Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti psychobiografie v českém kulturní prostředí
Flíčková, Aneta ; Brummer, Martin (vedoucí práce) ; Valentová, Hana (oponent)
Diplomová práce řeší problematiku aplikace psychologických teorií v rámci tvorby psychobiografického textu. Nejdříve popisuji historické pozadí vývoje psychobiografického přístupu a hlavní metodologické postupy v psychobiografickém výzkumu. Poté následuje rozboru jednotlivých kategorií, které byly u této interpretace použity. Návrhy interpretací pro tvorbu budoucího psychobiografického textu vznikaly z textu ryze autobiografického (dostupné paměti analyzovaných osobností). Pracuji zde s tématem psychobiografie jako se základní metodou psychologického zkoumání, které aplikuji na přední politiky československé politické scény v první polovině dvacátého století. Jmenovitě se jedná o doktora práv Karla Kramáře, profesora Edvarda Beneše a novináře Jiřího Stříbrného. Zvolené psychologické optiky, skrze které jsou tyto analyzované prameny interpretovány, jsou Kohutova teorie o tvorbě self a Adlerova teorie zabývající se úsilím o nadřazenost. Tyto interpretace jsou v závěrečné kapitole této diplomové práce kriticky zhodnoceny a je popsána využitelnost daných pramenů pro další psychobiografické zkoumání. Výstupem práce je zjištění, že možnosti interpretace jsou do velké míry závislé na schopnostech badatele. Je nutné, aby badatel vhodně zvolil interpretační rámec, který by byl následně pro analyzovaná data...
Evoluce zrádce: Psychologický rozbor osobnosti Emanuela Moravce
Brummer, Martin
Evoluce zrádce: Psychologický rozbor osobnosti Emanuela Moravce Martin Brummer Abstrakt Disertační práce se zaměřuje na popis osobnosti českého kolaboranta druhé světové války Emanuela Moravce. Jedná se o psychobiografickou práci využívající kvalitativní metody získání a interpretaci dat. Prvním zdrojem dat byla sekundární literatura věnující se Moravcovi. Ta byla tvořena především dvěma monografiemi (Pernes, 1997; Vytlačil, 1993), dále několika doplňujícími texty kratšího rozsahu. Jejich analýzou byla vytvořena kompilační biografie Moravce, která je součástí příloh studie. Druhý zdroj tvořily knižně vydané texty Moravce, které byly vydány v rozmezí let 1918 a 1943. Texty zahrnují Moravcovy monografie, dále pak přepisy jeho rádiových přednesů a veřejných vystoupení. Celková suma analyzovaných textů činila cca 4000 stran. Analýza pramenů probíhala formou desk research prostřednictvím axiálního a selektivního kódování. Na jeho základě vznikly hlavní kategorie popisu Moravcovy osobnosti, na které byly následně aplikovány následující teorie: a) hlubinné teorie Donlda Winnicotta a Karen Horneyové; b) narativní analýza Dana McAdamse a Kevina Murraye; c) kulturně-historická teorie činnosti Yrjöho Engeströma. Studie předkládá tři druhy výstupů. Prvním výsledkem je popis osobnostní struktury Emanuela Moravce...
Evoluce zrádce: Psychologický rozbor osobnosti Emanuela Moravce
Brummer, Martin ; Štech, Stanislav (vedoucí práce) ; Čermák, Ivo (oponent) ; Kučera, Miloš (oponent)
Evoluce zrádce: Psychologický rozbor osobnosti Emanuela Moravce Martin Brummer Abstrakt Disertační práce se zaměřuje na popis osobnosti českého kolaboranta druhé světové války Emanuela Moravce. Jedná se o psychobiografickou práci využívající kvalitativní metody získání a interpretaci dat. Prvním zdrojem dat byla sekundární literatura věnující se Moravcovi. Ta byla tvořena především dvěma monografiemi (Pernes, 1997; Vytlačil, 1993), dále několika doplňujícími texty kratšího rozsahu. Jejich analýzou byla vytvořena kompilační biografie Moravce, která je součástí příloh studie. Druhý zdroj tvořily knižně vydané texty Moravce, které byly vydány v rozmezí let 1918 a 1943. Texty zahrnují Moravcovy monografie, dále pak přepisy jeho rádiových přednesů a veřejných vystoupení. Celková suma analyzovaných textů činila cca 4000 stran. Analýza pramenů probíhala formou desk research prostřednictvím axiálního a selektivního kódování. Na jeho základě vznikly hlavní kategorie popisu Moravcovy osobnosti, na které byly následně aplikovány následující teorie: a) hlubinné teorie Donlda Winnicotta a Karen Horneyové; b) narativní analýza Dana McAdamse a Kevina Murraye; c) kulturně-historická teorie činnosti Yrjöho Engeströma. Studie předkládá tři druhy výstupů. Prvním výsledkem je popis osobnostní struktury Emanuela Moravce...
