Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozhovor v dopravněpsychologickém vyšetření
Říhová, Miroslava ; Bahbouh, Radvan (vedoucí práce) ; Štikar, Jiří (oponent)
Téma diplomové práce se týká jednoho z klíčových a zároveň nejproblematičtějších nástrojů diagnostiky řidičů, kterým je rozhovor. V teoretické části práce se zabýváme cíly a základními východisky dopravně psychologického vyšetření, z kterých vychází explorační oblasti rozhovoru. Dále rozebíráme roli rozhovoru v systému metod, které lze využít pro predikci chování řidičů a jeho specifický kontext, respektive vliv sociální desirability. Rozhovor dělíme na čtyři fáze - úvodní (kontrakt), sběr anamnestických dat, diagnostickou část a závěr. V diagnostické části představujeme koncept Teorie plánovaného chování a metodu Behavioral Event Interview jako dva zdroje pro návrh polostandardizovaného rozhovoru. Empirická část obsahuje konkrétní návrh rozhovoru včetně sady doporučených otázek pro mapování schopnosti náhledu a sebereflexe, stylu řízení a dopravních charakteristik, postojů k rizikovému chování a možnost změny řidiče z hlediska jeho chování. Na základě obsahové analýzy výpovědi řidičů v přiložených kazuistikách následně provádíme kvalitativní hodnocení okruhů otázek za pomoci metody kontrastu, srovnávání a následné interpretace. Na základě analýzy výpovědi řidičů jsme stanovili několik základních vodítek (co do obsahu i formy výpovědí), které by měli umožnit srovnání mezi řidiči. Rozlišili jsme tři...
Řešení úkolů / problémů u žáků základní školy (se zaměřením na strategii "hádání odpovědí")
Říhová, Miroslava ; Hříbková, Lenka (vedoucí práce) ; Chrz, Vladimír (oponent)
Řešení problémů je jedním z významných témat psychologické teorie. Jedná se ale také o oblast, kde se teoretické poznatky z psychologie úzce váží s praxí. Jednou z oblastí, kde se problematika řešení problémů, především pak volba strategie, jeví důležitou, je školní prostředí, zejména proces vyučování. V rámci vyučování jsou totiž žákovi kladeny otázky, na něž má odpovídat, a předkládány úkoly, které má řešit. Za tímto účelem si žák může volit různé druhy strategií. Ty se mohou lišit podle toho, zda jsou úkoly nebo otázky pro žáka dobře pochopitelné a snadné k řešení, nebo zda k jejich vyřešení chybí potřebné nástroje. V takovém případě se z předloženého úkolu může stát pro žáka problém. V naší práci se zaměřujeme především na jeden typ strategie řešení úkolů jako problémů, a to na strategii hádání.
Rozhovor v dopravněpsychologickém vyšetření
Říhová, Miroslava ; Bahbouh, Radvan (vedoucí práce) ; Štikar, Jiří (oponent)
Téma diplomové práce se týká jednoho z klíčových a zároveň nejproblematičtějších nástrojů diagnostiky řidičů, kterým je rozhovor. V teoretické části práce se zabýváme cíly a základními východisky dopravně psychologického vyšetření, z kterých vychází explorační oblasti rozhovoru. Dále rozebíráme roli rozhovoru v systému metod, které lze využít pro predikci chování řidičů a jeho specifický kontext, respektive vliv sociální desirability. Rozhovor dělíme na čtyři fáze - úvodní (kontrakt), sběr anamnestických dat, diagnostickou část a závěr. V diagnostické části představujeme koncept Teorie plánovaného chování a metodu Behavioral Event Interview jako dva zdroje pro návrh polostandardizovaného rozhovoru. Empirická část obsahuje konkrétní návrh rozhovoru včetně sady doporučených otázek pro mapování schopnosti náhledu a sebereflexe, stylu řízení a dopravních charakteristik, postojů k rizikovému chování a možnost změny řidiče z hlediska jeho chování. Na základě obsahové analýzy výpovědi řidičů v přiložených kazuistikách následně provádíme kvalitativní hodnocení okruhů otázek za pomoci metody kontrastu, srovnávání a následné interpretace. Na základě analýzy výpovědi řidičů jsme stanovili několik základních vodítek (co do obsahu i formy výpovědí), které by měli umožnit srovnání mezi řidiči. Rozlišili jsme tři...
Řešení úkolů / problémů u žáků základní školy (se zaměřením na strategii "hádání odpovědí")
Říhová, Miroslava ; Chrz, Vladimír (oponent) ; Hříbková, Lenka (vedoucí práce)
Řešení problémů je jedním z významných témat psychologické teorie. Jedná se ale také o oblast, kde se teoretické poznatky z psychologie úzce váží s praxí. Jednou z oblastí, kde se problematika řešení problémů, především pak volba strategie, jeví důležitou, je školní prostředí, zejména proces vyučování. V rámci vyučování jsou totiž žákovi kladeny otázky, na něž má odpovídat, a předkládány úkoly, které má řešit. Za tímto účelem si žák může volit různé druhy strategií. Ty se mohou lišit podle toho, zda jsou úkoly nebo otázky pro žáka dobře pochopitelné a snadné k řešení, nebo zda k jejich vyřešení chybí potřebné nástroje. V takovém případě se z předloženého úkolu může stát pro žáka problém. V naší práci se zaměřujeme především na jeden typ strategie řešení úkolů jako problémů, a to na strategii hádání.

Viz též: podobná jména autorů
2 ŘÍHOVÁ, Markéta
10 ŘÍHOVÁ, Martina
3 ŘÍHOVÁ, Michala
1 ŘÍHOVÁ, Miloslava
6 ŘÍHOVÁ, Monika
1 Říhová, Marcela
2 Říhová, Marie
2 Říhová, Markéta
10 Říhová, Martina
4 Říhová, Michaela
3 Říhová, Michala
6 Říhová, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.