Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 132 záznamů.  začátekpředchozí99 - 108dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Obraz války v Afghanistánu a v Iráku v amerických televizních seriálech
Riethofová, Alžběta ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Magisterská diplomová práce pojednává o obrazu války v Afghánistánu a v Iráku v amerických televizních seriálech. Zabývá se tím, jak a jestli americké televizní seriály reflektují války, na kterých se Spojené státy americké podílí. Rozebírá, jakou roli hrají televizní seriály v životě jedince, a zkoumá jejich potencionální vliv na společnost. Věnuje pozornost televizním seriálům jako možným prostředkům propagandy a shrnuje dosavadní vývoj válečné zábavní produkce. Dokumentuje různé žánry, ve kterých se válka v Afghánistánu či v Iráku odráží. Právě na základě pozorování seriálů různých žánrů, od válečných přes kriminální až po komediální, magisterská práce hodnotí, jakým způsobem je na danou válku v seriálu nahlíženo. Všímá si také, které válce se seriáloví tvůrci více věnují a ke které jsou kritičtější. Diplomová práce v jednotlivých epizodách pozoruje způsob prezentace války, lokaci dějové linie a hlavní protagonisty, zajímá se také o dodržování vojenské terminologie a zobrazování vojenské techniky. V neposlední řadě komparuje fiktivní příběhy, popřípadě jednotlivé motivy, se skutečnými událostmi, které se v průběhu těchto válek staly. V závěru práce shrnuje nejčastější motivy a válečné prvky, dává je do kontextu a komparuje s realitou.
Televizní pěvecké soutěže jako současný fenomén
Růžičková, Lucie ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Dorčáková, Jana (oponent)
Televizní pěvecké soutěže jsou fenoménem posledního desetiletí v nové podobě, která je velmi odlišná od pěveckých soutěží z druhé poloviny minulého století. Jedná se o nový způsob pojetí, který zapojuje do soutěže diváka, který se bezprostředně podílí na rozhodování o postupujících a vítězích soutěže. Cílem práce je prokázat, nebo vyvrátit můj předpoklad, že pěvecké televizní soutěže jsou fenoménem současné doby. Pokusím se charakterizovat nejznámější pěvecké soutěže popsat systém jejich fungování, hledat společné znaky, porovnat schémata soutěží. Ověřit využití televize jako interaktivního media společně s možností hlasování s využitím mobilních telefonů pro podporu sledovanosti pořadu. Porovnat tyto soutěže se soutěžemi z druhé poloviny minulého století. Proč lidé rádi sledují televizní pěvecké soutěže a pro kterou cílovou skupinu televizních diváků jsou pěvecké soutěže zajímavé.
Talentové show v České republice a ve světě - analýza vybraných talentových formátů a jejich postupů v televizním vysílání a jejich vliv na chování publika
Králová, Michaela ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce mapuje historický vývoj reality TV a reality show se zaměřením na specifický žánr talentových pořadů, který platí ve světě i v České republice za současný fenomén v zábavním průmyslu televizního vysílání. S využitím metody orální historie jsou podrobněji vysvětleny principy fungování těchto show na vybraných formátech a je poukázáno, jak odlišné nebo shodné strategie se mohou v pořadech po celém světě vyskytovat. Dále se práce zaměřuje na strukturu a úroveň produkce, hlavní rysy v povaze a v chování publika, jako například utváření vztahu diváka k aktérům pomocí osobních příběhů nebo celebritizace a heroizace soutěžících. Dalším bodem analýzy je vykreslení ekonomických tezí a zásad, na kterých talentové show fungují a podle kterých se na televizním trhu orientují a řídí. Práce přibližuje pojmy jako "afektivní ekonomika", "budování lovemarks" či "inspirativní fanoušek", které jsou příznačné právě pro éru konvergence médií, kterou talentové show výrazně zastupují. Na závěr práce vykresluje i roli poroty a její specifické vlastnosti, které jsou nezbytné pro sledovanost a případný úspěch daného pořadu, a následovně poukáže na typické znaky talentových show, které fungují jen na české půdě, a které jsou odlišné od světových formátů v zahraničí. Příkladem může být unikátní...
