Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Percepce výchovy v rodině s drogově závislým dítětem - vlivy rodinného prostředí
Žáková, Martina ; Duplinský, Josef (vedoucí práce) ; Šturma, Jaroslav (oponent)
Práce se zabývá problematikou zneužívání návykových látek dětmi a mladistvými. Sleduje, které faktory mohou hrát při vzniku závislosti roli. Zaměřuje se zejména na úlohu rodinného prostředí. Dívá se na něj jako na součást celku širšího prostředí, které formativně působí na celý rodinný systém. Sleduje osobnostní faktory mladistvých, které vznik návykového chování ovlivňují. Zdůrazňuje ty, které jsou specifické pro závislost u mladistvých a odlišují ji od závislosti u dospělých osob. Ukazuje na osobnostní charakteristiky a změny v chování mladistvých, které mohou být signálem pro okolí, že něco není v pořádku. Zmiňuje i vliv vrstevnické skupiny. Hledá příčiny toho, proč mají mladiství tendenci napodobovat jednání v sociálně nevhodné společnosti. Z hlediska rodinného prostředí sleduje, jak mohou různé životní styly rodiny ovlivnit tendenci mladistvých k vyhledávání návykových látek. Zajímá se o sociálně psychologické uspořádání rodiny, typologii rodin a vlastnosti rodinných systémů se zaměřením na jejich problematické fungování. Sleduje rodinu jako jeden z hlavních zdrojů uspokojování potřeb mladistvých. Označuje rizikové i protektivní faktory na straně rodiny, které ovlivňují fungování jednotlivých členů, interakci mezi nimi, fungování rodiny celkově. Zvláštní pozornost je věnována stylům výchovy v rodině a...
Analýza individuálních vzdělávacích plánů žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Žáková, Martina ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Tématem diplomové práce je problematika procesu individuálních vzdělávacích plánů žáků se zdravotním postižením a jejich významu pro pedagogickou praxi, ale také pro rodičovskou veřejnost a žáky samé. Teoretické kapitoly pojednávají zejména o přípravě, plánování a realizaci vzdělávacího procesu s využitím individuálního vzdělávacího plánu. Jinými slovy se snaží postihnout postup při vzdělávání žáků se speciálními potřebami a především žáků integrovaných. Dále práce zmiňuje některé principy při vzdělávání žáků podle individuálních vzdělávacích plánů, které by měly být v souladu s právními předpisy pro vzdělávání žáků v této oblasti a respektovat některé zásady, které by měly vést k vytvoření skutečně optimálních podmínek i klimatu pro výuku a integraci těchto žáků. Praktická část potom zjišťuje, jakou nejčastější podobu a informační charakter mají individuální vzdělávací plány integrovaných žáků jedné školy. Podkladem pro tato zjištění jsou dílčí výstupy z obsahové analýzy zkoumaného souboru Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Image a povědomí značky Snowbear v Hradci Králové
Žáková, Martina ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Ruda, Tomáš (oponent)
Název: Image a povědomí značky Snowbear v Hradci Králové Cíle: Hlavním cílem diplomové práce je identifikovat image a podvědomí značky Snowbear v Hradci Králové. Značka, kterou zde zkoumám, poskytuje služby v oblasti zimních outdoorových aktivit. Provozuje obchod se sportovním vybavením, půjčovnu, servis a lyžařskou i snowboardovou školu. Metody: Marketingový výzkum byl proveden metodou písemného dotazování a informace potřebné k vytvoření profilu značky byly získány prostřednictvím osobního rozhovoru s majitelem značky Snowbear. Koncept dotazníku, vytvořeného pro analýzu image značky Snowbear, se inspiroval systémem identity značky dle Davida Aakera. Pro účely této práce bude použita také standardizovaná metoda osobnosti značky autorů Geuense, Weijterse a de Wulfa (2009). Výsledky: Výzkum ukázal, že je značka mezi sportovně aktivní populací v Hradci Králové velmi známá. Respondenti mají se službami značky zkušenosti. Myslí si o nich, že jsou kvalitní, cenově dostupné, cena odpovídá kvalitě a jsou nabízeny v příjemném prostředí. Značka Snowbear je nejvíce spojována s výukou lyžování i snowboardingu a s víkendovými kurzy pro děti. Na základě analýzy jednotlivých osobnostních charakteristik značky je značka považována za aktivní, odpovědnou, praktickou a dynamickou. Není považována za agresivní a...
