Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Didaktická hra v současné výuce
Váňová, Ivana ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valášková Vincejová, Eva (oponent)
Tato práce pojednává o didaktické hře v současném vyučování v prostředí mateřské školy a prvního stupně základní školy. Za cíl si autorka kladla určit, zda jsou rozdíly mezi užitím didaktické hry v mateřské škole a v základní škole. Dále ověřit, jestli pedagogové uznávají didaktickou hru jako plnohodnotnou metodu vzdělávání, a zjistit, zda naplňuje didaktická hra v rámci prvního stupně základní školy svou aktivizační funkci. Pro výzkum byla použita metoda pozorování a metoda rozhovoru, které byly vyhodnoceny pro sběr dat jako nejvhodnější. Konkrétně se jednalo o pozorování výuky v předškolních třídách mateřské školy a v prvním až třetím ročníku základní školy, dále rozhovory s pedagogy mateřské školy a pedagogy v prvním až třetím ročníku základní školy a porovnání vyučovací hodiny, kde byla použita didaktická hra s hodinou, ve které didaktická hra použita nebyla. Zvolenými metodami výzkumu bylo dosaženo těchto výsledků: Hlavním rozdílem při užití didaktické hry v mateřské škole a v základní škole je přístup pedagoga k zadání didaktické hry a následná reakce žáků nebo dětí na hru. V mateřské škole pedagogové považují didaktickou hru za stěžejní metodu vzdělávání, v základní škole má plnohodnotné postavení vzhledem k ostatním vyučovacím metodám. Na základě porovnání dvou různě vedených vyučovacích...
Podněty z pedagogiky Célestina Freineta pro naši školu
Váňová, Ivana ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na pedagogiku Francouze Célestina Freineta. Teoretická část se nejprve zabývá pojmem alternativní školství a snaží se nastínit charakteristiku jednotlivých druhů škol u nás. Dále se stručně zaměřuje na biografii Célestina Freineta a popisuje základní rysy a principy jeho pedagogiky. Snaží se charakterizovat vyučující metody a techniky typické pro tuto pedagogiku a detailně se zaměřuje na jednu z nich, kterou je školní časopis. Praktická část dokumentuje případovou studii jedné freinetovské švýcarské školy. Popisuje metody a techniky, které zde využívají, zvláště pak tvorbu školního časopisu. Druhou část praktické části tvoří experiment uskutečněný ve 2. třídě jedné české školy. Experiment se zaměřuje na konkrétní techniku volného psaní a možnosti začlenění techniky třídního časopisu ve výuce na běžných českých školách.
Didaktická hra v současné výuce
Váňová, Ivana ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valášková Vincejová, Eva (oponent)
Tato práce pojednává o didaktické hře v současném vyučování v prostředí mateřské školy a prvního stupně základní školy. Za cíl si autorka kladla určit, zda jsou rozdíly mezi užitím didaktické hry v mateřské škole a v základní škole. Dále ověřit, jestli pedagogové uznávají didaktickou hru jako plnohodnotnou metodu vzdělávání, a zjistit, zda naplňuje didaktická hra v rámci prvního stupně základní školy svou aktivizační funkci. Pro výzkum byla použita metoda pozorování a metoda rozhovoru, které byly vyhodnoceny pro sběr dat jako nejvhodnější. Konkrétně se jednalo o pozorování výuky v předškolních třídách mateřské školy a v prvním až třetím ročníku základní školy, dále rozhovory s pedagogy mateřské školy a pedagogy v prvním až třetím ročníku základní školy a porovnání vyučovací hodiny, kde byla použita didaktická hra s hodinou, ve které didaktická hra použita nebyla. Zvolenými metodami výzkumu bylo dosaženo těchto výsledků: Hlavním rozdílem při užití didaktické hry v mateřské škole a v základní škole je přístup pedagoga k zadání didaktické hry a následná reakce žáků nebo dětí na hru. V mateřské škole pedagogové považují didaktickou hru za stěžejní metodu vzdělávání, v základní škole má plnohodnotné postavení vzhledem k ostatním vyučovacím metodám. Na základě porovnání dvou různě vedených vyučovacích...
Podněty z pedagogiky Célestina Freineta pro naši školu
Váňová, Ivana ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na pedagogiku Francouze Célestina Freineta. Teoretická část se nejprve zabývá pojmem alternativní školství a snaží se nastínit charakteristiku jednotlivých druhů škol u nás. Dále se stručně zaměřuje na biografii Célestina Freineta a popisuje základní rysy a principy jeho pedagogiky. Snaží se charakterizovat vyučující metody a techniky typické pro tuto pedagogiku a detailně se zaměřuje na jednu z nich, kterou je školní časopis. Praktická část dokumentuje případovou studii jedné freinetovské švýcarské školy. Popisuje metody a techniky, které zde využívají, zvláště pak tvorbu školního časopisu. Druhou část praktické části tvoří experiment uskutečněný ve 2. třídě jedné české školy. Experiment se zaměřuje na konkrétní techniku volného psaní a možnosti začlenění techniky třídního časopisu ve výuce na běžných českých školách.
Nadnárodní společnosti a jejich role ve světové ekonomice
VÁŇOVÁ, Ivana
Bakalářská práce podává obecnou charakteristiku nadnárodních společností. Práce je členěna na dvě části. V první části se čtenář seznámí s definicemi a klasifikacemi nadnárodních společností a strategiemi vstupů firem na zahraniční trhy. Teoretickou část uzavírá kapitola o globalizaci, jevu, který je úzce svázaný s rozvojem a působením nadnárodních společností. Praktická část je zaměřena na nadnárodní společnosti Nestlé S. A. a Toyota Motor Company. Tyto společnosti byly vybrány na základě rozdílných přístupů k organizaci produkční sítě.

Viz též: podobná jména autorů
7 VÁŇOVÁ, Ivana
3 Váňová, Irena
1 Váňová, Iva
2 Váňová, Iveta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.