Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 104 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza kritických míst v dopravě
Doležel, Martin ; Ledvoňová, Monika (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá úpravou pěti vybraných míst křížení silniční dopravy. Hlavní komunikace v těchto místech křížení silniční dopravy jsou dvoupruhové směrově nerozdělené. Řešená místa křížení silniční dopravy jsou lokalitou častých dopravních nehod a nedodržování nejvyšší dovolené rychlosti vozidel. Předmětem diplomové práce je popis změn dopravního značení ve vybraných typových stykových křižovatkách. Následný výběr pěti vlastních stykových křižovatek, dopravní průzkum těchto lokalit a návrh výkresových dokumentací spočívajících v úpravě svislého dopravního značení a vodorovného dopravního značení, které poslouží ke stabilizaci dopravy a minimalizaci výskytu dopravních nehod.
Vytvoření modelu sítě vodíkových plnicích stanic na území České republiky
Kotrla, Tomáš ; Bilík, Martin (oponent) ; Maxera, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou vodíkových vozidel, jakožto jednou z alternativ klasických vozidel se spalovacími motory. Práce nejdříve zkoumá fungování vodíkové technologie, její infrastruktury a vlivů okolí, s cílem přiblížit její budoucí vývoj. Ten se odvíjí zejména od průzkumu budoucího počtu vodíkových vozidel. Pro ty musí být zajištěna dostatečná kapacita paliva. Proto musí být vyráběno dostatečné množství vodíku, které bude distribuováno na plnicí stanice, kterých musí být rovněž dostatečný počet. Hlavním cílem práce je tedy navrhnout model distribuční sítě, která bude schopná zajistit tyto požadavky. Výsledky práce jsou verifikovány pomocí simulačního modelování pro ověření funkčnosti navrženého modelu distribuční sítě.
Vnímání rychlosti protijedoucího vozidla
Pršeš, Faruk ; Rak, Martin (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá problematikou vnímání rychlosti protijedoucího vozidla. Teoretická část práce vymezuje základní pojmy, typy a kategorizace motorových vozidel, a jaký vliv má smyslové vnímání na odhad rychlosti. Praktická část se věnuje zkoumání naměřených odhadů rychlosti pohybujícího se vozidla, ve kterém se respondenti nachází a odhadu rychlosti protijedoucího vozidla v závislosti na věku, pohlaví, řidičských zkušeností a typu vozidla. V této části práce se nachází návrh, příprava a realizace experimentálního měření. Poté následuje vyhodnocení naměřených dat, která nám dávají lepší představu o tom, nakolik precizní jsou odhady svědků při dopravní nehodě.
Konstrukce sloupové vrtačky
Matoušek, Kamil ; Bilík, Martin (oponent) ; Blecha, Petr (vedoucí práce)
Předmětem této závěrečné práce je provést návrh konstrukce sloupové vrtačky. V první části je uveden popis sloupové vrtačky. V druhé části je provedena rešeršev oblasti strojů dostupných na současném trhu. Na základě této rešerše jsou v závěrečné části zvoleny parametry stroje a je zde proveden konstrukční návrh sloupové vrtačky a základní konstrukční výpočty. Výsledkem této práce je výkres sestavení a 3D model sloupové vrtačky.
Vnímání rychlosti vozidla
Hlavinková, Petra ; Dadák, Leo (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá problematikou vnímání rychlosti posádky vozidla (ne řidiče) v dopravním provozu z hlediska různých aspektů, které ovlivňují vnímání jízdy ve vozidle. Jde především o přiblížení faktorů vnímání, které můžou mít dopad na stanovení rychlosti. Cílem práce je navrhnout vhodnou metodiku měření a následně vyhodnocení získaných dat, která vedou ke zlepšení představy o tom, zda svědci dopravních nehod vypovídají o odhadech rychlosti vozidel přiměřeně reálným rychlostem.
Návrh testovací figuríny pro nárazové zkoušky
Sedláčková, Martina ; Coufal, Tomáš (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je návrh konstrukčního řešení testovací figuríny pro nárazové zkoušky vozidla s chodcem. Na úvod práce je provedena rešerše v současné době používaných typů testovacích figurín. Následuje konstrukční část, ve které je nejprve pojednáváno o charakteristikách použitých materiálů ve vztahu k reálným fyziologickým vlastnostem lidského těla. Druhá část řeší samotnou konstrukci kostry testovací figuríny za použití 3D modelu s připojenou pevnostní analýzou jednotlivých prvků. Práci uzavírá odhad výrobních nákladů navržené testovací figuríny.
Modulární systém lineární osy
Chlapečka, Tomáš ; Bilík, Martin (oponent) ; Pavlík, Jan (vedoucí práce)
Tato práce obsahuje konstrukční návrh lineární osy o zdvihu 800mm a maximálním zatížením 800N. Dále tato práce obsahuje sestavení modulárního systému lineární osy vycházejícího z tohoto konstrukčního návrhu. Lineární osu lze osadit válcovanými, okružovanými a broušenými kuličkovými šrouby o stoupání 5, 10, 16mm a válcovanými trapézovými šrouby o stoupání 4 a 8mm. Zdvih lineárních os je možno volit v rozmezí 200-800mm s maximálním zatížením 800N ve všech délkových rozměrech. Posuv suportu lineární osy je zajištěn pomocí tvarového valivého vedení a čtyř vozíků. V modulárním systému jsou nabízeny dva servomotory s přímým i nepřímým odměřováním a čtyři krokové motory s nepřímým odměřováním. Dále práce obsahuje pevnostní a funkční výpočty hlavních komponent, grafy možného zatížení lineární osy v různých pracovních pozicích, životnosti kuličkových šroubů, maximálních otáček a rychlostí posuvu pro zvolené šrouby, katalogové listy, 3D model, výkresovou dokumentaci sestavení a výkresovou dokumentaci daných uzlů.
Konstrukce podavače tyčového materiálu pro CNC soustruh
Voda, Pavel ; Bilík, Martin (oponent) ; Tůma, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této práce Konstrukce podavače tyčového materiálu pro CNC soustruh je rešerše výměny obrobků a automatických podavačů tyčí. Nejdůležitějším cílem ale je provedení konstrukce podavače dle zvolených parametrů. První část práce tedy obsahuje rozdělení a popis různých druhů automatické výměny obrobků. Druhá část plynule navazuje na první a je tvořena základním rozdělením a popisem podavačů a také přehledem možných konstrukčních řešení. V poslední části je provedena volba parametrů pro navrhovaný podavač a samotný návrh konstrukce podavače krátkých tyčí.
Mobilní zařízení pro pohyb v nebezpečném prostředí
Bartušek, Jakub ; Pavlík, Jan (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem mobilního robotu pro pohyb v neznámém prostředí. Úvod práce se věnuje rešerši v oblasti možností konstrukce mobilních robotů, vhodných typů senzorů, algoritmům pro plánování trasy a řízení robotu. Druhá část práce se zabývá samotnou konstrukcí robotu. Robot je poté sestaven a jsou na něm testovány vybrané algoritmy pro plánování trasy v praxi.
Dokumentace brzdných stop pomocí fotoaparátu
Kopecký, Štěpán ; Bradáč, Albert (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá měřením a vyhodnocením brzdných stop u vozidel vybavených systémem ABS. Výsledek práce by měl přispět ke zlepšení kvality pořizování fotodokumentace brzdných stop a k vytvoření postupu, který by co nejvíce eliminoval ztrátu informací během dokumentace stop.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 104 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Bilík, Michal
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.