Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj odvětví ve vybraném regionu
Štefanová, Veronika
Diplomová práce je zaměřena na Vývoj odvětví CR. Cílem práce je zhodnocení vlivu a posouzení postavení cestovního ruchu v Jihomoravském kraji s krajem Jihočeským. Pomocí nástrojů regionálního růstu a rozvoje je vytvořen základní přehled o tom, jak se jednotlivá odvětví podílí na tvorbě HPH a zaměstnanosti a ekonomické struktury. Pro komparaci byl vybrán Jihočeský kraj díky jeho obdobné nabídce cestovního ruchu. Cestovní ruch se podílí na celkové HPH více v JHČ a jeho trend má v obou krajích růstový charakter. Cestovní ruch byl hodnocen podle všech kritérii, a to jak z pohledu ekonomického, sociálního, tak i environmentálního pohledu. Lepšího přehledu a zhodnocení CR bychom dosáhli, kdyby došlo k regionalizaci satelitního cestovního ruchu v ČR, což bylo jedním z návrhů pro vývoj odvětví CR do budoucna. K dosažení komplexního pohledu sloužily i primární data z kvantitativního výzkumu.
Estetika a poetika současného cirkusu (od moderního cirkusu až po současný aneb systematické prolínání jednotlivých umění s cílem vytvořit umění absolutní)
Štefanová, Veronika ; Christov, Petr (vedoucí práce) ; Pšenička, Martin (oponent)
Cílem diplomové práce bylo zmapovat a popsat základní charakteristiku současného cirkusu a dokázat jeho uměleckou svéprávnost a samostatnost. V devíti samostatných kapitolách se věnuji podrobnému rozboru aspektů typických pro nový a především současný cirkus. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány vzniku moderního cirkusu a jeho postupnému vývoji až k cirkusu současnému. Dále se zabývám rozborem jednotlivých cirkusových umění a jejich specifikám, cirkusové architektuře, fyzické i herecké průpravě cirkusových umělců a neméně i lidskému tělu, jakožto primárnímu výrazovému prostředku současného cirkusu. Podstatnou část práce tvoří popis jednotlivých složek cirkusové inscenace, jejichž funkce jsou uváděny ve vztahu k tvorbě současných cirkusových souborů. V předposlední kapitole je uveden podrobný popis čtyř inscenací čtyř různých francouzských souborů současného cirkusu. Diplomová práce je inspirována převážně teoretickou literaturou pocházející z francouzského prostředí. Jednotlivé příklady se tudíž zaměřují na soubory pocházející z Francie nebo frankofonních oblastí. Základní metoda výzkumu se zakládala na vyhledávání a důkladném studiu na cirkus zaměřené teoretické literatury, rozhovorech se současnými cirkusovými umělci, pedagogy a teoretiky a na analýze zhlédnutých představení.
Princip hry v románech Tres tristes tigres a Rayuela
Štefanová, Veronika ; Housková, Anna (vedoucí práce) ; Poláková, Dora (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá princip hry v různých složkách moderního románu, reprezentovaného díly Rayuela Julia Cortázara a Tres tristes tigres Guillerma Cabrery Infanta. V první kapitole se zabývá pojetím hry z hlediska filosofie (zejména Eugena Finka), sociologie (Rogera Cailloise) a psychologie (Carla Gustava Junga). V druhé kapitole se zaměřuje z hlediska literárněvědného na hru v moderním románu a podává příklady ze světové literatury. Těžištěm práce je třetí kapitola, jež za pomoci zjištění z předchozích kapitol postupně analyzuje a komparuje princip hry v rovině tematické, jazykové, kompoziční a vypravěčské přímo v románech Rayuela a Tres tristes tigres, a na závěr se pokouší formulovat vidění světa a člověka v obou dílech.
Novocirkusový trénink
Smolková, Veronika ; ŠTEFANOVÁ, Veronika (vedoucí práce) ; BRTNICKÁ, Eliška (oponent)
Práce se zabývá základními metodami novocirkusového tréninku zaměřeného na závěsnou akrobacii. Popisuje můj vlastní systém a metodu tréninku, které jsem si sestavila za dobu, po kterou se závěsnou akrobacií, akrobacií obecně a jejím praktikováním i učením zabývám. Předmětem práce je zdůraznit důležitost funkčního a komplexního (novocirkusového) tréninku jako základu pro kreativní proces v rámci této cirkusové disciplíny. Práce je rozdělena do tří hlavních částí. První se zabývá fyzickou přípravou. Popisuje především moji vlastní metodu, nazývanou Zvířátkový trénink, která slouží pro rozcvičení, mobilizaci, posílení a protažení různých částí těla. Druhá část práce se zabývá psychosomatickou přípravou. Zasazuje závěsnou akrobacii do kontextu cirkusových disciplín a popisuje její specifika. Pojednává ale také o tématech, jako jsou například strach, bolest, koncentrace, bezpečnost, a nastiňuje jak s těmito faktory pracovat. Poslední část práce demonstruje můj osobní přístup ke kreativnímu procesu v rámci závěsné akrobacie na příkladu tvorby konkrétního artistického čísla na statické visuté hrazdě.
