Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Didaktická analýza učiva o mzdách v předmětu účetnictví na obchodních akademiích
Čižinská, Markéta ; Berková, Kateřina (vedoucí práce) ; Holečková, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá didaktickou analýzou učiva o mzdách ve druhém koncentrickém okruhu v předmětu účetnictví na obchodních akademiích. Práce je rozdělena do tří částí, teoretické, výzkumné a vlastního návrhu učiva. Teoretická část se věnuje nejprve specifikům předmětu účetnictví, vzdělávacím programům a především didaktickým aspektům výuky učiva o mzdách. Ve druhé, výzkumné části pomocí dotazníků zjišťuji, jakou metodiku při výuce učiva o mzdách používají učitelé na pražských a středočeských obchodních akademiích, zda využívají metody problémového vyučování nebo zda pracují se skutečnými tiskopisy. Zajímám se také o názor žáků na používané metody učitele, jakým způsobem by zlepšili úroveň výuky či jaké didaktické metody jsou podle nich nejefektivnější. Poslední část obsahuje vlastní návrh učiva o mzdách ve 2. koncentrickém okruhu, který je doplněn výkladovými příklady, přehlednými schématy, ukázkami tiskopisů a je zakončen souvislým příkladem s prvky problémového vyučování.
Využití didaktické techniky ve vyučovacím procesu
Čižinská, Markéta ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Holečková, Lenka (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá prostředky didaktické techniky. Cílem je popsat současné trendy v jejich využívání a zjistit jakou didaktickou techniku mají učitelé při výuce ekonomických předmětů k dispozici a jaké prostředky opravdu využívají. V teoretické části se zabývám vývojem didaktické techniky, popisuji nejběžnější prostředky didaktické techniky, výhody a nevýhody práce s nimi. Další podkapitola je zaměřena na nejmodernější prostředky didaktické techniky, především na interaktivní tabuli. Zmíněn je také projekt Vzdělání21, který se věnuje zapojení moderních didaktických prostředků do základních škol. Empirická část je zaměřena na didaktickou techniku na obchodních akademiích v Praze. Pomocí dotazníku zjišťuji, jak jsou školy vybaveny, jaké prostředky didaktické techniky učitelé využívají a pak u nich analyzuji jak často a v jaké části hodiny jsou používány. Učitelé odpovídali i na otázky, jaká technika je nejefektivnější z různých hledisek. Zajímám se také o vzdělávání učitelů v oblasti didaktické techniky formou školení.

Viz též: podobná jména autorů
1 Čižinská, Martina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.