Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role zřizovatele v rozvoji českého školství
Špringlová, Martina ; Lisnerová, Romana (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Primárním cílem závěrečné diplomové práce s názvem Role zřizovatele v rozvoji českého školství, je vyvození přínosu reformy veřejné správy na rozvoj českého školství. První teoretická část diplomové práce se snaží přiblížit vývoj českého školství a zároveň, zejména v druhé teoretické části, přibližuje problematiku rolí zřizovatelů a ředitelů škol v procesu proměny českého školství. Druhá teoretická část se specializuje na vymezení kompetencí ředitelů škol a zřizovatelů v souvislosti s reformou veřejné správy. Empirická část diplomové práce se zabývá otázkou, zda je možnou příčinou klesajících výsledků vzdělávání českých žáků v mezinárodním šetření PISA novela zákona o státní správě a samosprávě ve školství. První výzkumný předpoklad vychází ze skutečnosti, že právě od účinnosti novely tohoto zákona jsou zřizovatelé povinni zřizovat školy a školská zařízení pouze jako příspěvkové organizace. Tím mají školy kromě autonomie pedagogické rovněž autonomii ekonomickou, se kterou se pojí i nárůst kompetencí a odpovědnosti ředitelů škol jako statutárních orgánů příspěvkových organizací v neprospěch času potřebného k řízení pedagogického procesu. První výzkumný předpoklad zjišťuje, zda většina ředitelů základních škol vnímá rozsah kompetencí a odpovědnosti, které získali po reformě veřejné správy za faktor,...
Problematika hodnocení ředitelů škol
Špringlová, Martina ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá problematikou hodnocení ředitelů škol zřizovaných obcemi v Ústeckém a Zlínském kraji. Cílem bakalářské práce je zjištění, zda zřizovatelé škol využívají svou zákonnou možnost pravidelně provádět hodnocení ředitelů na základě existujících kritérií, a zda se oblasti hodnocení v porovnávaných krajích významně neliší. Výběr kritérií k hodnocení je subjektivní záležitostí zřizovatelů, avšak má-li být hodnocení prováděno k užitku obou stran, měli by zřizovatelé disponovat patřičnými dovednostmi k monitorování kvality. Dalším cílem závěrečné bakalářské práce je analýza vzdělání hodnotitelů. Vedlejším cílem je ověření existence kritérií, které zřizovatelé používají při konkursním řízení k výběru vhodného kandidáta na vedoucího pracovníka ve školství. V tomto případě se jedná se o kritéria nad rámec zákonných požadavků. Úvodní kapitoly teoretické části bakalářské práce se zabývají obecnými předpisy, které se vztahují ke jmenování a hodnocení ředitelů škol. Dále práce vymezuje dva druhy hodnocení ve školství, spolu s uvedením kdo je hodnotitelem nebo zadavatelem hodnocení. Hodnocení výsledků vzdělávání je jedním z hlavních způsobů stanovení kvality výstupů vzdělávacího systému. To je důvod velké pozornosti, které je jí věnováno jak v mezinárodním rámci, tak v jednotlivých...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.