Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Autoevaluace učitelů odborné výchovy
Tesárková, Vladislava ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
V současnosti prochází odborné vzdělávání transformací, dochází ke změnám kritérií hodnocení jeho kvality v souvislosti se změnami charakteru práce profesních oborů. Evaluační systémy se vyvíjejí v procesu zkvalitnění odborného vzdělávání. Autoevaluace a autodiagnostika učitele odborných předmětů jsou nedílnou součástí výchovně vzdělávacího procesu. Autoevaluace učitele odborných předmětů zahrnuje systematické sebehodnocení vlastní práce podle předem určených kritérií. Zjištěné výsledky autoevaluace se stávají východiskem pro další učitelovu práci, neboť umožňují učiteli zpětnou vazbu a následnou korekci vlastních činností. Cílem diplomové práce bylo získat poznatky o tom, které nástroje autoevaluace učitelé odborných předmětů využívají, jak často a které problémy nejčastěji řeší v souvislosti s autoevaluací. Při realizaci výzkumné sondy bylo použito metody dotazníku. Výpovědi učitelů jsou zachyceny speciálními dotazníky, které byly později vyhodnoceny statisticky. U žáků byl prostřednictvím dotazníků zjišťován postoj k odborným předmětům z hlediska jejich obliby, obtížnosti a významnosti. Původní Hrabalův dotazník byl rozšířen o odbornou část zjišťující míru flexibility uplatnění absolventů na trhu práce. Výsledky šetření ukazují, že učitelé jeví zájem o vypracování didaktické podpory autoevaluace, která...
Význam péče o duši v životě současného člověka
Tesárková, Vladislava ; Hogenová, Anna (vedoucí práce) ; Rybák, David (oponent)
NÁZEV: Péče o duši v životě současného člověka AUTOR: Vladislava Tesárková KATEDRA: Katedra občanské výchovy a filosofie VEDOUCÍ PRÁCE: prof. PhDr. Anna Hogenová, CSc. ABSTRAKT: Cílem této práce je připomenut si hodnoty duše spolu s možnostmi péče o ni. Diplomová práce se zabývá tématem péče o duši v životě současného člověka. V úvodu textu jsou položeny výchozí otázky: Co je péče o duši a co do této starosti patří? Práce je rozvržena do tří částí, jež se zabývají porovnáním vnímání duše v období antiky, v novověku a Patočkovým pojetím dějin, tázání a životních pohybů, vedení dialogu, který směřuje k objevování vlastního počátku. Tyto náležitosti se jeví pro uskutečnění vzestupného duševního pohybu nezbytné. Péče o duši je nerozlučně spjata s fenoménem svobody jako svobody k něčemu. Základním lidským úkolem je pečovat o duši. Předpokladem pro výchovu a vzdělání je péče o duši. Významné místo má péče o duši v kontextu psychoterapie, jejímž cílem je v rámci terapeutického vztahu nasměrování kritického uvažování člověka k věcem samým a dobrání se vlastní autentické existence - sebepoznání. Soudobý pohled na péči o duši se značně odlišuje od výše uvedených konceptů, je poněkud zkreslen. V současnosti je péče o duši opomíjena a na její místo se dostávají jiné aktivity, které spíše člověka zahlcují, otupují,...
Význam péče o duši v životě současného člověka
Tesárková, Vladislava ; Hogenová, Anna (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Cílem této práce je připomenut si hodnoty duše spolu s možnostmi péče o ni. Diplomová práce se zabývá tématem významu péče o duši v životě současného člověka. V úvodu textu jsou položeny výchozí otázky: Co je péče o duši a co do této starosti patří? Práce je rozvržena do tří částí, jež se zabývají porovnáním vnímání duše v období antiky, v novověku a Patočkovým pojetím dějin, tázání a životních pohybů, vedení dialogu, který směřuje k objevování vlastního počátku. Tyto náležitosti se jeví pro uskutečnění vzestupného duševního pohybu nezbytné. Péče o duši je nerozlučně spjata s fenoménem svobody jako svobody k něčemu. Základním lidským úkolem je pečovat o duši. Předpokladem pro výchovu a vzdělání je péče o duši. Soudobý pohled na péči o duši se značně odlišuje od výše uvedených konceptů, je poněkud zkreslen. V současnosti je péče o duši opomíjena a na její místo se dostávají jiné aktivity, které spíše člověka zahlcují, otupují, odvádějí jeho pozornost od sebe samého k vnějšímu světu. Odvracejí člověka od usebírání se, kterého je tolik třeba při uskutečnění bytostného tázání. KLÍČOVÁ SLOVA: duše, péče o duši, tázání, dialog, svoboda, životní pohyb (výchova k péči o duši?)
Autoevaluace učitelů odborné výchovy
Tesárková, Vladislava ; Prokop, Jiří (oponent) ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce)
V současnosti prochází odborné vzdělávání transformací, dochází ke změnám kritérií hodnocení jeho kvality v souvislosti se změnami charakteru práce profesních oborů. Evaluační systémy se vyvíjejí v procesu zkvalitnění odborného vzdělávání. Autoevaluace a autodiagnostika učitele odborných předmětů jsou nedílnou součástí výchovně vzdělávacího procesu. Autoevaluace učitele odborných předmětů zahrnuje systematické sebehodnocení vlastní práce podle předem určených kritérií. Zjištěné výsledky autoevaluace se stávají východiskem pro další učitelovu práci, neboť umožňují učiteli zpětnou vazbu a následnou korekci vlastních činností. Cílem diplomové práce bylo získat poznatky o tom, které nástroje autoevaluace učitelé odborných předmětů využívají, jak často a které problémy nejčastěji řeší v souvislosti s autoevaluací. Při realizaci výzkumné sondy bylo použito metody dotazníku. Výpovědi učitelů jsou zachyceny speciálními dotazníky, které byly později vyhodnoceny statisticky. U žáků byl prostřednictvím dotazníků zjišťován postoj k odborným předmětům z hlediska jejich obliby, obtížnosti a významnosti. Původní Hrabalův dotazník byl rozšířen o odbornou část zjišťující míru flexibility uplatnění absolventů na trhu práce. Výsledky šetření ukazují, že učitelé jeví zájem o vypracování didaktické podpory autoevaluace, která...

Viz též: podobná jména autorů
2 TESÁRKOVÁ, Veronika
2 Tesárková, Veronika
2 Tesárková, Václava
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.