Analýza individuálních vzdělávacích plánů žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Žáková, Martina ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Tématem diplomové práce je problematika procesu individuálních vzdělávacích plánů žáků se zdravotním postižením a jejich významu pro pedagogickou praxi, ale také pro rodičovskou veřejnost a žáky samé. Teoretické kapitoly pojednávají zejména o přípravě, plánování a realizaci vzdělávacího procesu s využitím individuálního vzdělávacího plánu. Jinými slovy se snaží postihnout postup při vzdělávání žáků se speciálními potřebami a především žáků integrovaných. Dále práce zmiňuje některé principy při vzdělávání žáků podle individuálních vzdělávacích plánů, které by měly být v souladu s právními předpisy pro vzdělávání žáků v této oblasti a respektovat některé zásady, které by měly vést k vytvoření skutečně optimálních podmínek i klimatu pro výuku a integraci těchto žáků. Praktická část potom zjišťuje, jakou nejčastější podobu a informační charakter mají individuální vzdělávací plány integrovaných žáků jedné školy. Podkladem pro tato zjištění jsou dílčí výstupy z obsahové analýzy zkoumaného souboru Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Komentovaný překlad: Gleichstellung der Geschlechter im Lehrplan
Žáková, Martina ; Žárská, Monika (vedoucí práce) ; Kloudová, Věra (oponent)
Cílem této práce je překlad části publikace Gleichstellung der Geschlechter im Lehrplan a komentář k němu. Vedle Úvodu a Závěru se práce skládá ze dvou stěžejních částí, z Vlastního překladu a Komentáře. Komentář se dělí na čtyři kapitoly. Překladatelská analýza výchozího textu podle Ch. Nordové text analyzuje na pozadí vnětextových a vnitrotextových faktorů. Charakteristické rysy výchozího textu a první nástin překladatelských problémů popisují text funkčně-strukturálně po rovinách, soustředí se na překladatelsky problémová místa a vytváří tak spojnici mezi analýzou originálu a překladem. Metoda překladu stanovuje na základě poznatků prvních dvou částí strategii pro překlad originálu. Typologie překladatelských postupů a nezbytných posunů - konkrétní řešení aplikuje metodu překladu, uvádí příklady a komentuje problémy.
Percepce výchovy v rodině s drogově závislým dítětem - vlivy rodinného prostředí
Žáková, Martina ; Duplinský, Josef (vedoucí práce) ; Šturma, Jaroslav (oponent)
Práce se zabývá problematikou zneužívání návykových látek dětmi a mladistvými. Sleduje, které faktory mohou hrát při vzniku závislosti roli. Zaměřuje se zejména na úlohu rodinného prostředí. Dívá se na něj jako na součást celku širšího prostředí, které formativně působí na celý rodinný systém. Sleduje osobnostní faktory mladistvých, které vznik návykového chování ovlivňují. Zdůrazňuje ty, které jsou specifické pro závislost u mladistvých a odlišují ji od závislosti u dospělých osob. Ukazuje na osobnostní charakteristiky a změny v chování mladistvých, které mohou být signálem pro okolí, že něco není v pořádku. Zmiňuje i vliv vrstevnické skupiny. Hledá příčiny toho, proč mají mladiství tendenci napodobovat jednání v sociálně nevhodné společnosti. Z hlediska rodinného prostředí sleduje, jak mohou různé životní styly rodiny ovlivnit tendenci mladistvých k vyhledávání návykových látek. Zajímá se o sociálně psychologické uspořádání rodiny, typologii rodin a vlastnosti rodinných systémů se zaměřením na jejich problematické fungování. Sleduje rodinu jako jeden z hlavních zdrojů uspokojování potřeb mladistvých. Označuje rizikové i protektivní faktory na straně rodiny, které ovlivňují fungování jednotlivých členů, interakci mezi nimi, fungování rodiny celkově. Zvláštní pozornost je věnována stylům výchovy v rodině a...

Viz též: podobná jména autorů
1 ŽÁKOVÁ, Magdaléna
2 ŽÁKOVÁ, Marcela
4 ŽÁKOVÁ, Markéta
2 Žáková, Marcela
10 Žáková, Marie
4 Žáková, Markéta
17 Žáková, Michaela
5 Žáková, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.