Proměna televizní estrády v českých zemích
Oulová, Soňa ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce "Proměna televizní estrády v českých zemích" pojednává o historickém vývoji estrádních pořadů a nabízí vhled do problematiky televizní zábavy jako takové, kterou zařazuje do kontextu dobové společenské situace. Pro utvoření komplexnějšího obrazu o tomto žánru se zabývá rovněž otázkami rozhlasových estrádních pořadů a zájezdových estrád jako formy lidové zábavy. Součástí práce je dále část o historii českých kabaretů, z jejichž tvorby pak televize mnohé čerpala. Analýze jsou podrobeny dobové pořady Televarieté a Možná přijde i Kouzelník. Práce se snaží postihnout spektrum estrádních pořadů, které se na českých televizních obrazovkách objevilo a také nastínit, do jaké podoby se tato produkce transformovala.
Produkce sitcomů v České republice v porovnání se zahraničím
Martínková, Tereza ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
Cílem bakalářské práce "Produkce sitkomů v České republice v porovnání se zahraničím" je vymezit charakteristické prvky sitkomu. Nastínit jeho historii ve třech zemích, ve Spojených státech amerických, ve Velké Británii a v České republice. Popsat produkci v naší zemi, s následným porovnáním oproti zahraničí. A také odpovědět na otázku: "Z jakého důvodu neprodukujeme stejně kvalitní a populární sitkomy jako například právě ve Spojených státech amerických a ve Velké Británii?" Výsledkem práce je shrnutí rozdílů mezi českou a zahraniční produkcí. Z kterých zároveň vyplývá odpověď na položenou otázku. Rozdíly spočívají především v zaměření herců, realizačních týmů a škol v jednotlivých zemích. V České republice je pozornost orientována především na divadelní hraní, případně filmové, a práci okolo něj. Další odlišnosti spočívají ve financích a zkušenostech, kterými disponujeme v poměrně malé míře. Přesto je patrné, že české sitkomy mají v budoucnu potenciál. I díky některým nepříliš povedeným sitkomům, které jsme doposud mohli na televizních obrazovkách spatřit.
Seriál Ulice jako první česká denní soap opera
Boch, Vítězslav ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
Předmětem bakalářské práce "Seriál Ulice jako první česká denní soap opera" je analýza denního seriálu TV Nova Ulice. V první části práce vymezuje žánr soap opery, historii, vývoj žánru a jeho definici. Vymezuje charakteristické rysy tohoto žánru. Poté se věnuje přímo seriálu Ulice. Popisuje vznik seriálu, produkci, prostředí a postavy, které se v seriálu vyskytují. Prostor věnuje i sociálním tématům, kterými se Ulice během vysílání zabývala. V průběhu práce je Ulice porovnávána s britskými seriály Coronation Street a EastEnders.
Sport news on RTVS, TV Markíza and TA3, and their camparison
Melcerová, Ľubica ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Zamazal, Ondřej (oponent)
Táto bakalárska práca sa zaoberá charakteristikou a rozdielmi v športovom spravodajstve vybraných televíznych staníc. Cieľom práce je analýza športového spravodajstva na jednotlivých staniciach a porovnanie formy, akou ponúkajú divákom informácie, na čo sa zameriavajú a čomu sa venuje najväčšia pozornosť. Definuje základné pojmy pri výrobe televízneho vysielania a prácu redaktora, ako autora reportáže. Charakterizuje jednotlivé televízie, ich vznik, koľko športu divákom ponúkajú, personálne zloženie redakcií a zoznam pravidelných magazínov. Práca poskytuje aj pohľad do zákulisia televízií a názory dvoch šéfredaktorov a jednej redaktorky na športové vysielanie na Slovensku, ktorí priblížili prácu športového redaktora a fungovanie športovej redakcie v rámci televízie. Športová redaktorka, ktorá pracovala v dvoch z porovnávaných televízií, ponúkla porovnanie systému fungovania v daných televíziách. Dôležitý je aj názor divákov, ktorí svojimi odpoveďami demonštrovali, ako sa na výsledný produkt televízie pozerá cieľová skupina. Na vytvorené závery uvedené v jednotlivých častiach práce sa použilo najmä divácke hodnotenie a osobné poznatky získané pri dlhodobom sledovaní televízneho športového spravodajstva.
