Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zdanění mezd a zaměstnaneckých benefitů u velkých účetních jednotek
Glozygová, Andrea ; Čermáková, Barbora (oponent) ; Svirák, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku zdanění odměňovaných zaměstnanců formou mezd a zaměstnaneckých benefitů u velkých účetních jednotek. V teoretické části jsou popsány základní typy peněžního i nepeněžního odměňování s ohledem na jejich vliv na daň z příjmu, a to vzhledem k zaměstnanci i zaměstnavateli. Analytická a návrhová část diplomové práce obsahují rozbor méně používaných zaměstnaneckých benefitů a forem odměňování a dopad na finanční situaci obou zúčastněných stran.
Mateřská škola s koncepcí pedagogiky Franze Ketta v reflexi absolventů po 15 letech
ČERMÁKOVÁ, Barbora
Bakalářská práce se zabývá Pedagogikou Franze Ketta z pohledu absolventů konkrétních mateřských škol. Práce vychází z teoretických poznatků a literatury o pedagogické koncepci Franze Ketta. Bakalářská práce má dvě části, a to teoretickou a poté praktickou. Cílem práce je zjistit, zda a jak se do vzpomínek absolventů promítají hodnoty vlastní pedagogice Franze Ketta a jaké konkrétně. Na zodpovězení výzkumné otázky byla použita metoda polostrukturovaných rozhovorů a následná analýza získaných dat.
Vztah učitel a žák ve výuce náboženství a katechezi
Čermáková, Bronislava ; Eliáš, Vojtěch (vedoucí práce) ; Kuźniar, Mariusz (oponent)
Diplomová práce "Vztah učitel a žák při výuce náboženství a katechezi" pojednává o některých aspektech vzájemných vztahů ve výuce náboženství a katechezi. V první části práce jsou popsány některé obecné rysy vztahu mezi učitelem a žákem z pohledu pedagogiky a psychologie a nastíněny některé etické aspekty tohoto vztahu. Druhá část práce se zabývá specifiky vztahů vznikajících ve výuce náboženství a v katechezi. Z obsahu a cíle katecheze (jímž je růst víry katechizovaných) a výuky náboženství (vytvoření zralého a odpovědného vztahu k víře a křesťanství) vyplývá, že vztah mezi učitelem a žákem je mnohem bližší a osobnější než při výuce běžných předmětů. Tento vztah by měl být založen především na vzájemné úctě a důvěře. Tato blízkost se může stát zdrojem vzájemného obohacení, ale také s sebou přináší významné riziko selhání a zneužití. Tyto škody mají vážné důsledky pro rozvoj osobnosti katechizovaného, jeho vztahu k sobě, ke světu i k Bohu. Odpovědnost v takových případech je vždy na straně katechety (učitele). Zdravý vztah mezi subjekty katecheze předpokládá vysokou úroveň osobní zralosti katechety. Cestou minimalizace rizik není rezignace na blízkost a hloubku vzájemných vztahů v katechezi, ale spíše je důležité se zaměřit na správnou formaci katechetů, která zahrnuje rozpoznání povolání a přípravu...
Zdanění mezd a zaměstnaneckých benefitů u velkých účetních jednotek
Glozygová, Andrea ; Čermáková, Barbora (oponent) ; Svirák, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku zdanění odměňovaných zaměstnanců formou mezd a zaměstnaneckých benefitů u velkých účetních jednotek. V teoretické části jsou popsány základní typy peněžního i nepeněžního odměňování s ohledem na jejich vliv na daň z příjmu, a to vzhledem k zaměstnanci i zaměstnavateli. Analytická a návrhová část diplomové práce obsahují rozbor méně používaných zaměstnaneckých benefitů a forem odměňování a dopad na finanční situaci obou zúčastněných stran.
The presentation of speech, writing and thought in British newspapers.
Čermáková, Barbora ; Malá, Markéta (vedoucí práce) ; Dušková, Libuše (oponent)
Diplomová práce srovnává formy prezentace řeči (a okrajově psaní) v britských novinových článcích na základě teorie forem prezentace řeči, psaní a myšlení E. Semino a M. Shorta (2004). Na specializovaném korpusu šesti novinových článků srovnává kvantitativní a kvalitativní tendence jednotlivých kategorií prezentace řeči s důrazem na diagnostiku rozdílů a společných vlastností dvou novinových žánrů, seriozního "broadsheet" a populárního "tabloid" neboli bulváru. Práce aplikuje model prezentace řeči jako škálu s částečně propustnými hranicemi mezi jednotlivými body. Důraz je kladen na popis a analýzu funkce jednotlivých kategorií prezentace řeči v rovině informační, stylové, pragmatické a formální. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vztah učitel a žák ve výuce náboženství a katechezi
Čermáková, Bronislava ; Eliáš, Vojtěch (vedoucí práce) ; Kuźniar, Mariusz (oponent)
Diplomová práce "Vztah učitel a žák při výuce náboženství a katechezi" pojednává o některých aspektech vzájemných vztahů ve výuce náboženství a katechezi. V první části práce jsou popsány některé obecné rysy vztahu mezi učitelem a žákem z pohledu pedagogiky a psychologie a nastíněny některé etické aspekty tohoto vztahu. Druhá část práce se zabývá specifiky vztahů vznikajících ve výuce náboženství a v katechezi. Z obsahu a cíle katecheze (jímž je růst víry katechizovaných) a výuky náboženství (vytvoření zralého a odpovědného vztahu k víře a křesťanství) vyplývá, že vztah mezi učitelem a žákem je mnohem bližší a osobnější než při výuce běžných předmětů. Tento vztah by měl být založen především na vzájemné úctě a důvěře. Tato blízkost se může stát zdrojem vzájemného obohacení, ale také s sebou přináší významné riziko selhání a zneužití. Tyto škody mají vážné důsledky pro rozvoj osobnosti katechizovaného, jeho vztahu k sobě, ke světu i k Bohu. Odpovědnost v takových případech je vždy na straně katechety (učitele). Zdravý vztah mezi subjekty katecheze předpokládá vysokou úroveň osobní zralosti katechety. Cestou minimalizace rizik není rezignace na blízkost a hloubku vzájemných vztahů v katechezi, ale spíše je důležité se zaměřit na správnou formaci katechetů, která zahrnuje rozpoznání povolání a přípravu...
