponuje současná cizojazyčná edukace pro uplatňování kulturologického paradimatu. Interkulturní dimenze je implicitně přítomna ve všech složkách procesu řízeného cizojazyčného vyučování-učení. Další část práce odhaluje problematizující či sporné otázky týkající se podstaty interkulturního učení, konkrétně pak ve vztahu k výuce a učení se cizím jazykům. Práce se mimo jiné v ucelené podobě zabývá jazykovým vzděláváním dospělých v České republice.
Sebepoškozování v adolescenci
Blažková, Šárka ; Oudová, Drahomíra (oponent) ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce)
Diplomová práce "Sebepoškozování v adolescenci" se zabývá problematikou sebepoškozování u adolescentů především s ohledem na Českou republiku. Přináší základní teoretické vymezení sebepoškozování, které je podkladem pro následující praktické části. Přepsané a zpracované rozhovory přináší dva různé pohledy na sebepoškozování adolescentů. Jedná se o rozhovory se sebepoškozující se adolescentní dívkou a psychiatrem, který se se sebepoškozováním setkává ve své praxi. Zpracované šetření, které je předmětem třetí části, bylo provedeno dotazníkem mezi studenty středního stupně vzdělávání v Karlových Varech. Jeho primárním cílem bylo alespoň orientačně zjistit výskyt sebepoškozování mezi adolescenty v Karlových Varech a jeho rozložení mezi pohlaví.
Biofosfonáty v léčbě osteoporózy
Blažková, Šárka ; Vlček, Jiří (vedoucí práce) ; Hála, Tomáš (oponent)
ZÁVĚR V této práci jsme se pokusili zpracovat problematiku používání alendronátu a risedronátu při léčbě postmenopauzální osteopenie a osteoporózy u pacientek poradenských pracovišť - osteocenter a u pacientek ambulantních lékařů - revmatologů a ortopedů. Z našich výsledků jsme vyvodili následující závěry:  Při používání risedronátu, v běžné praxi ve výše uvedených zařízeních, je míra výskytu gastrointestinálních subjektivně vnímaných nežádoucích jevů (GIT sNJ) nižší než u alendronátu.  Výskyt sNJ snižuje compliance pacientek k užívání léčiva, ale není hlavním důvodem noncompliance.  Některé z pacientek, které přeruší léčbu kvůli výskytu sNJ, tolerují terapii jiným léčivým přípravkem, který obsahuje stejnou nebo odlišnou léčivou látku ze skupiny bisfosfonátů.  Je třeba motivovat pacientky k dodržování doporučení k užívání bisfosfonátů (zejména starší pacientky) a pravidelnému užívání léčiva, compliance nedosahuje optimálních hodnot.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.