Budoucí časová perspektiva nadaných dětí
Korábová, Sára ; High, Radka (vedoucí práce) ; Brummer, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá budoucí časovou perspektivou nadaných dětí. Cílem práce je přiblížit smýšlení nadaných dětí v souvislosti s jejich časovou perspektivou a motivací, která s tímto fenoménem souvisí. Jako vzorek nadaných dětí byli vybráni účastníci Letního odborného soustředění Běstvinka. Teoretická část se zaměřuje na vymezení nadání, časové perspektivy a motivace. Druhá část se věnuje provedenému výzkumu, včetně popisu cílů, jednotlivých výzkumných otázek a použité metodologie. První cíl výzkumu se týkal časové perspektivy. Prostřednictvím výzkumných otázek bylo zjišťováno, jaká časová perspektiva u dětí převažuje, jak daleko do budoucna tyto děti přemýšlejí a jaké obsahy se v budoucí perspektivě objevují. Dalším cílem bylo popsat motivaci nadaných dětí. Výzkumné otázky se tedy zaměřily na to, jaký typ motivace ve škole je u vzorku nejvíce zastoupený a jaká je jejich motivace k účasti na LOS Běstvinka. Pro zkoumání časové perspektivy byl využit Zimbardův inventář časové perspektivy, Metoda motivační indukce a Cottleho inventář deseti nejdůležitějších událostí života. Ke zjištění motivace byl použit Dotazník motivačních zdrojů učební činnosti. Dále rozhovory, které doplňují data získaná z dotazníků. Smíšený design sloužil ke komplexnějšímu zachycení celé problematiky. Z výsledků...
Strachy a strašidla u dětí předškolního a mladšího školního věku
Brummer, Martin ; Valentová, Hana (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá významem strašidel v představách dětí. Teoretická část pojednává o vlivu strašidel na evropskou kulturu, definuje pojem strachu a uvádí základní rozdíly v jeho obsahu u dětí předškolního a mladšího školního věku. Dále definuje pojmy gender a pohlaví a předkládá rozdíly ve vnímání strachu mezi dívkami a chlapci. Empirická část je rozdělena na dvě části. V první části je u dětí a jejich příbuzných prostřednictvím 5bodové škály zjišťována intenzita dětského strachu ze strašidel a dalších strachů. Druhá část empirické práce uvádí informace o dětských představách o strašidlech získaných prostřednictvím rozhovorů s dětmi.
Od ducha k lupiči: Vývoj strachu u dětí mladšího školního věku
Brummer, Martin ; Valentová, Hana (vedoucí práce) ; Kučera, Miloš (oponent)
Od ducha k lupiči: Vývoj strachů u dětí mladšího školního věku Bc. Martin Brummer ANOTACE Diplomová práce se zaměřuje na oblast dětských strachů a strašidel. Jedná se o dlouhodobý výzkum. Výzkum navazuje na bakalářskou práci, využívá stejný výzkumný design a dává s ní výsledky do souvislosti. V teoretické části je definována emoce strachu a předložena současná úroveň poznání o formách, intenzitách a zákonitostech vývoje normálního strachu u dětí. Dále je popsán význam strašidel pro dětskou imaginaci a jejich úloha v souboru strachů. Praktická část je rozdělena na dvě části. V dotazníkové části je zjištěna intenzita strachů u dětí a jejich příbuzných. V rozhovorové části jsou popsány dětské představy o strašidlech a situacích s nimi spojenými. Výsledkem práce je zmapování vývoje strachů a představ strašidel u dětí od předškolního po mladší a střední školní věk. KLÍČOVÁ SLOVA strach, strašidla, mladší školní věk, střední školní věk, gender
Strachy a strašidla u dětí předškolního a mladšího školního věku
Brummer, Martin ; Valentová, Hana (vedoucí práce) ; Špačková, Klára (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá významem strašidel v představách dětí. Teoretická část pojednává o vlivu strašidel na evropskou kulturu, definuje pojem strachu a uvádí základní rozdíly v jeho obsahu u dětí předškolního a mladšího školního věku. Dále definuje pojmy gender a pohlaví a předkládá rozdíly ve vnímání strachu mezi dívkami a chlapci. Empirická část je rozdělena na dvě části. V první části je u dětí a jejich příbuzných prostřednictvím 5bodové škály zjišťována intenzita dětského strachu ze strašidel a dalších strachů. Druhá část empirické práce uvádí informace o dětských představách o strašidlech získaných prostřednictvím rozhovorů s dětmi.

Viz též: podobná jména autorů
1 Brummer, Marcel
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.