Analýza vypovídací schopnosti výkazu zisku a ztráty sestaveného podle českých účetních předpisů a IFRS
Čermáková, Bohuslava ; Valášková, Mariana (vedoucí práce) ; Vašek, Libor (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou výkazu zisku a ztráty. V teoretické části přibližuje podstatu účetní závěrky, jednotlivé prvky účetní závěrky a poté se již zaměřuje na jediný konkrétní výkaz, a to výkaz zisku a ztráty. Jsou zde vyjmenovány a popsány základní stavební kameny výkazu a blíže specifikována je i jeho podoba. Analýza je prováděna z hlediska českých účetních předpisů i IFRS. V analytické části se diplomová práce zaměřuje především na zkoumání vypovídací schopnosti výkazu zisku a ztráty v praxi. Dochází k analyzování výkazu z pohledu externích uživatelů. Do výzkumu byly náhodně vybrány skutečně existující společnosti, které zveřejňují účetní závěrku sestavenou dle českých účetních předpisů nebo IFRS. Hlavním přístupem použitým v této práci je finanční analýza, v rámci níž jsou prováděny horizontální a vertikální analýzy, počítány poměrové ukazatele a veškeré výsledky jsou porovnávány v čase i mezi konkurenty. Z výkazu zisku a ztráty lze vyčíst opravdu mnoho důležitých informací, jejich bližší vysvětlení však musí uživatel vždy hledat v ostatních účetních výkazech, se kterými je výkaz zisku a ztráty propojen.
Metodika tvorby e-shopu v prostředí dovozce malosériových vozů
Čermáková, Barbora ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Žižka, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou metodické podpory tvorby e-shopu pro dovozce malosériových vozů. Cílem práce je návrh metodického vzoru tvorby elektronického obchodu pro podnikatelské subjekty s definovanými znaky a její ověření v prostředí dovozce malosériových vozů. Prvním krokem kdosažení cíle jsou charakterizovány podstatné znaky podnikatelského subjektu a je analyzován aktuální stav poznání v oblasti e-commerce. Dále je zvolen přístup k formulaci metodického vzoru. Posledním krokem je formální popis metodického vzoru, který je následně ověřen vprostředí dovozce malosériových vozů. Výsledný metodický vzor může být použit obdobnými podnikatelskými subjekty, kteří si chtějí vytvořit elektronický obchod vlastními silami.
Pamětní místa. Topografie soudobé paměti národa a její reflexe
Čermáková, Barbora ; Devátá, Markéta
Metodika "Pamětní místa. Topografie soudobé paměti národa a její reflexe" se zabývá metodickým uchopením fenoménu pamětního místa jako základního prvku paměťových studií. Ukazuje způsob stanovení pravidel (kritérií pro zařazení) i význam pojmenování výjimek (posouzení z pohledu celku, souvztažnost pamětních míst). Dále metodika rozpracovává popis a dokumentaci pamětního místa a uvádí možné způsoby zpracování získaných dat, jež jsou nutným předpokladem pro odbornou analýzu a interpretaci.
Plný tet: Pametni mista_metodika - Stáhnout plný textPDF
Plný text: content.csg - Stáhnout plný textPDF
Vertikální integrace podniků - přínosy a negativa
Čermáková, Blanka ; Buus, Tomáš (vedoucí práce) ; Krabec, Tomáš (oponent)
Práce se zabývá představením a důkladným rozborem aspektů strategie stlačování marží z pohledu zneužívání dominantního postavení na trhu ze strany vertikálně integrovaného subjektu. Pro snazší rozbor a pochopení této problematiky práce představuje pojmový aparát nutný pro správnou kategorizaci, definici a pochopení základních předpokladů strategie. Rozsáhle se věnuje právnímu pojetí této strategie jak z pohledu práva českého, tak z pohledu práva Evropské unie. Ve své praktické části se snaží přiblížit tuto problematiku v souvislosti s odvětvím telekomunikací, kde jej lze v posledních letech v praxi pozorovat nejvíce. Zároveň přibližuje doporučení pro ex-ante testování v návaznosti na aktuální doporučení Evropské komise, navazující na dynamických technologický rozvoj v tomto odvětví.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
8 ČERMÁKOVÁ, Barbora
8 Čermáková, Barbora
1 Čermáková, Barbora Bc.
2 Čermáková, Blanka
2 Čermáková, Bohuslava
2 Čermáková, Bronislava
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.