Nový cirkus jako dramatické umění. Analýza inscenací nového cirkusu jako cesta k jeho estetickému diskurzu
Štefanová, Veronika ; Christov, Petr (vedoucí práce) ; Drozd, David (oponent) ; Pšenička, Martin (oponent)
Mým cílem je v disertační práci představit nový cirkus jako druh dramatického umění. Vytvořila jsem proto základní rámec pro analýzu nového cirkusu a navrhla jsem terminologii pro pojmenování jeho specifických vlastností. Tato terminologie vychází především z českého teatrologického prostředí. V disertační práci také popisuji nový cirkus jako součást více diskurzů - historického, estetického, kulturně-politického i pedagogického -, což rovněž určuje jeho multidisciplinární charakter. V teoretickém vymezení nového cirkusu vycházím z některých úvah obsažených v díle Estetika dramatického umění Otakara Zicha a v knize Estetika performativity Eriky Fischer-Lichte. Nový cirkus v disertační práci popisuji z formálního i obsahového hlediska, abych mohla ukázat, jakým způsobem se cirkusová složka ve vztahu ke složce divadelní proměňuje a nabývá na významu. Disertační práce je rozdělena na pět hlavních kapitol. V Úvodu stanovuji základní téma, cíle disertační práce, metodu, terminologii a teorie, z nichž v disertační práci vycházím. V kapitole Nový cirkus a tradiční cirkus představuji historii a vývoj tradičního i nového cirkusu ve vybraných zemích (Francie, Kanada, USA, země Skandinávie), které považuji z hlediska vývoje cirkusových umění za důležité. V kapitole nazvané Analýza inscenací zahraničního...
Princip hry v románech Tres tristes tigres a Rayuela
Štefanová, Veronika ; Housková, Anna (vedoucí práce) ; Poláková, Dora (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá princip hry v různých složkách moderního románu, reprezentovaného díly Rayuela Julia Cortázara a Tres tristes tigres Guillerma Cabrery Infanta. V první kapitole se zabývá pojetím hry z hlediska filosofie (zejména Eugena Finka), sociologie (Rogera Cailloise) a psychologie (Carla Gustava Junga). V druhé kapitole se zaměřuje z hlediska literárněvědného na hru v moderním románu a podává příklady ze světové literatury. Těžištěm práce je třetí kapitola, jež za pomoci zjištění z předchozích kapitol postupně analyzuje a komparuje princip hry v rovině tematické, jazykové, kompoziční a vypravěčské přímo v románech Rayuela a Tres tristes tigres, a na závěr se pokouší formulovat vidění světa a člověka v obou dílech.
Estetika a poetika současného cirkusu (od moderního cirkusu až po současný aneb systematické prolínání jednotlivých umění s cílem vytvořit umění absolutní)
Štefanová, Veronika ; Pšenička, Martin (oponent) ; Christov, Petr (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce bylo zmapovat a popsat základní charakteristiku současného cirkusu a dokázat jeho uměleckou svéprávnost a samostatnost. V devíti samostatných kapitolách se věnuji podrobnému rozboru aspektů typických pro nový a především současný cirkus. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány vzniku moderního cirkusu a jeho postupnému vývoji až k cirkusu současnému. Dále se zabývám rozborem jednotlivých cirkusových umění a jejich specifikám, cirkusové architektuře, fyzické i herecké průpravě cirkusových umělců a neméně i lidskému tělu, jakožto primárnímu výrazovému prostředku současného cirkusu. Podstatnou část práce tvoří popis jednotlivých složek cirkusové inscenace, jejichž funkce jsou uváděny ve vztahu k tvorbě současných cirkusových souborů. V předposlední kapitole je uveden podrobný popis čtyř inscenací čtyř různých francouzských souborů současného cirkusu. Diplomová práce je inspirována převážně teoretickou literaturou pocházející z francouzského prostředí. Jednotlivé příklady se tudíž zaměřují na soubory pocházející z Francie nebo frankofonních oblastí. Základní metoda výzkumu se zakládala na vyhledávání a důkladném studiu na cirkus zaměřené teoretické literatury, rozhovorech se současnými cirkusovými umělci, pedagogy a teoretiky a na analýze zhlédnutých představení.
Hodnocení rozvojového potenciálu vybraného regionu
Štefanová, Veronika
Tato bakalářská práce se zabývá zhodnocením rozvojového potenciálu Olomouckého kraje. Rozvojový potenciál je hodnocen a porovnán na základě ukazatelů z oblastí demografického vývoje, ekonomiky a zaměstnanosti, životní a sociální úrovně obyvatelstva. Teoretická část se zaměřuje na základní pojetí regionálního rozvoje, vymezení pojmu region, teoriemi regionálního rozvoje a faktory regionálního rozvoje a regionální konkurenceschopnosti. V praktické části je charakterizován Olomoucký kraj, analyzován podle zmiňovaných ukazatelů, zhodnoceno strategické řízení a v závěru práce je celkové zhodnocení výzkumu. Práce dále obsahuje doporučení a návrhy pro kraj.
Vybrané problémy zemědělského účetnictví, jejich odraz v praxi a návrhy na řešení
ŠTEFANOVÁ, Veronika
Specifika zemědělské činnosti se přenášejí do účetnictví daného subjektu. Vedení účetnictví se tak pro podnik stává náročnou agendou, která vyžaduje mnohem více pozornosti nežli v jiných oborech. Biologický charakter výroby sebou nese i řadu otázek a problémů, které nejsou v účetní legislativě České republiky dostatečně upraveny. Cílem této diplomové bylo zpracování problematiky stávající nepříznivé situace v legislativě zemědělského účetnictví a následné navržení řešení v rámci zlepšení věrného a poctivého obrazu účetnictví. Nejvíce diskutované problémy jsou oblasti živočišné výroby. V první části práce byla živočišná výroba zobrazena dle platné účetní legislativy. Dále byly shrnuty změny proběhlé v účetní legislativě a problémové okruhy, které by si zasloužili v legislativě upřesnění. Dodržování věrného a poctivého obrazu zemědělského účetnictví bylo hodnoceno ve spolupráci se zemědělským podnikem AGRA Deštná a.s.

Viz též: podobná jména autorů
8 ŠTEFANOVÁ, Veronika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.