Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vztah mezi konceptem emoční inteligence a pětifaktorovým modelem osobnosti
Bergerová, Hana ; Stehlík, Luděk (vedoucí práce) ; Šípek, Jiří (oponent)
Má bakalářská práce nese název Vztah mezi konceptem emoční inteligence a pětifaktorovým modelem osobnosti. Práce je rozdělena na dva velké celky - teoretickou a praktickou část. V literárně-přehledové studii popisuji koncept EI, pětifaktorový model osobnosti a jejich vzájemný vztah. Existují dvě pojetí EI, a to schopnostní EI a EI, která je považována za osobnostní vlastnost. Souvislost mezi EI a pětifaktorovým modelem osobnosti závisí na tom, s jakým konceptem EI Big Five porovnáváme. Všechny testy EI, které byly porovnávány s NEO-PI-R nebo jinou metodou zkoumající pětifaktorový model osobnosti, jsou v textu popsány. Obecně můžeme říci, že vztah mezi testy měřícími schopnost EI a pětifaktorovým modelem osobnosti je slabý. Naopak většina metod zjišťujících rysovou EI s Big Five koreluje poměrně silně. Praktickou část mé bakalářské práce tvoří návrh výzkumu, ve kterém se zabývám rozdílností dvou konceptů EI a jejich úspěšností v predikci emočně inteligentního chování. Klíčová slova: Koncept emoční inteligence, pětifaktorový model osobnosti, schopnost EI, vlastnost EI, korelační a validizační studie
Vývoj a mezikulturní srovnání agrese u dětí mladšího školního věku
Bergerová, Hana ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Horáková Hoskovcová, Simona (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou dětské agrese. Zaměřuje se na druhy agrese, specifika dětské agrese v jednotlivých vývojových stádiích, vývojové trajektorie agrese, genderové rozdíly v projevech agrese, determinanty agrese, teorie původu genderových rozdílů v projevech agrese a mezinárodní porovnání agrese. Práce prozkoumává specifika agrese u českého vzorku, porovnává české výsledky s hodnotami dalších zemí (Řecko, Francie, Německo, Itálie, Turecko, Čína, Indie, Venezuela, Kolumbie, Mexiko a Peru), zkoumá vliv věku, pohlaví a sourozeneckých konstelací na projevy agrese. Hodnoty českého vzorku patřily v porovnání s výše zmiňovanými zeměmi mezi nejnižší. Při porovnání celkové agrese dle věku, dle pohlaví a dle pořadí narození nebyl mezi jednotlivými skupinami objeven signifikantní rozdíl. Klíčová slova: Relační agrese, fyzická agrese, vývojové trajektorie agrese, Test pohádek
Vztah mezi konceptem emoční inteligence a pětifaktorovým modelem osobnosti
Bergerová, Hana ; Stehlík, Luděk (vedoucí práce) ; Šípek, Jiří (oponent)
Má bakalářská práce nese název Vztah mezi konceptem emoční inteligence a pětifaktorovým modelem osobnosti. Práce je rozdělena na dva velké celky - teoretickou a praktickou část. V literárně-přehledové studii popisuji koncept EI, pětifaktorový model osobnosti a jejich vzájemný vztah. Existují dvě pojetí EI, a to schopnostní EI a EI, která je považována za osobnostní vlastnost. Souvislost mezi EI a pětifaktorovým modelem osobnosti závisí na tom, s jakým konceptem EI Big Five porovnáváme. Všechny testy EI, které byly porovnávány s NEO-PI-R nebo jinou metodou zkoumající pětifaktorový model osobnosti, jsou v textu popsány. Obecně můžeme říci, že vztah mezi testy měřícími schopnost EI a pětifaktorovým modelem osobnosti je slabý. Naopak většina metod zjišťujících rysovou EI s Big Five koreluje poměrně silně. Praktickou část mé bakalářské práce tvoří návrh výzkumu, ve kterém se zabývám rozdílností dvou konceptů EI a jejich úspěšností v predikci emočně inteligentního chování. Klíčová slova: Koncept emoční inteligence, pětifaktorový model osobnosti, schopnost EI, vlastnost EI, korelační a validizační studie

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.