| |
|
Psychologie prožívání v kontextu seberealizace
Balcarová, Martina ; Uhlář, Pavel (vedoucí práce) ; Heller, Daniel (oponent)
Práce zpracovává vývoj názorů na psychologii prožívání. Tyto jevy sleduje zejména v rámci rozvoje kognitivní a humanistické psychologie od jejího vzniku po současný stav včetně indikátorů trendu možného vývoje. Ve velké míře také těží z přínosů fenomenologie pro poznání prožívání. V práci jsou kombinovány poznatky z literatury s údaji z introspekce včetně introspekce vlastní. Prožitek a prožívání je nazíráno v kontextu životních událostí a vývoje osobnosti. Na tuto část navazuje pojetí seberealizace. Jako přechod mezi oběma částmi slouží nástin vývoje humanistické psychologie a seberealizace jako psychologického fenoménu. Pozornost je upřena především na myšlenky předních humanistických psychologů. Dále se práce zaměřuje na jednotlivé vývojové etapy jedince a jeho prožívání závislém na uspokojení potřeb v perspektivě vybraných psychologických teorií, věnuje se také fenoménům flow a sensation seeking. V navazující části práce je nastíněn návrh výzkumného projektu. Jde o kombinovaný výzkum skládající se ze dvou částí - kvalitativní a kvantitativní. Kvalitativní část má intenzivnější povahu, je tvořena zkoumáním nižšího počtu respondentů (6 - 9) a je zaměřena na hlubší prozkoumání konkrétních jedinců z hlediska jejich prožívání v souvislosti se seberealizací. Kvantitativní část je pak extenzivnější...
|
| |
|
Spotřebitelské soutěže a nové technologie
Balcarová, Martina ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Stříteský, Václav (oponent)
Diplomová práce se zabývá spotřebitelskými soutěžemi v prostředí moderních technologií. Jejím cílem je poskytnout komplexní přehled o roli spotřebitelských soutěží v marketingovém mixu, aktuální legislativě upravující problematiku soutěží v České republice, a především o možnostech využití internetu a mobilních zařízení pro vytvoření úspěšných soutěžních kampaní. Speciální pozornost je věnována soutěžním konceptům a aktuálním platformám, jež je možné pro realizaci spotřebitelské soutěže využít. Součástí práce je i dotazníkové šetření, poskytující unikátní data o míře zapojení dotazovaných do spotřebitelských soutěží.
|
|
Marketing telekomunikačních operátorů a Internet
Balcarová, Martina ; Štědroň, Bohumír (vedoucí práce) ; Svatoš, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou trhu mobilních telekomunikačních operátorů v České republice a jejich počínáním v oblasti marketingu. Teoreticky se zaměřuje na současné trendy v marketingové komunikaci, marketingem na internetu a mobilním marketingem. Aplikační část mapuje historický a současný vývoj trhu mobilních operátorů v ČR a dále nastiňuje aktivity jednotlivých operátorů v oblasti marketingových strategií, marketingové komunikace a využití elektronického marketingu.
|