Late-night talk show v USA
Halamásek, Šimon ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Dorčáková, Jana (oponent)
Práce se zabývá historií televizního formátu talk show v USA s důrazem na její konkrétní podobu, kterou je late-night talk show. Úvodní část je věnována vzniku televizních sítí a podobě amerického vysílacího trhu v době, kdy se talk show začala vyvíjet. Práce se krátce věnuje i rádiovému vysílání, které významně ovlivnilo televizi. Mnohé tváře talk show, jež diváci znali z televizních obrazovek, v rádiu začínaly. V další kapitole se práce zprvu věnuje teoretickému popisu talk show jako formátu a charakterizuje některé důležité prvky, které by měla talk show formálně splňovat. Následuje popis vývoje talk show od počátku padesátých let do přelomu tisíciletí. Tato kapitola je dělena na několik období. Každé z nich je charakterizováno několika televizními osobnostmi a vybranými pořady, které měly pro talk show zásadní význam. Závěr práce je věnován rozboru pěti vybraných late-night talk shows, které se v současnosti objevují na televizních obrazovkách ve Spojených státech amerických. Těmi jsou Late Show with David Letterman, The Tonight Show with Jay Leno, The Late Late Show with Craig Ferguson, Late Night with Jimmy Fallon a Chelsea Lately. Každý z moderátorů je krátce představen a následuje popis toho, co se během vysílání vybrané late-night talk show odehrává. Závěr analýzy u každého pořadu zkoumá...
Hudební stanice v českém televizním vysílání a jejich moderátoři
Klementová, Ema ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Vedral, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce srovnává dvě významné hudební televize v českém televizním vysílání, MTV a TV Óčko. Je zde také popsán vývoj první americké hudební stanice MTV a zároveň jsou zde poskytnuty některé paralely mezi prvky ve vývoji americké MTV a vývoji českých hudebních televizí. Obě české hudební televize jsou také srovnány z hlediska programové skladby. Praktická část práce je založena na rozhovorech s moderátory hudebních televizí. Na jejich základě byl hodnocen postoj moderátorů k hudebním stanicím, prostor, který je jim ve vysílání poskytnut a také jejich subjektivní pohledy na postavení dané televizní stanice na trhu a srovnání se stanicemi konkurenčními.
Proměna vědomostních soutěží v českých televizích
Švestka, Jan ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Kruml, Milan (oponent)
Cílem této práce je nalézt odpověď na otázky týkající se vývoje televizního žánru kvízových pořadů. Zabývá se stručně i vývojem v zahraničních zemích, hlavní pozornost ale věnuje České republice a českým celoplošně vysílajícím médiím všeobecného zaměření. Konkrétně televizím Česká televize, Nova, Prima a Barrandov. Klade důraz na problematiku původnosti formátů. Časově se omezuje na období mezi lednem 1993 a dubnem 2012. Připomíná i vývoj v minulých dobách, nicméně do analýzy ji nezahrnuje. Samotný rozbor odkrývá vývoj čtyř nepůvodních kvízů a na jejich příkladech ukazuje různé typy přebírání kvízových formátů. Odhaluje zákonitosti přebírání zahraničních i domácích pořadů. Ukazuje, jak se kvízy během posledních devatenácti let měnily. Snaží se nalézt odpovědi na několik otázek týkajících se českých televizních kvízů obecně i jejich dílčích problémů. Proměnilo se vystupování moderátorů? Jak je to s moderátory a soutěžícími z hlediska pohlaví? Objevuje se v kvízech více žen, anebo mužů? Je nyní více kvízů než před devatenácti lety? Jak se v jejich tvorbě odráží společenské změny? Ovlivnily západní vzory českou kvízovou tvorbu? Pokud ano, tak jak? Jaký dopad tyto změny měly na rozmanitost kvízových formátů?

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 132 záznamů.   začátekpředchozí99 - 108dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 KRUML, Martin
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.