Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Diagnostika adheze železničního kola s využitím akustické emise
Skoupý, Martin ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Klapka, Milan (vedoucí práce)
Cílem práce je vývoj metody diagnostiky adheze železničního kola pomocí sledování akustické emise vznikající v kontaktu kola a kolejnice. Uplatnění se očekává v laboratorním prostředí na dvoudiskových zařízeních. V práci jsou uvedeny možnosti použití kontaktního i bezkontaktního senzoru, zjišťovány byly odezva na změnu rychlosti a úhlu náběhu a změny adheze po aplikaci vody do kontaktu. Pro vyhodnocení byly použity RMS a uvolněná energie akustické emise, koeficient špičatosti nebo Shannonova entropie. Bylo zjištěno, že RMS akustické emise od nízkých hodnot úhlu náběhu (10 mrad) prokazatelně stoupá s jeho dalším nárůstem i s rychlostí. Po aplikaci vody byl sledován propad akustické emise korespondující s propadem součinitele adheze. Pozorovány byly i přechodové stavy při zavádění vody a hladovění kontaktu související s nerovnoměrným rozprostřením vody. Ty negativně ovlivňují stabilitu kontaktu a mohou vést ke vzniku nežádoucího kvílivého hluku. Aktivita akustické emise také vzrostla před fází hladovění, což časově koresponduje s v literatuře popsaným uvolněním oxidované vrstvy. Metoda akustické emise proto může sloužit k jeho studiu a potenciálně i predikci hladovění kontaktu.
Automatická regulace napětí decentrálních zdrojů v síti vysokého napětí E.ON
Skoupý, Martin ; Vaculík, Petr (oponent) ; Toman, Petr (vedoucí práce)
Obsahem této diplomové práce je úvod do problematiky regulace účiníku, jalového výkonu a napětí decentrálních zdrojů v distribuční síti vysokého napětí. Dále se práce zabývá způsoby a možnostmi regulace účiníku a jalového výkonu prováděnými na těchto zdrojích za účelem stabilizace napětí a kontroly nad přetokem jalového výkonu na vyšší napěťovou úroveň. V praktické části práce je pak popsáno, jakým způsobem byla automatická regulace účiníku a napětí zdrojů uváděna do provozu centrálním řízením z dispečerského řídicího systému společnosti E.ON. Dále pak popisuje, jakým způsobem byla automatická regulace účiníku a napětí testována a jak je v současné době využívána v praxi. V závěru je pak provedeno zhodnocení, jakým způsobem skutečně ovlivnila automatická regulace účiníku a napětí stabilitu napětí a přetoky jalového výkonu v síti E.ON.
Výhledy elektromobility individuální přepravy
Skoupý, Martin ; Strecker, Zbyněk (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Cílem práce bylo zpracování komplexního přehledu možností využití elektrických prostředků v individuální dopravě, identifikace problémů spojených se zaváděním elektromobility a uvedení možností jejich řešení. Práce se proto zabývala přínosy z hlediska produkce emisí, možnostmi infrastruktury nebo trendy v oblasti dopravy. Vzhledem ke shromážděným informacím pak byla vyvozena potřeba změn v charakteru dopravy, mj. většího využívání lehčích dopravních prostředků nebo sdílené dopravy. Zároveň bude nutné přijmout další opatření v oblasti výroby elektrické energie, která je stále do značné míry závislá na fosilních palivech.
Výpočet ustáleného chodu vybrané části sítě 110 kV E.ON s provedením analýzy poměru toku jalového výkonu
Skoupý, Martin ; Vaculík, Petr (oponent) ; Toman, Petr (vedoucí práce)
Obsahem této bakalářské práce je úvod do problematiky výpočtu ustáleného chodu sítě a optimalizace provozování sítě z hlediska zmenšení činných ztrát na vedení. Dále se práce zabývá analýzou zatížení sítě, rozdělením toku činného a jalového výkonu a důsledky přetoku jalového výkonu z napěťové úrovně VN do úrovně VVN. V následující praktické části se věnujeme návrhu zapojení dané oblasti a výpočtu jeho chodu z hlediska ztrát. Dále se pak věnujeme návrhu opatření pro minimalizaci přetoku jalového výkonu do distribuční soustavy a jeho vlivu na snížení činných ztrát v dané síti. V závěru práce jsou shrnuty získané výsledky a závěrečné posouzení vlivu jalového výkonu na chod sítě.
Výhledy elektromobility individuální přepravy
Skoupý, Martin ; Strecker, Zbyněk (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Cílem práce bylo zpracování komplexního přehledu možností využití elektrických prostředků v individuální dopravě, identifikace problémů spojených se zaváděním elektromobility a uvedení možností jejich řešení. Práce se proto zabývala přínosy z hlediska produkce emisí, možnostmi infrastruktury nebo trendy v oblasti dopravy. Vzhledem ke shromážděným informacím pak byla vyvozena potřeba změn v charakteru dopravy, mj. většího využívání lehčích dopravních prostředků nebo sdílené dopravy. Zároveň bude nutné přijmout další opatření v oblasti výroby elektrické energie, která je stále do značné míry závislá na fosilních palivech.
Automatická regulace napětí decentrálních zdrojů v síti vysokého napětí E.ON
Skoupý, Martin ; Vaculík, Petr (oponent) ; Toman, Petr (vedoucí práce)
Obsahem této diplomové práce je úvod do problematiky regulace účiníku, jalového výkonu a napětí decentrálních zdrojů v distribuční síti vysokého napětí. Dále se práce zabývá způsoby a možnostmi regulace účiníku a jalového výkonu prováděnými na těchto zdrojích za účelem stabilizace napětí a kontroly nad přetokem jalového výkonu na vyšší napěťovou úroveň. V praktické části práce je pak popsáno, jakým způsobem byla automatická regulace účiníku a napětí zdrojů uváděna do provozu centrálním řízením z dispečerského řídicího systému společnosti E.ON. Dále pak popisuje, jakým způsobem byla automatická regulace účiníku a napětí testována a jak je v současné době využívána v praxi. V závěru je pak provedeno zhodnocení, jakým způsobem skutečně ovlivnila automatická regulace účiníku a napětí stabilitu napětí a přetoky jalového výkonu v síti E.ON.
Výpočet ustáleného chodu vybrané části sítě 110 kV E.ON s provedením analýzy poměru toku jalového výkonu
Skoupý, Martin ; Vaculík, Petr (oponent) ; Toman, Petr (vedoucí práce)
Obsahem této bakalářské práce je úvod do problematiky výpočtu ustáleného chodu sítě a optimalizace provozování sítě z hlediska zmenšení činných ztrát na vedení. Dále se práce zabývá analýzou zatížení sítě, rozdělením toku činného a jalového výkonu a důsledky přetoku jalového výkonu z napěťové úrovně VN do úrovně VVN. V následující praktické části se věnujeme návrhu zapojení dané oblasti a výpočtu jeho chodu z hlediska ztrát. Dále se pak věnujeme návrhu opatření pro minimalizaci přetoku jalového výkonu do distribuční soustavy a jeho vlivu na snížení činných ztrát v dané síti. V závěru práce jsou shrnuty získané výsledky a závěrečné posouzení vlivu jalového výkonu na chod sítě.

Viz též: podobná jména autorů
2 Skoupý, Michael
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.